Motor beweegbaar?

renato

Motor beweegbaar?

Ongelezen bericht door renato » 07 nov 2018, 15:57

Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum en ik heb een korte vraag.
Ik zie op alle filmpjes op youtube dat bij een Kaptein Mobylette AV 50 de hele motor naar achter beweegt bij hoge toeren. Die van mij doet dat niet. Weet iemand of dit erg is en of ik iets moet veranderen ?

Groetjes René
IMG_20181104_114744.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Lolle
Contacteer:

Re: Motor beweegbaar?

Ongelezen bericht door Lolle » 07 nov 2018, 16:03

Halo Rene, welkom op het forum.
Nee je hoeft niets om te bouwen. Standaard heeft deze bromfiets een vast blok. Erzijn echter hobbyisten die de boel verbouwen en een variateur plaatsen. Je moet echter meer aanpassingen doen. Het voordeel is dat je een groter vermogen hebt bij lagere snelheid. Dus beter bij tegenwind en bergklimmen.

KapteinBeun

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 07 nov 2018, 18:22

Welkom René,

Zoals gezegd hebben de meeste Nederlandse AV50-jes geen variateur dus je hoeft wat dat betreft niet bang te zijn dat er iets mis is.
Prachtige foto trouwens! Als je jezelf en je bromfiets wilt introduceren aan het forum kun je dat doen in de rubriek "Mijn Mobylette".

Gr. Marco

renato

Ongelezen bericht door renato » 08 nov 2018, 16:24

Super! Bedankt voor de reactie. Ik zal mij binnenkort even introduceren op het forum. Heeft u enig idee hoe moeilijk/duur het is om zo'n variateur zelf in te bouwen. Ik mis nog net een beetje snelheid namelijk. Ik ga nu 35 km/h en ik zou graag 45 willen. Misschien kan die variateur mij de extra 10 km/h geven?

Groetjes René

Polle

Ongelezen bericht door Polle » 08 nov 2018, 17:37

Hallo Rene

De variateur gaat geen 10 km per uur winst geven,deze is vooral bedoeld om vlot weg te rijden en op heuvels een goede snelheid aan te houden
Als je een variateur monteert moet je ook de tandwielen aanpassen.

Gr Polle

Franky

Ongelezen bericht door Franky » 08 nov 2018, 18:11

Zoals we wel vaker lezen op dit forum willen mensen meer snelheid met een bromfiets die überhaupt niet goed rijdt. :P
Je bromfiets hoort 45 te kunnen zoals hij nu is. ;) Hij loopt dus alles behalve optimaal op het moment. Je zal daar toch eerst iets aan moeten doen. ;)

Plaats reactie