![Lachend :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Soms slaat hij ook meteen na 2 meter aan, dat is het rare.
Iemand een idee waarom hij zo slecht start?
Zeker een kwestie van ontsteking afstellen?
Welke onderdelen vervangen precies? Ik weet dat je een vespa condensator kan gebruiken.Franky schreef:Dat betekend dus nog een ontsteking samengesteld uit antieke onderdelen. De ontsteking zal wel zwak wezen. Wordt dus meer dan alleen afstellen. Preventief vervangen is de oplossing.
Wat bedoel je met voedingsspoel dan? (ik bedoel de bovenste spoel op de grondplaat)Harrie schreef:Bij een AV50 zit al een voedingsspoel en de nokkentrekker is gewoon standaard.
Controleer vooral de punten, want die zorgen ook vaak voor problemen: te geringe sluitkracht en gecorrodeerde contactoppervlakken.
Harrie
Te vervangenmobylettje schreef:Welke onderdelen vervangen precies? Ik weet dat je een vespa condensator kan gebruiken.Franky schreef:Dat betekend dus nog een ontsteking samengesteld uit antieke onderdelen. De ontsteking zal wel zwak wezen. Wordt dus meer dan alleen afstellen. Preventief vervangen is de oplossing.
En dan nog een interne spoel van?...
+ waar kun je die kopen?
Ik kan het zelf echter niet vervangen.
Bougiedop en bougiekabel zijn nieuw.Franky schreef:Te vervangenmobylettje schreef:Welke onderdelen vervangen precies? Ik weet dat je een vespa condensator kan gebruiken.Franky schreef:Dat betekend dus nog een ontsteking samengesteld uit antieke onderdelen. De ontsteking zal wel zwak wezen. Wordt dus meer dan alleen afstellen. Preventief vervangen is de oplossing.
En dan nog een interne spoel van?...
+ waar kun je die kopen?
Ik kan het zelf echter niet vervangen.
- Contactpunten tenzij ze nog goed zijn
- Bobine
- Condensator
- Bougie
- Bougiedop
- Alle stroomkabels
- Voeddingsspoel durf ik niet te zeggen. Wat zijn de ervaringen hier met oude voedingsspoelen? Blijven die wel werken?