Pedelecs

Alles over bromfietsen in het algemeen, kentekens, papieren en verzekeringen
Gebruikersavatar
Supermuggie
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 mei 2013, 15:43
Woonplaats: Noord Holland
Locatie: Zandvoort

Pedelecs

Ongelezen bericht door Supermuggie » 21 nov 2016, 15:26


Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Pedelecs

Ongelezen bericht door MobyJet » 21 nov 2016, 17:59

Ik vraag me af hoeveel vraag hier naar is. Als ik kijk naar mijn ouders, die onder de doelgroep vallen, willen ze dit echt niet. Hun elektrische fiets vinden ze vooral gemakkelijk vanwege de mindere inspanning die er nodig is. Om de snelheid is het hen niet te doen.
Het zou me niets verbazen als "bejaarden" dit nauwelijks gaan gebruiken. Misschien eerder jongeren die snel op school willen zijn. Hoewel met een helm op je fiets ook niet echt hip is op het schoolplein en dan kun je net zo goed een scooter kopen, of een Spartamet (daar rijden veel scholieren op!). Of juppen omdat ze een trend willen zetten of volgen.

Ik zie het niet als "populaire bedreiging" of gevaar anders dan de andere weg malloten of wielrenners :evil:
fietsers op zo'n batterijmonster moeten vanaf 1 januari een fietshelm gaan dragen (uitlachen mag).
Ik ben bang dat dit de deur voor een helm op een snorfiets ook weer een beetje open zet.
Dat zie ik toch echt niet zitten op mijn Spartamet. En ja, ik snap dat ik daar ook niet mee wil vallen en dan ook letsel op kan lopen, maar dat is niet anders dan op mijn gewone fiets.

Gebruikersavatar
Supermuggie
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 mei 2013, 15:43
Woonplaats: Noord Holland
Locatie: Zandvoort

Re: Pedelecs

Ongelezen bericht door Supermuggie » 21 nov 2016, 19:08

Ik werd onderweg naar mijn werk regelmatig ingehaald door zo'n gast op een 'race electrische' fiets. Past goed in de leeftijdsomschrijving. Kende ook maar één snelheid: voluit zo'n 45 KM/uur. Hij is wel zo slim om een helm te dragen.

Plaats reactie