Kentekencard / Milieuzone Amsterdam

Alles over bromfietsen in het algemeen, kentekens, papieren en verzekeringen
AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door AGB » 22 dec 2017, 17:56

ik heb ook nog niets gekregen voor mijn 2 moby s komt dat van zelf?

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 22 dec 2017, 18:59

Ja het komt vanzelf geduld
Als je naar de site gaat van de rdw kan je al zien dat je kenteken al is aan gepast
Heb dat zelf ook al gedaan en ja daar staat nu det 31 12 73
Aleen de machine die de kentekens moet maken kan niet zo snel

Gr Harold

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door paulmz » 22 dec 2017, 19:25

Hoi Harold,
31-12-1973
31-12-1977
31-12-1977

De laatste klopt zeker niet, omdat dat een Sparta uit 71 is, maar ja is iig over de drempel van 30 jaar


Paul

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 22 dec 2017, 20:13

Klopt helemaal de verschillende datums dat komt van het type goed keur nummer
Waneer dat nr is afgegeven en hoe lang het gebruikt is

Gr Harold

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door MobyJet » 22 dec 2017, 21:23

Ze worden in batches ofzo gestuurd denk ik. Ik kreeg er afgelopen week nog eentje apart. Het druppelt bij mensen binnen.

Let op dat je GEEN nieuwe tenaamstellingscode krijgt als je al een pasje had. Ik heb alleen tenaamstellingscodes gekregen van de kentekens waar ik nog een papieren kenteken (en dus deel 3) van had. Op zich ook logisch ;)

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door Lolle » 22 dec 2017, 23:29

als je bij de brommers al een plastic kaart hebt, krijg je dan ook weer nieuwe? ik heb er verder niets over gehoord.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 23 dec 2017, 09:19

Lolle volgens mij krijg jij ook nieuwe kentekens heb ook een met kleine kaart daar staat ook op det 31 08 2005 als ik dan op de site van rdw kijk staat daar nu wel 31 12 73
Iedereen zal een nieuw kenteken krijgen anders klop het niet

Gr Harold

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door paulmz » 23 dec 2017, 12:50

Zojuist gleden er 3 door mijn brievenbus.

Paul

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door Lolle » 23 dec 2017, 16:40

Vandaag ook 6 brieven van het rdw. De helft staat op 1967 en de anderen op 1973. Allen wijken minimaal 10 jaar af. Voor de brommers waar ik geen kaart voor heb gekregen zijn later op kenteken gekomen en hebben het juiste bouwjaar

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door AGB » 23 dec 2017, 16:43

zojuist ook 2 met de post mogen ontvangen

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 27 dec 2017, 18:40

Nu net 23 stuks binnen gekregen
Uit zoeken enz
Handelsbenaming soms verdwenen bij 11 stuks is die niet meer aanwezig

Gr Harold

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 dec 2017, 18:46

Goed bezig daar in het hoge noorden!

Ik heb liever geen handelsbenaming dan een niet-kloppende. En aangezien ik hem nog nooit kloppend heb gezien bij Mobylette.. :think: :wtf:

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 27 dec 2017, 19:06

Op de papieren kentekens staat wel een Handelsbenaming die is dus bij 11 stuks verdwenen de rest klopt wel
Maar in de periode van schouwing had het beter gemoeten bouwjaar enz maar helaas

Gr Harold

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 dec 2017, 19:27

Daar waren de gegevens niet voor beschikbaar, en nog steeds niet van Mobylette bij de RDW. Je moet dan echt zelf met bewijs komen.

Wel aan iedereen de tip om je kentekens te controleren. Bij mij heb ik van één Moby geen nieuw pasje ontvangen, en is het bouwjaar niet aangepast op de site van de RDW. Enige verschil is dat deze tot een paar maanden geleden geschorst is geweest(, maar dat lijkt me niet echt relevant.. hoewel.. kan wel een reden zijn waarom deze 'achteraan de rij' is geplaatst.).
2 ontving ik een week na de anderen.
Wel iets om in de gaten te houden of die laatste ook nog binnen komt.

En wat ik zelf gekeurd heb, waar dus wel een bouwjaar bekend is, heb ik geen pasje van ontvangen.
Inmiddels denk ik: doe nou maar voor alles een pasje, zodat alles hetzelfde is. Dus ook de FS1 motorfietsen.

Daar komt vast ook nog wel een keer een actie van dat ze alle papieren kentekens gaan vervangen voor pasjes. Hopelijk niet met de reden van de milieuzones :cry:

De spartamet snorfietsen zijn trouwens ook niet aangepast en heb ik ook geen nieuw pasje van ontvangen. Wellicht dat ze deze erna doen, want volgens mij mogen die ook de milieuzone niet meer in?

