Kentekenkeuring

Alles over bromfietsen in het algemeen, kentekens, papieren en verzekeringen
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door MobyJet » 01 mar 2010, 16:49

Elke brommer in Nederland moet een geldig brom- of snorfietskenteken hebben. Indien hij deze nog niet heeft, kun je hem laten keuren. Het is even moeite en werk, maar het lijkt meer dan het is als je weet hoe het werkt.

Ik heb dit zelf enkele keren gedaan, en ook informatie opgevraagd bij de RDW. Let wel, ik schrijf dit uit eigen ervaring en e-mails van de rdw, er kunnen geen rechten aan worden ontleend (het verandert nogal vaak..). En let erop dat dit de keuring van oldtimer brommers betreft, met niet-oldtimers heb ik geen ervaring.

Allereerst de tip bij het aanschaffen van een brommer die nog gekeurd moet worden:
Let erop dat het framenummer goed leesbaar is. Ik heb een tijdje geleden een brommer willen keuren waarvan één cijfer met een ander type slagletter was ingeslagen. Ik had er Duitse papieren bij. Het plaatje, nummer en papieren correspondeerden met elkaar.
Ik vermoed dat er slijtage was ontstaan door de kabel, en de vorige eigenaar (of een paar geleden) dat ene cijfer opnieuw heeft ingeslagen om het weer leesbaar te maken.

De brommer was achtergehouden voor "onderzoek door de politie". De politie heeft geconcludeerd dat het framenummer niet klopt, maar kon er geen ander nummer onder vinden. Ze verklaarden hem als "verbeurd". Ik mocht de brommer weer meenemen, zonder kenteken. De Duitse papieren kreeg ik niet terug, om fraude te voorkomen..

Keuring voor bromfietskenteken:
Kosten
De kosten voor invoer van een bromfiets bedragen:

Identificatie bromfiets: E 50,00
Beoordelen permanente eisen (gebruikte bromfiets) E 50,00
Voertuigbewijs: E 37,00
Tenaamstellingsbewijs: E9,00


Nieuwe prijzen 04-10-2013:
Inschrijven voertuig: E 55,00
Tenaamstelling: E 9,70
Voertuigbewijs 1A: E 39,00
Kentekenplaten: kan verschillen per kentekenplaatleverancier, uit ervaring zo'n 25 euro

Het is verstandig om folders (of andere documentatie) mee te nemen van het type brommer, voor het geval het niet in het systeem staat. Hiermee kun je het bouwjaar aantonen.

Een brommer met EU papieren jonger dan 30 jaar kost in totaal ongeveer 100 euro, omdat er geen technische keuring aan vooraf hoeft te gaan.
Brommers van voor 1974 hoeven geen typeplaatje te hebben, enkel framenummer is voldoende.

Het is tegenwoordig niet meer verplicht om buitenlandse papieren te bezitten bij het keuren van je buitenlandse brommer, zoals voorheen wel verplicht was. Het maakt het wel makkelijker, en 50 euro goedkoper. Bij een buitenlandse brommer zonder papieren wordt eerst gekeken of de brommer in het land van herkomst is geregistreerd geweest. Als bekend is dat er nog papieren van bestaan, zou je deze moeten achterhalen. Zonder deze papieren is keuren dan niet mogelijk. Is hij niet geregistreerd, dan kun je hem gewoon op kenteken krijgen.

BIj de technische keuring komt het erop neer dat:
- banden goed moeten zijn
- brommer niet te hard mag gaan (max 45), rollerbanktest
- remmen goed moet werken
- verlichting goed moet werken
- brommer deugdelijk in elkaar moet zitten
- borgmoertjes moeten geborgd zijn
- geen speling waar het niet hoort (zorgt dat alles goed is vastgedraaid en vast zit)
- goed leesbaar betrouwbaar framenummer

Keuring voor motorfietskenteken:
Een motorfiets keuren is officieel alleen mogelijk als je een NL (bromfiets)frame hebt, of een brommer of motor met Europese papieren. Hij krijgt dan een technische keuring.
zie ook: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/m ... boedel.htm

Ik heb onlangs een Oostenrijkse brommer laten keuren als motor, hier kwamen nog 50 euro identificatiekosten bij. Kostte in totaal 153 euro.
Ook heb ik ervaring met het invoer van buitenlandse voertuigen zonder papieren, met een hoop andere documentatie.

