Dellorto of ARBEO??

Dellorto of ARBEO??

Nieuw berichtdoor JanmobyEvert » 05 nov 2017, 18:33

Op internet kom ik tijdens het googlen naar Dellorto SHA 15/15 uit bij AliExpress.
Daar wordt een carburateur aangeboden voor een zeer aantrekkelijke prijs. Er staat geen Dellorto op maar ARBEO made in Bilbao España. Is dit namaak troep of komt het uit dezelfde fabriek?? En de carburateur welke B2B verkoopt is dat wel een echte Dellorto?? Iemand ervaring mee?
JanmobyEvert

Re: Dellorto of ARBEO??

Nieuw berichtdoor paulmz » 05 nov 2017, 18:37

Wat is dan de prijs?

Paul
paulmz

Nieuw berichtdoor JanmobyEvert » 05 nov 2017, 19:13

€14,-+ verzendkosten kom je rond de €20,- uit.
JanmobyEvert

Nieuw berichtdoor JapieKrekel » 05 nov 2017, 19:13

Dit vind ik zelf een veel fijnere carburateur dan de Dellorto SHA. Het is inderdaad een Dellorto kloon, maar dan een verbeterde versie. Hij beschikt namelijk over een stelschroef om het stationair mengsel af te stellen, wat bij de SHA niet kan. DAKAR is ook zo'n clone merk. De kwaliteit is wel wat minder dan de echte SHA, de schroefdraad in de gegoten stukken kan soms wat grof zijn dus je zal het soms even iets moeten bijwerken. Let ook op bij een nieuwe carb dat je de vlotterhoogte goed zet, klopt soms niet.

Kwa prijs zeker een stuk aantrekkelijker, ik heb deze volgens mij, onderlinge verschillen tussen de klonen weet ik niet. Kortom, ik ben er positief over.
JapieKrekel

Nieuw berichtdoor MobyJoost » 05 nov 2017, 19:35

Ik ben ook Hollander, maar ik koop toch liever origineel. Afgezien van de (meestal) ruwere afwerking, zal ook de kwaliteitscontrole aanzienlijk minder zijn, waardoor de kans groter wordt, dat de carburateur, die je koopt, het niet goed doet. Als er staat "model Dell"Orto", kan je er zeker van zijn, dat het een cloon is. Nog wat tips voor Franse sites: "Adaptable" of "type origine" in de onderdeel beschrijving: NIET origineel.
MobyJoost

Nieuw berichtdoor loe » 05 nov 2017, 19:37

Haha.en al doorzoekend op 12 mm komik ook 2 x een immi gurtner tegen.die heb ik vast onder de moby hangen.en niet een originele .nou weet ik t zeker
loe

Nieuw berichtdoor Mobygek » 05 nov 2017, 19:58

MobyJoost schreef:Ik ben ook Hollander, maar ik koop toch liever origineel. Afgezien van de (meestal) ruwere afwerking, zal ook de kwaliteitscontrole aanzienlijk minder zijn, waardoor de kans groter wordt, dat de carburateur, die je koopt, het niet goed doet. Als er staat "model Dell"Orto", kan je er zeker van zijn, dat het een cloon is. Nog wat tips voor Franse sites: "Adaptable" of "type origine" in de onderdeel beschrijving: NIET origineel.

Kies altijd voor het origineel, ik heb nu de SHA 16/16 thuis, het orgineel, het ziet erg gewoon goed uit, afwerking en alles.
Te kust en te keur wat sproeier bezetting betreft.
Dellorto is ook niet een kleine jonge op het gebied van carburateurs.
Ik heb zonder dat ik dit wist gereden met een immi van Gurtner, wat een ellende heb ik daar mee gehad.
Inhouden e.d.
Wat dat betreft ben ik het volledig met Joost eens, orgineel en zo gekke duur zijn ze nou ook weer niet. , althans de SHA serie.

vrgr Gerard
Mobygek

Nieuw berichtdoor MobyJet » 06 nov 2017, 09:17

loe schreef:Haha.en al doorzoekend op 12 mm komik ook 2 x een immi gurtner tegen.die heb ik vast onder de moby hangen.en niet een originele .nou weet ik t zeker

Wel tevreden over?

Die van born zijn trouwens WEL origineel.
MobyJet
Beheerder

Nieuw berichtdoor GROENEKAN » 09 nov 2017, 16:27

MobyJet schreef:
loe schreef:Haha.en al doorzoekend op 12 mm komik ook 2 x een immi gurtner tegen.die heb ik vast onder de moby hangen.en niet een originele .nou weet ik t zeker

Wel tevreden over?

Die van born zijn trouwens WEL origineel.

Let op: born heeft ook Gurtner imitatie, dan staat er model Gurtner en ca 50 % goedkoper. Advies: koop origineel bij born. Voor iets meer geld heb je dan geen problemen.
GROENEKAN

Keer terug naar Algemeen en onderhoud