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 27 dec 2017, 20:24

Jet
Voor geschorst bromfietsen komen in 2018 nieuwe kentekens
Uit betrouwbare bron

Gr Harold

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door Lolle » 27 dec 2017, 20:32

MobyJet schreef:
27 dec 2017, 19:27
Daar waren de gegevens niet voor beschikbaar, en nog steeds niet van Mobylette bij de RDW. Je moet dan echt zelf met bewijs komen.
en heb je volop bewijs met onderdelenboeken folders plaatje op het motorblokje dan nog zijn ze zo eigenwijs om hun niet kloppende benaming op het kenteken te zetten omdat hun lijst met typegoedkeuring niet klopt. :x

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 27 dec 2017, 20:42

Hebben tot nu die we gekeurd hebben geen last van gehad
Maar volgens mij weeten ze soms zich geen raad met de brommers en doen dan maar wat

Gr Harold

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door Franky » 27 dec 2017, 21:03

De andere optie is onbetaalbaar. Laten we blij zijn dat de centen van de gemeenschap daar niet aan verspild worden.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 dec 2017, 21:16

brommerskieken schreef:
27 dec 2017, 20:24
Jet
Voor geschorst bromfietsen komen in 2018 nieuwe kentekens
Uit betrouwbare bron

Gr Harold
Hij is nu al ruim een half jaar niet meer geschorst en gewoon verzekerd. Ach, we wachten af. Ik hou het in ieder geval in de gaten.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 dec 2017, 21:17

Nog wat toelichting van de RDW site zelf:

https://www.rdw.nl/particulier/nieuws/2 ... romfietsen

RDW faciliteert toegang milieuzones voor oldtimer bromfietsen
14 december 2017 Een grote groep eigenaren van bromfietsen van dertig jaar en ouder krijgt voor 1 januari 2018 een kentekencard met daarop een aangepaste datum eerste toelating toegestuurd. Met deze correctie ontstaat helderheid over de leeftijd van de bromfiets en kan door deze groep eigenaren bij de gemeente Amsterdam toegang tot de milieuzone worden aangevraagd.
Met deze oplossing komt de RDW tegemoet aan de wensen van bromfietsbezitters om vast te leggen of een bromfiets ouder is dan 30 jaar. De leeftijd staat voor een gedeelte van deze brom- en snorfietsen nu nog niet geregistreerd. In totaal gaat het om zo’n 100.000 bromfietsen. De oplossing is de uitkomst van samenwerking tussen de belangenvereniging voor historische voertuigen, FEHAC, het Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat, de gemeente Amsterdam en de RDW.

Milieuzones voor bromfietsen
De regeling biedt de ruimte om milieuzones voor bromfietsen meer op maat te maken. Steden voeren milieuzones voor vervuilende voertuigen in om de luchtkwaliteit in de binnenstad te verbeteren. Sommige steden bereiden ook milieuzones voor bromfietsen voor. Zo voert Amsterdam op 1 januari 2018 een milieuzone voor bromfietsen in. De gemeente wil de oldtimers daarvan uitzonderen en ze in het weekend en op feestdagen welkom heten in de Amsterdamse binnenstad.

Kentekenregistratie
Op dit moment is administratief moeilijk vast te stellen of een bromfiets ouder is dan 30 jaar. Op het kentekenbewijs van historische bromfietsen kan namelijk een zogeheten ‘datum eerste toelating’ van 31 augustus 2005 staan. Die datum is ten tijde van de kentekenregistratie van bromfietsen (2005-2007) gekozen omdat het toentertijd niet nodig en kostbaar was om de exacte datum te achterhalen. Met de komst van milieuzonering voor bromfietsen is het inmiddels wel nodig om meer duidelijkheid te hebben over de leeftijd van de bromfiets.

Voor welke voertuigen

De volgende voertuigen, met een datum van 31 augustus 2005, krijgen gratis een aangepast kentekenbewijs toegestuurd:

Bromfietsen met een typegoedkeuring die vóór 1988 is beëindigd. Op het kentekenbewijs komt een datum eerste toelating van 31-12-1967, 1977 of 1987, afhankelijk van de laatste dag van de geldigheid van die typegoedkeuringen;
Bromfietsen zonder typegoedkeuring en toegelaten tot de weg vóór 1974. De datum eerste toelating wordt dan 31-12-1973.
De tekst: 'deze bromfiets is eerder in gebruik genomen dan onder datum eerste toelating is vermeld' onder 'bijzonderheden' blijft gehandhaafd.
Voor bromfietsen die ouder zijn dan 30 jaar maar niet in bovenstaande groepen zijn onder te brengen, is het niet mogelijk voor de RDW om op basis van de typegoedkeuring de datum van de eerste toelating vast te stellen. Deze brommereigenaren kunnen met hun bromfiets op een keuringsstation van de RDW terecht, waar door beoordeling de exacte datum wordt vastgesteld. Hier zijn kosten aan verbonden. Ze krijgen dan een kentekenbewijs met de nieuwe datum toegestuurd. Alle eigenaren mogen het oude, ongeldige kentekenbewijs houden om alle historische papieren bij elkaar te hebben.


