Demonteren V-snaar en carburateur 99z

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Demonteren V-snaar en carburateur 99z

Ongelezen bericht door Franky » 11 aug 2013, 20:54

Beste mensen,

Ik ben druk bezig met de 99z en ik loop helaas op heel erg bazale dingen vast :? Het is allemaal een stuk complexer dan mijn AV50s. Op zich geen probleem, als je maar weet hoe je iets moet doen. En ik weet het even niet meer.

Demonteren V-snaar
Hoe demonteer je de V-snaar bij dit type bromfiets? Ik zat in eerste instantie te kijken naar de achterste pulley (pulley dichtst bij het achterwiel). Maar ik ben een beetje huiverig om daar iets los te maken i.v.m. de drukveer die daar achter zit. En ik kreeg het gele kunststof kapje er nog niet af. Moet je die er af trekken?
De rede waarom ik de V-snaar eraf wil hebben is omdat ik de hele variateur van de krukas af wil halen. Dit i.v.m. enge geluiden die uit waarschijnlijk uit het lager komen.

Ik heb helaas geen beter plaatje dan dit.
Afbeelding

Demontere carb
Ook al zoiets simpels. Hoe moeilijk kan het zijn? Nou, als ik mij carb naar achter trek om hem van het spruitstuk af te halen komt hij tegen mijn frame. Het zwarte kapje kan er niet af zonder de carb volledig te demonteren. Moet ik het hele blok soms eerst los maken ofzo :o
Edit: nee dat kan niet want mijn uitlaat is een vaste bevestiging. Moet de hele uitlaat er dan ook af :shock: :shock:
Afbeelding

peterl
Berichten: 265
Lid geworden op: 22 aug 2011, 00:53

Re: Demonteren V-snaar en carburateur 99z

Ongelezen bericht door peterl » 11 aug 2013, 22:12

Beste Frank,

met een brede schroevendraaier kan je de achterste poelie tegen de veerkracht in opendrukken en krijg je ruimte om de V-snaar over de poelie te halen.Daarna de onderste ophanging lossen en motorblok naar voren drukken , dit geeft ruimte om de carburateur te demonteren.

m.vr.groet

Peterl

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Demonteren V-snaar en carburateur 99z

Ongelezen bericht door Franky » 11 aug 2013, 22:27

Ah, ik snap hem. Dank je Peter! Ik zal het eens gaan proberen ;)
Ik heb het brommertje vandaag eens wat schoongemaakt. Hij zit goed in lak :) Kan je nu wel zien :) Hij glimt ook weer wat meer :D

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Demonteren V-snaar en carburateur 99z

Ongelezen bericht door MobyJoost » 11 aug 2013, 23:23

Frank, als je de krukaslagers moet vervangen, kan je beter gelijk alles los halen (maak foto's. veel! Dat is later zo handig! ) dan komt alles makkelijker los. Uitlaat los, weer meer vrijheid!

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Demonteren V-snaar en carburateur 99z

Ongelezen bericht door Franky » 12 aug 2013, 08:33

Klopt. Ik wil hem echter een keer laten draaien en daarvoor wil ik eerst wat controles doen. Als ik hem een keer werkend heb komen er mogelijk weer meer problemen tevoorschijn :) Die kan ik dan allemaal in 1x aanpakken.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6325
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Demonteren V-snaar en carburateur 99z

Ongelezen bericht door MobyJet » 14 aug 2013, 13:28

We zien de filmpjes wel verschijnen! ;)

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Demonteren V-snaar en carburateur 99z

Ongelezen bericht door Franky » 14 aug 2013, 19:36

Gaat anders lang duren ;) De bromfiets heeft even gelopen maar er zijn geen films van. Ik heb even geen camera dus dat is lastig.
De bromfiets gaat nu uit elkaar en zal pas over lange tijd weer in elkaar gaan :( Hoort er bij ;)

Plaats reactie