Kentekenkeuring >50cc als bromfiets

Alles over bromfietsen in het algemeen, kentekens, papieren en verzekeringen
AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Kentekenkeuring >50cc als bromfiets

Ongelezen bericht door AGB » 03 mei 2017, 23:25

en hoe zit het dan met die 45 km karretjes die zijn er bij ook met meer cc en bromfiets kenteken,en af gesteld tot 45 km
ik denk gewoon bellen met RWD dan weet je het snel genoeg als je de juiste persoon treft
of( tijdelijk) een andere cilinder er op ,
mooie brommer :D
Aanpassing:
inhoudelijke discussie over motorfiets op brommer kenteken gesplitst van het kenteken topic, om het overzichtelijk te houden.
MobyJet

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door Lolle » 04 mei 2017, 20:53

Onlangs heeft een vriend van mij een tandem met 60cc JLO blok op kenteken gekregen. heeft zich wijselijk stil gehouden over cilinderinhoud, staat er wel op maar is niet gecontroleerd. Paste ook niet op rollerbank maar rijd niet harder dan 35. zonder noemenswaardige problemen op brommer kenteken.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door MobyJet » 04 mei 2017, 22:36

AGB schreef:en hoe zit het dan met die 45 km karretjes die zijn er bij ook met meer cc en bromfiets kenteken,en af gesteld tot 45 km
ik denk gewoon bellen met RWD dan weet je het snel genoeg als je de juiste persoon treft
of( tijdelijk) een andere cilinder er op ,
mooie brommer :D
Invalide voertuigen hebben geen kenteken, maar nog een "ouderwets" verzekeringsplaatje.

In de wet staat gewoon dat een bromfiets maximaal 49,9 cc is. Daar kan de RDW niet van afwijken.
Tenzij ze het niet gezien of "niet gezien" hebben natuurlijk. Maar dan krijg je weer problemen met de verzekeing. Als jij een bromfieta 80cc maakt en hem als brommer verzekert, kun je het vergeten dat een verzekeraar ook maar iets uitkeert aks er iets gebeurt. De vraag is of je dat moet willen..

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 05 mei 2017, 11:57

Lolle schreef:Onlangs heeft een vriend van mij een tandem met 60cc JLO blok op kenteken gekregen. heeft zich wijselijk stil gehouden over cilinderinhoud, staat er wel op maar is niet gecontroleerd. Paste ook niet op rollerbank maar rijd niet harder dan 35. zonder noemenswaardige problemen op brommer kenteken.
De problemen komen pas bij ongeval: je bent niet verzekerd. Dus je denkt verzekerd te zijn, maar bent het niet. Wie wil dat nou ? Gr. Joop

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door AGB » 05 mei 2017, 12:14

maar wat is er nu tegen een 98 cc motor kenteken?

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door Franky » 05 mei 2017, 16:40

Dat het ding hoogst waarschijnlijk zo langzaam is dat je er als bromfiets mee gaat rijden. Dat wil zeggen, op het fietspad.

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door paulmz » 05 mei 2017, 17:21

Leuke discussie en voor mij een Deja Vu.
Ergens in de jaren 80 ben ik in Gouda tijdens de jaarvergadering met 2 andere bestuursleden boos achter de bestuurstafel weggestapt( was toercommissaris).
De aanleiding was een niet op te lossen meningsverschil over het meerijden van Kees Beyermans met zijn 74cc BMI, die hij als bromfiets had verzekerd, er waren immers nog geen kentekens.