Update vanaf augustus 2010:
Een motorfiets met EU papieren hoeft geen technische keuring meer. Het is dus alleen administratief: je gaat met de motor + papieren naar de RDW, ze controleren de nummers, en zetten het over op een NL kenteken. Je moet dan nog wel langs het douane loket voor de uitvoer/invoer.

Update 04-10-2013:
zie post hieronder, en heb deze post bijgewerkt met nieuwe prijzen en informatie.

Voor wie de exacte eisen wil weten:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2 ... _Afdeling6

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Kentekenkeuring en daarna.....

Ongelezen bericht door Harrie » 04 mar 2011, 21:09

Beste mobylettevrienden,

In Frankrijk rommelt het behoorlijk, want ook zij moeten gaan kentekenen.
Erger nog: er zijn plannen voor een jaarlijkse APK-keuring.
Er worden momenteel protestacties voorbereid.

Afbeelding


Het nummerbord heeft in Frankrijk het blauwe logo, in Nederland is dat leeg.
Ik vind dat toch wel mooier. Tijdens de toertocht Luxemburg enkele jaren geleden hebben we ooit zo'n "verboden" sticker
toegevoegd. Staat wel leuk. Ik heb de Afbeelding

Moto - Le Poney
Berichten: 368
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 04 mar 2011, 22:23

Zo zie je de andere landen geven dus toch gehoor aan Nederland en gaan waarschijnlijk nog een stapje verder met verplichte APK per jaar, dit gaat extra geld kosten :cry:

Het kenteken met stikker staat mooi op de moby en ook staat deze mooi gefotografeerd, maar nu wel vanaf de rechterachterzijde :lol: en ook is het een mooie achtergrond met al die varens.

Groetjes Carl

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door MobyJet » 05 mar 2011, 00:38

ik denk dat wij die NL tekens niet hebben, omdat het dan teveel verward wordt met de motorplaat.

een kennis van mij had trouwens donkerblauwe brommerplaten met witte letters laten maken, voor de fun. maar staat ook echt goed, zeker op oldtimers!
het meest bizarre vind ik nog dat de gele plaatjes op het voorspatbord vervangen mochten worden voor een sticker, toen de scooters op de markt kwamen, omdat het niet mooi was.. en nu rijden we op onze lieve kleine mobyletjes met zo een belachelijk grote kentekenplaat rond :shock:

maar ja. ze verzinnen steeds wat nieuws. de helft wordt toch niet uitgevoerd. we zien het wel.
ik denk niet dat er apk voor brommers komt. althans, niet voordat er een apk voor motoren is.. dus dan is er voorlopig nog niets aan de hand.

Philippe62
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:42

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door Philippe62 » 19 jul 2012, 20:44

Beste mensen,

Welke technische ingrepen zijn er mogelijk om een mobylette op een snorfiets kenteken te laten registreren,

Philippe

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door MobyJet » 19 jul 2012, 21:14

Philippe62 schreef:Beste mensen,

Welke technische ingrepen zijn er mogelijk om een mobylette op een snorfiets kenteken te laten registreren,

Philippe
Zorgen dat hij niet harder gaat dan 25 km/uur (er is een marge tot 30 geloof ik, maar beter safe spelen). Rest van de eisen zijn zelfde als bromfiets: banden, remmen, geen speling op lagers, mag nergens aanlopen, goed werkende verlichting, moet gewoon goed in elkaar zitten.

En als je er al een bromfiets kenteken op hebt, controleren ze alleen de snelheid dacht ik.
Kost dan iets van 50 - 75 euro (wisten ze niet precies te vertellen). En dan een nieuwe plaat, natuurlijk.

Gebruikersavatar
Adriaan
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 jul 2012, 09:29
Locatie: Kapelle, Zeeland

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door Adriaan » 19 jul 2012, 23:08

ik wil mijn moby ook op kenteken laten zetten. Mijn vader heeft een solex eind 2011 laten keuren, maar die moest aan kunnen tonen waar hij hem vandaan had. Hij had toevallig die papieren nog mee want anders sta je daar ook voor niks.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door MobyJet » 23 jul 2012, 19:08

Adriaan schreef:ik wil mijn moby ook op kenteken laten zetten. Mijn vader heeft een solex eind 2011 laten keuren, maar die moest aan kunnen tonen waar hij hem vandaan had. Hij had toevallig die papieren nog mee want anders sta je daar ook voor niks.
Bij de ene RDW zijn ze daar strenger in dan bij de andere..
Officieel is het zo, dat je moet aantonen dat het jouw voertuig is. Dit kun je het beste doen nav een verkoopovereenkomst, als de originele of andere voertuigpapieren er niet meer bij zijn. Vooral bij niet-NL-voertuigen vragen ze hierom. Hoewel het mij laatst ook is gevraagd voor een NL bromfiets..