Toekomstvast
Met de gekozen oplossing wordt aan de wensen van de bromfietsbezitters voldaan om de leeftijd van bromfietsen ouder dan 30 jaar te registeren. De samenwerkende partijen realiseren zo bovendien een landelijke oplossing waar in de toekomst ook andere gemeenten gebruik van kunnen maken.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door MobyJet » 28 dec 2017, 18:19

Ik had toch maar even gemaild naar de RDW.. Hier was ik al bang voor :thumbdown:
Na controle blijkt, dat bij het voertuig met kenteken (...) de Datum eerste toelating (DET) niet is aangepast. Het kan zijn dat het voertuig wel ouder is dan 30 jaar maar dit niet door de RDW op een eenvoudig en eenduidige manier kan worden vast gesteld. In dit geval kunt u het voertuig voor een visuele beoordeling laten keuren bij het keuringsstation, om op deze wijze de DET te laten vaststellen.
Ik moet even kijken welke van de losse frames die ik heb dit kenteken heeft en welke typegoedkeur hierbij hoort (en waar dat frame ligt).. En dan dus origineel opbouwen en naar de RDW voor een keuring, met weer een hoop kosten en gedoe.. :cry: :evil: Dit is echt een kaal frame, die voor over een paar jaar gepland stond om op te bouwen. Wilde eerst de brommers zonder kenteken doen en die waar ik eerder op wil rijden. Niet leuk dit. Er is een kansje dat ik deze op 2005 laat staan dan maar; heb hier echt geen tijd voor (en ook niet voor die andere projecten) :wtf:

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 28 dec 2017, 18:36

Betreft Bromfiets rijden in Amsterdam

Zojuist ben ik gebeld door een ambtenaar van de Gemeente Amsterdam.

Ontheffing voor Oldtimer Bromfietsen voor Amsterdam is mogelijke voor alle inwoners in Nederlanders. Van vrijdagmiddag 16.00 uur tot maandagmorgen 12.00 uur en de Feestdagen.

Kosten Ontheffing E 10.00 - eenmalig. Via website Gemeente Amsterdam.

Hulde aan de FEHAC.

Andere grote steden/gemeentes zullen vermoedelijk volgen met dezelfde insteek

Groet,Joop

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door MobyJet » 28 dec 2017, 18:50

GROENEKAN schreef:
28 dec 2017, 18:36
Betreft Bromfiets rijden in Amsterdam

Zojuist ben ik gebeld door een ambtenaar van de Gemeente Amsterdam.

Ontheffing voor Oldtimer Bromfietsen voor Amsterdam is mogelijke voor alle inwoners in Nederlanders. Van vrijdagmiddag 16.00 uur tot maandagmorgen 12.00 uur en de Feestdagen.

Kosten Ontheffing E 10.00 - eenmalig. Via website Gemeente Amsterdam.

Hulde aan de FEHAC.

Andere grote steden/gemeentes zullen vermoedelijk volgen met dezelfde insteek

Groet,Joop
Nog even voor de volledigheid: geldt de ontheffing voor de persoon, of voor de bromfiets?


EDIT van de website van de Gemeente Amsterdam
Algemene informatie over ontheffingen
Voor sommige voertuigen kunt u een ontheffing krijgen voor de milieuzone. Met een ontheffing mag het voertuig toch in de milieuzone rijden. Een ontheffing aanvragen kan officieel vanaf 1 januari 2018 via amsterdam.nl/scooter.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 28 dec 2017, 18:52

Jet gaat het om modellen van Mobylette die er niet door zijn met de det

Gr Harold

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekencard

Ongelezen bericht door MobyJet » 28 dec 2017, 18:59

brommerskieken schreef:
28 dec 2017, 18:52
Jet gaat het om modellen van Mobylette die er niet door zijn met de det

Gr Harold
Niet het model, want dat is een AV50. Mijn andere 3 AV50-frames hebben ze gewoon wel vast kunnen stellen. Geen idee waarom deze niet.
Ik heb alleen maar NL frames.

Ik ga het frame uitgraven en kijken welke typegoedkeur er op staat. Ik stuur de RDW eerst wel een foto met dat nummer en wat informatie. Wellicht kunnen ze het op basis daarvan wel vaststellen en aanpassen.

Plaats reactie