Paul

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door Lolle » 05 mei 2017, 21:15

GROENEKAN schreef:
Lolle schreef:Onlangs heeft een vriend van mij een tandem met 60cc JLO blok op kenteken gekregen. heeft zich wijselijk stil gehouden over cilinderinhoud, staat er wel op maar is niet gecontroleerd. Paste ook niet op rollerbank maar rijd niet harder dan 35. zonder noemenswaardige problemen op brommer kenteken.
De problemen komen pas bij ongeval: je bent niet verzekerd. Dus je denkt verzekerd te zijn, maar bent het niet. Wie wil dat nou ? Gr. Joop
het schijnt wel origineel te zijn bij die tandems

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekenkeuring >50cc als bromfiets

Ongelezen bericht door MobyJet » 05 mei 2017, 22:03

Sorry deze moest er ook nog achter, maar ik had het onderwerp al gesplitst:


GROENEKAN schreef:
Lolle schreef:
GROENEKAN schreef: [quote="Lolle".]Onlangs heeft een vriend van mij een tandem met 60cc JLO blok op kenteken gekregen. heeft zich wijselijk stil gehouden over cilinderinhoud, staat er wel op maar is niet gecontroleerd. Paste ook niet op rollerbank maar rijd niet harder dan 35. zonder noemenswaardige problemen op brommer kenteken.[/quote.]

De problemen komen pas bij ongeval: je bent niet verzekerd. Dus je denkt verzekerd te zijn, maar bent het niet. Wie wil dat nou ? Gr. Joop
het schijnt wel origineel te zijn bij die tandems
Dat kan zeker bij een JLO motor origineel zijn - zie internet. Maar > 50 cc kan niet op bromfiets- snorfiets kenteken.
[/quote][/quote][/quote]

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Kentekenkeuring >50cc als bromfiets

Ongelezen bericht door Franky » 06 mei 2017, 09:55

Dus uiteindelijk komt het er op neer dat je hem op motorkenteken moet zetten en dan lekker op het fietspad gaan rijden.
Dat zal je zo af en toe uit moeten gaan leggen aan oom agent :mrgreen: Ik ben benieuwd hoe dat gaat :P

Ik kwam destijds iemand tegen bij het RDW die zijn bromfiets omkeurde tot motorfiets. Dan was hij van de rollerbank ellende af. De boete voor op het fietspad rijden was volgens die man een stuk gunstiger dan gepakt worden met een te snel rijdende bromfiets.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekenkeuring >50cc als bromfiets

Ongelezen bericht door MobyJet » 06 mei 2017, 10:51

100 euro kost het met de motor op het fietspad..

Ben een keer met de KS80 een klein stukje over het fietspad geweest terwijl ik met 3 brommers reed. En net dat stukje, onderaan de heuvel in Limburg, daar stond politie.
De 3 opgevoerde brommers (70 km/u) kregen geen boete; daarvan werden alleen de papieren gecontroleerd..

Ik heb ook niet geklaagd, want wist dat ik fout zat. Heb toen ook voor het praktische gekozen ipv het wettelijke.
En als die brommers op de rollerbank hadden gemoeten, waren "we" een stuk meer geld kwijt ;)

Slikken en doorgaan!

Met een opgevoerde brommer gepakt worden krijg je een wok en herkeuring enzo. Ik snap de beslissing van die man wel.
Ik heb nu bromfietsen die niet te hard gaan, en 50cc motorfietsen voor als ik sneller wil. Prima combi!

snake73
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 okt 2017, 19:51
Woonplaats: zalk
Locatie: zalk

Re: Kentekenkeuring >50cc als bromfiets

Ongelezen bericht door snake73 » 19 nov 2017, 23:21

weet iemand hoe dat zit met een av3 waar 50cc op staat??

groet rené

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Kentekenkeuring >50cc als bromfiets

Ongelezen bericht door brommerskieken » 20 nov 2017, 09:08

Zo als ik weet maar dat moet je wel ergen kunnen vinden
Is er een wet gemaakt ergens halverwege de 50 jaren dat een bromfiets max 49,9 cc mag zijn dus is je bromfiets van voor de wet mag die volgens mij wel 50 cc zijn

Gr Harold

snake73
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 okt 2017, 19:51
Woonplaats: zalk
Locatie: zalk

Re: Kentekenkeuring >50cc als bromfiets

Ongelezen bericht door snake73 » 20 nov 2017, 21:37

oke bedankt gaan we eens even naar op zoek.

groet rené

Plaats reactie