Arnold
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2011, 13:57

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door Arnold » 29 jul 2012, 16:19

Ik wil mijn av 32 ook op kenteken laten zetten. Ik heb hier geen enkel papier of document bij ook geen eigendoms papieren. Heb m twee jaar geleden via marktplaats gekocht en is afkomstig uit Frankrijk. Ik heb m geheel gerestaureerd en wil m op snor kenteken laten zetten. Hoe kan ik het beste aantonen dat hij van mij is en nu loopt hij ca 45 km wat is de beste manier om hem maar 25 te laten lopen voor de keuring.

Gr. Arnold

dick
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 mei 2011, 12:05

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door dick » 29 jul 2012, 20:57

ik ging 2 jaar geleden naar rwd in heerenveen. had de av44 nieuw gekocht in 65, maar geen papieren.
werd ook niet naar gevraagd. had en heb nog steeds een blokje in de gashandel zitten. grijze tape erover
en erdoor gerold. op rollenbank haalde hij ca 35.
groet
dick

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door MobyJet » 30 jul 2012, 18:27

Arnold schreef:Ik wil mijn av 32 ook op kenteken laten zetten. Ik heb hier geen enkel papier of document bij ook geen eigendoms papieren. Heb m twee jaar geleden via marktplaats gekocht en is afkomstig uit Frankrijk. Ik heb m geheel gerestaureerd en wil m op snor kenteken laten zetten. Hoe kan ik het beste aantonen dat hij van mij is en nu loopt hij ca 45 km wat is de beste manier om hem maar 25 te laten lopen voor de keuring.

Gr. Arnold
Gewoon even iemand (buurvrouw ofzo) een verkoopovereenkomst laten schrijven en tekenen dat hij dat ding aan jou heeft verkocht ;)
Of heb je toevallig de advertentie nog bewaard?
Is wellicht een tip.. Ik documenteer deze altijd op mijn computer, je weet maar nooit.. Of heb je toevallig nog de mailtjes over ophaalafspraken oid?
(is tevens de reden waarom ik alles per mail doe, en niet per telefoon..)
Dan kun je dit meenemen naar de RDW.

Afvoeren van 45 naar 25 is voor de keuring niet zo moeilijk.
Je kunt de carburateur gewoon wat slecht afstellen.. ;) Wel zorgen dat hij goed start en blijft lopen. Of een ring/bus in de uitlaat, zodat je hem afknijpt. Of andere slome onderdelen.. (uitlaat, carburateur).
dick schreef:ik ging 2 jaar geleden naar rwd in heerenveen. had de av44 nieuw gekocht in 65, maar geen papieren.
werd ook niet naar gevraagd. had en heb nog steeds een blokje in de gashandel zitten. grijze tape erover
en erdoor gerold. op rollenbank haalde hij ca 35.
groet
dick
2 jaar terug werd mij daar ook nog niet om gevraagd.. Laatste jaar altijd wel.. Dus beter voorkomen en zorgen dat je je documenten goed op orde hebt..

Arnold
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2011, 13:57

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door Arnold » 30 jul 2012, 22:02

Hoi mobyjet, bedankt voor je reactie. Ik zal binnenkort( ben nu op vakantie )een foto plaatsen zodat iemand misschien het exacte type kan vertellen en misschien de juiste leeftijd. Op het type plaatje staat av 32 1954 maar ik kan nog nergens een boekje of iets dergelijks vinden met mijn mobylette, remhandels zijn anders etc.

Gr.
Arnold

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door MobyJet » 13 dec 2012, 21:04

Invoerkeuring voor klassieke voertuigen bij 5 keuringsstations
Als u een klassiek voertuig van 30 jaar of ouder in Nederland gaat invoeren, dan kunt u voor de invoerkeuring vanaf 1 februari 2013 alleen nog terecht bij 5 daarvoor geselecteerde RDW-keuringsstations. Voor deze opzet is gekozen omdat voor zo’n klassiekerkeuring specialistische kennis nodig is, die niet meer bij elk keuringsstation voorhanden is.

