Wat is je huidige setup?

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6325
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Wat is je huidige setup?

Ongelezen bericht door MobyJet » 07 jun 2013, 10:09

Beantwoord hier de volgende vragen over jouw setup (per brommer):


Model:
Aantal cc cilinder:
Variateur: ja/nee
Sproeiermaat:
Bougie: [merk + warmtegraad]
TopSnelheid:
Soort uitlaat:
Inlaat: spruitstuk / membraan
Vertanding:
Carburateur:
Ontstekingstijdstippen:

En een fotootje erbij is natuurlijk ook leuk ;)

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Wat is je huidige setup?

Ongelezen bericht door Franky » 07 jun 2013, 18:21

:shock: Een dergelijk topic op een mobylette forum had ik niet verwacht :lol:
Nu moeten we toch echt met allemaal racemerk onderdelen aan komen zetten :P
Zal ik een starten: Rolletjes van Malossi racing :lol: :lol:

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6325
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat is je huidige setup?

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 jun 2013, 22:19

Gewoon even het lijstje invullen ;)
Is niet erg als mensen een standaard snorfiets hebben die 30 km/uur gaat ;)

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Wat is je huidige setup?

Ongelezen bericht door Franky » 06 jul 2013, 16:42

Nou, hier komt hij dan. Met dit mooie weer heb ik dan eindelijk mijn snelheidsmeting kunnen doen. Ik ben zeer tevreden :)

Model: AV50VL (omgebouwde AV50s)
Aantal cc cilinder: 50cc. Originele blok. Enkel een klein aanpassinkje aan de zuiger voor eerder openen inlaatpoort.
Variateur: Ja. Transval. Variateur gewichten 3x 6.8g . Koppeling transval grotendeels vervangen voor originele mobylette koppelingsonderdelen.
Sproeiermaat: 52 (Dellorto)
Bougie: NGK B-6HS (standaard)
Topsnelheid: 52km/h 8-) (vlakke weg geen wind)
Laagst gemeten snelheid tegen lange 6% helling: 40km/h
Soort uitlaat: Standaard ovale uitlaat. Geen aanpassingen
Inlaat: Spuitstuk 15mm
Vertanding: 12x54 in combinatie met smallere V-snaar die een groter overbrengingsverschil geeft bij de pulleys
Carburateur: Dellorto SHA15/15 met aangepast inlaatkapje en aangepaste chokechuif
Ontstekingstijdstippen: 2.5mm voorontsteking (standaard)

Toch een aardige topsnelheid voor een nauwelijks opgevoerde mobylette. Bijna alle snelheidwinst zit hem in de variateur.

Foto komt nog als de brommer er ooit weer netjes uit ziet :P
Laatst gewijzigd door Franky op 07 jul 2013, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Wat is je huidige setup?

Ongelezen bericht door Polle » 06 jul 2013, 17:16

Hallo Franky

Plaats er nu nog een 50 cc airsal cilinder op met grote spoelpoorten en hij gaat als een speer.
Mij spr loopt nu super goed met de combinatie airsal cilinder en originele 14 mm gurtner sproeier 25 en 2.5 voorontsteking en variateur met drie kogels.
Ik ben bezig met het samen stellen van een vario schijf met zes gewichtjes van malossi en ga deze dan op mijn spr sport plaatsen.
Hij loopt nu wind mee tot 75km op de teller en wind tegen 55 a 60 km zelfs met ons Jefke achterop.
Ik gebruik nu ook TSL olie als toevoeging bij mijn tweetaktbenzine en dit merk je aan de trekkracht zeker bij warme motor hij verliest minder compressie door de warmte.

Gr Polle

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Wat is je huidige setup?

Ongelezen bericht door Franky » 06 jul 2013, 20:23

Hmmm interessant.
Airsal? Is dat een nikasil cilinder?
Grotere spoelpoorten.... Ik zou gokken dat dat bij mij niks meer uithaalt. Volgens mij begrenst mijn uitlaat de hele boel. Mijn inlaat is al behoorlijk wat groter dan origineel en eigenlijk doet dat al helemaal niets.
Die spr van jou, is dat die brommer die je mee had naar het NVT in 2012? Die heeft ook een snelle uitlaat zie ik zo in mijn archief :)
Waar kan je die cilinder kopen eigenlijk?

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Wat is je huidige setup?

Ongelezen bericht door Polle » 06 jul 2013, 20:40

Hallo Franky

Zijn inderdaad nikasil
Henk rijd er nu ook mee.
Hebben een zeer grote inlaat en uitlaatpoort
Ik heb ze ook in 72cc en ook 50 cc
Heb ze op stok liggen.

Gr Polle

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Wat is je huidige setup?

Ongelezen bericht door Franky » 07 jul 2013, 09:01

au :shock: 72cc. Dat gaat mij echt te ver.

Is de buitenkant van die 50cc cilinder het zelfde als wat ik er nu op heb? Het moet natuurlijk wel overkomen als origineel.

Edit: Na de rit van vandaag heb ik besloten niet nog meer vermogen in de bromfiets te stoppen. Ik heb hele stukken over 55km/h gereden en dan functioneert de vering niet echt lekker meer. Het gaat gewoon te hard voor het mobyletje.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Wat is je huidige setup?

Ongelezen bericht door Polle » 07 jul 2013, 18:58

Hallo Franky

Ziehier een airsal cilinder.
Ik heb er even een kop opgelegd zoals die van jou.
Enkel de achterzijde steekt voorbij.
Als je goed kijkt zie je de grote inlaat en uitlaatpoort
DSC08270.JPG
DSC08270.JPG
DSC08270.JPG
DSC08270.JPG
Gr Polle
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Wat is je huidige setup?

Ongelezen bericht door Franky » 07 jul 2013, 20:20

Hmm.. de vorm van de cilinder is toch wel wat anders. na beneden toe worden de koelribben smaller. Die blijven bij mij ongeveer gelijk in breedte. Is toch wel echt een andere look.
Wat een grote spoelpoorten heeft dat ding! Absurd!

Ik heb vandaag flink wat rondgetoerd en tot de conclusie gekomen dat ik niet nog meer vermogen onder mijn brommer wil hebben. Hij is niet gebouwd voor de snelheden waar ik nu op kan rijden. Dit merk je onder andere in de vering. Het gaat snel genoeg zo :)

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Wat is je huidige setup?

Ongelezen bericht door Polle » 07 jul 2013, 20:37

Hallo Franky

Veiligheid is ook belangrijk.
Mijn spr is een stuk zwaarder gebouwd dan jouw moby.

Gr Polle

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Wat is je huidige setup?

Ongelezen bericht door Franky » 07 jul 2013, 21:05

Klopt. Mijn eerste noodstop op 55km/h per uur heb ik ook al gehad. Gelukkig heb ik een grotere trommelrem voorop gezet dus het ging heel aardig. Maar prijzen win je er niet mee......

Ik ben vandaag met 50km/h over een boomwortel heen gereden. Dat was nog veel erger. Die boomwortel kende ik al omdat ik er al meer dan 100x over heen gereden heb in de tijd dat ik een moderne scooter had. Die was gebouwd voor 80km/h en pakte die boomwortel dan ook heel aardig. De mobylette? Ik kreeg me toch een klap op mijn rug! Mobyletje klonk ook niet zo happy. Mobylette vering is briljant. Zo lang je maar niet zo snel gaat :P

Plaats reactie