Specialistische kennis
De RDW heeft altijd het principe gehanteerd dat iedereen met elk voertuig bij elk RDW-keuringsstation terecht moet kunnen. Maar vanwege de benodigde specialistische kennis voor klassiekers is dat eigenlijk niet meer haalbaar. Het gaat bijvoorbeeld om technische kennis die nodig is om de authenticiteit van onderdelen en documenten vast te stellen. De RDW en FEHAC hebben samen deze nieuwe aanpak van keuringen opgezet.

De RDW-medewerkers op de aangewezen keuringsstations hebben specifieke kennis van klassiekers. De RDW en FEHAC werken samen om deze kennis op peil te houden en waar nodig te verdiepen.

U kunt voor invoerkeuringen van klassieke voertuigen bij de volgende keuringsstations terecht:
• Amsterdam
• Zwijndrecht
• Arnhem
• Veldhoven
• Zwolle


http://www.rdw.nl/nl/particulier/Pages/ ... tions.aspx



Edit 04-10-2013:
LET OP: dit is gelukkig (!) teruggedraaid en niet meer van toepassing!!

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door MobyJet » 04 okt 2013, 11:38

Ik zal dit topic weer even wat updaten met de nieuwe info. Bovenstaand bericht is gelukkig teruggedraaid; je kunt nu gewoon bij elk station je oldtimer laten keuren.
Starttopic heb ik ook weer actueel gemaakt met de huidige stand van zaken.

Wel een belangrijke wijziging over het invoeren (kentekenen) van buitenlandse brommers:
Voorheen kon je niet-NL-brommers met EU papieren gemakkelijk op NL kenteken zetten. Ze controleerden enkel het framenummer en schreven het bloknummer op, verkoopovereenkomst erbij, klaar. Dus geen technische keuring, en dat scheelde weer een hoop tijd en 50 euro.

Helaas hebben ze dit onlangs veranderd voor voertuigen van 30 jaar en ouder. Kortom: het maakt voor de keuring niet meer uit of je nu wel of geen EU papieren hebt. Alle brommers (en motoren) van 30 jaar en ouder krijgen nu een technische keuring. Kosten zijn hier nu ook 153 euro voor.
Voertuigen van 30 jaar en ouder
Voertuigen van 30 jaar en ouder worden uitgebreid onderzocht bij de RDW-keuringsstations. Voor dit onderzoek moet u een afspraak maken. U kunt dat online doen. U kiest dan voor 'Invoer vanuit EU/EVA land met een voertuig van 30 jaar of ouder'.
Voor voertuigen jonger dan 30 jaar met papieren blijft hetzelfde gelden als voorheen:
Voorwaarden aan uw voertuig
De RDW kijkt bij een ingevoerd voertuig uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat van het voertuig. Maar als het voertuig overduidelijk een gevaar vormt voor de verkeersveiligheid, kan de RDW besluiten om het af te geven kentekenbewijs onmiddellijk ongeldig te verklaren.
Zonder papieren blijft gewoon de technische keuring houden. Neem hierbij zoveel mogelijk informatie mee!
Dus folders, framenummerlijsten, aankoopbewijs, oud verzekeringsbewijs, verkoopovereenkomst, alles wat je maar kunt vinden.
Als er informatie op dit forum staat, kun je dat uiteraard ook printen en meenemen.

Nogmaals: dit geldt voor brommers die vanuit een EU land worden ingevoerd.
NL brommers kun je altijd gewoon aanbieden, en krijgen altijd een technische keuring. Ook hiervoor geldt om zoveel mogelijk documentatie, en een verkoopovereenkomst (om aan te tonen dat jij de eigenaar bent) mee te nemen. Hoe meer informatie, hoe beter, en hoe soepeler je keuring.

willemz900
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 sep 2012, 21:47

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door willemz900 » 03 nov 2013, 00:21

Mijn Moby AV 50 is bijna kueringrijp, maar ik heb nog drie vragen. 1 Vroeger moest er op het voorspatbord een geel plasticplaatje zitten, is dat nog nodig voor een keuring. 2 Moet er nog een stuk van het achterspatbord ter hoogte van het achterlicht wit zijn. 3 Hoe is het keuringsstation Amsterdam want daar moet ik naar toe.

Willem

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 03 nov 2013, 09:18

Willem, wit achterspatbord is niet meer verplicht - geen geel plaatje voorspatbord - keuringsstation Amsterdam: ligt eraan welke persoon je treft. Gr. Joop

Donnie
Berichten: 263
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:21
Locatie: Schagerbrug Noord Holland Noord

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door Donnie » 04 nov 2013, 10:59

Heb al 3 brommers laten keuren in Mokum geen probleem als alles in orde is.

willemz900
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 sep 2012, 21:47

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door willemz900 » 11 dec 2013, 22:37

Jawel, goedgekeurd, weer een moby op de weg.
Waar werd op gelet, in volgorde van de keuring:
Juiste type/model, bouwjaar en framenummer, boek kwam er bij want deze Moby was meegenomen uit Frankrijk
Inspectie van de algehele staat, banden, zit alles goed vast en is het veilig. Extra controle kreeg de voorvork en balhoofd (commentaar, ik zie de mooiste brommers en dan zit de voorvork niet goed vast)
Verlichting, remmen, claxon/bel
rollenbank/topsnelheid

Tja en dan mag je dokken
Twee dagen later lagen de papieren op de mat

Grtz
Willem

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 12 dec 2013, 10:26

Dank voor dit verslag - goed info
Weet je nog de uitslag van de rollenbank-test ?

Groet, Joop

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door MobyJet » 12 dec 2013, 19:13

willemz900 schreef:Twee dagen later lagen de papieren op de mat
Nog wel, vanaf januari krijg je een pasje en een inlogcode (voor wijzigingen, schorsen, overschrijven etc) ipv het papieren kenteken..

willemz900
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 sep 2012, 21:47

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door willemz900 » 16 dec 2013, 19:09

Op de rollenbank kwam de moby niet boeven de 40 km uit, raar dacht ik want hij kan harder, maar niks gezegd.
Thuis de ontsteking opnieuw afgesteld en nu loopt hij 48 op de teller.
Na afloop nog even blijven kletsen met de keurmeester en dan blijkt ook dat hij toch meer kijk heeft op al die oude brommers.
Verder was er één vrachtwagen, een aantal personenauto's en een crossmotor ter keuring

Gr
Willem

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door Franky » 23 jan 2016, 20:14

Ik ben me hier ook eens in aan het verdiepen aangezien ik een Franse bromfiets (de 99z) uit 1976 dit jaar op kenteken wil zetten. Ik heb wat vragen.

Er wordt hier een aantal keer het woord EU papieren genoemd. Wat is dat precies?

Verder, ik wil de bromfiets gaan keuren. Dit is wat ik heb.
- Technisch in orde bromfiets. Alles werkt, snelheid klopt etc etc.
- Zeer duidelijk leesbaar framenummer en een type plaatje op balhoofd wat overeenkomt met framenummer. De exacte dag van productie staat hier ook op.
- Dit document (zijn dit de EU papieren?)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/147 ... %2099z.pdf
- Een folder zonder datum (zinloos als je het mij vraag)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/147 ... Folder.jpg

Is dit voldoende?

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door MobyJoost » 23 jan 2016, 21:00

De Datum op je balhoofdplaatje is niet de producie datum, maar de datum van model toelating door de Franse Dienst van wegverkeer. Of zoiets. Zo vindt je op een (Franse)AV88 uit 1959, dezelfde datum als op één uit 1970.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door brommerskieken » 23 jan 2016, 21:11

Jaa neem zo veel mogelijk mee folders of kopie er van hoe meer je mee neemt en dat is onze ervaring hoe mooier het ze vinden
De brommer van vrijdag 22/1/2016 was een Belg maar er klopte iets niet met het Belgische attest
Daar heeft de keur meester geen aandacht meer aanbesteed
De vraag van de keur meester hoeveel kw nu er is maar wat van gemaakt
Als je zorgt dat je er goed voor staat dus folders en ander soort info zo veel mogelijk
En zelf een verklaring schrijft zo van
Hierbij verklaar ik...................... dat ik deze mobylette type.............. Heb gekocht van.............
Adres van de vorige eigenaar
Dit zien ze graag hier bij de rdw Heerenveen
Als de zz99 ook in de encyclopedie van bromfiets staat ook het boek meneemen
Onze ervaring is hoe meer je weet en mee neemt hoe sneller het gaat en er minder vragen zijn van de keur meester
Meer weet ik niet
Succes franky

Gr harold :lol:

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Kentekenkeuring

Ongelezen bericht door brommerskieken » 23 jan 2016, 21:15

Jaa moby-joost klopt de mobylette van vrijdag staat op het plaatje balhoofd 1970 maar hij is van 1973 staat jaar tal carburateur en ook nog in de wielen dus dat was snel opgelost

Gr harold :lol:

Plaats reactie