Au42 - kleur? - kost herspuiten? - waarop letten?

Boltak
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 feb 2012, 19:13
Locatie: Kortrijk

Au42 - kleur? - kost herspuiten? - waarop letten?

Ongelezen bericht door Boltak » 29 jul 2014, 15:16

Dag Iedereen,

Ik heb mijn grijze Au42 volledig gedemonteerd en laten zandstralen en opgeschuurd.
Nu,
Voor het herlakken heb ik deze ochtend 3 carrosserie-zaken bezocht en kom op het volgende:

kleur opmeten kunnen ze alleen op een plat vlak.. :shock: dus helaas moet ik een dichtbij passend kleur zoeken ipv volledig origineel te houden :(
Vandaar

vraag 1: bestaat er een kleurcode voor het grijs van de Au42?
Vraag 2:hoeveel grondlagen worden er best gelegd, en wordt fijnschuren voor eindlaag aangeraden?
Vraag 3: wat is een gemiddelde prijs voor het herlakken? (natuurlijk goed werk verwacht, vandaar reeds mn vraagteken bij zaak 2)

mijn mogelijkheden momenteel zijn:
zaak 1: veel ervaring met auto's maar niet met mobylettes of dergelijke. wel een mooie zaak met heel wat ervaring.
Grondlaag 150€
Finish met metalliek laag = 250€

zaak 2: lakker van allerlei, ramen, keukens, auto's, camions, ... zaak binnenin zeer rommelig.
Grondlaag en (RAL)kleurlaag die zeer dicht bij het origineel zit (maar toch maar een RAL is) kost hier 120€

zaak 3: zelfstandige die weet wat hij doet (schijnt toch zo uit)
Grondlaag 150€
Finish in ral = 250€
Finish in metalliek laag = 300€

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Au42 - kleur? - kost herspuiten? - waarop letten?

Ongelezen bericht door Franky » 29 jul 2014, 17:43

Niet heel erg in de buurt, maar je kan je spullen ook laten poedercoaten bij deze jongens
http://www.gerritsen-coatings.nl/bromfi ... otorframes
Ik heb daar goede ervaringen mee. Wel opletten dat 2 kleuren naast elkaar lastig is met poedercoaten. De rand is niet scherp. Maar als je maar 1 kleur nodig hebt per onderdeel is dit ideaal.

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1284
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Au42 - kleur? - kost herspuiten? - waarop letten?

Ongelezen bericht door australman » 29 jul 2014, 21:27

Hoi.Door de jaren heen heb ik diverse brommers en motorfietsen (gedeeltelijk) laten poedercoaten bij Gerritsen in Nijkerk en eerder nog in Barneveld.
Super kwaliteit,alleen een beperkte kleurkeuze.Tegenwoordig doe ik het spuitwerk zelf en laat ik 2k lak in spuitbus op kleur maken.Voor een komplete brommer ben je dan voor 100 euro klaar.Komt nog wel primer bij natuurlijk.Voor mij persoonlijk gaat er niets boven eigen werk,dan maar iets minder strak.Het geld dat je er mee uitspaart kun je dan bij de verchromerij inleveren.

Hans

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Au42 - kleur? - kost herspuiten? - waarop letten?

Ongelezen bericht door AGB » 30 jul 2014, 10:15

Ergens hier op het forum zwerfen de juiste kleur kode wel
Poeder verf heeft het voodeel dat het harder is en beter bestand tegen weer invloeden
Naardeel is als er een klijne beschadeging komt de roest plek vaak onder de verf veel groter is , wat dan niet zo op het oog te zien is,
Goede 2 k lak heeft mijn voor keur bij beschadeging roest aleen die plek wat zichbaar is
En is gemakelijker bij te werken
Zo heeft alles zijn voor en nadeel ,
Voor poeder zelf wat poeder bewaaren , dan als er een klijne beschadeging is dan kan je die
Zelf verhelpen met een klijne berander , wat poeder op de verse plek doen en dan heet stoken
Tot de poeder smeld , eerst testen op een plaatje hoe het gaat en goed laaten af koelen
Het moet goed te doen zijn heb ik gehoord,

Boltak
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 feb 2012, 19:13
Locatie: Kortrijk

Re: Au42 - kleur? - kost herspuiten? - waarop letten?

Ongelezen bericht door Boltak » 05 aug 2014, 08:03

Hoi.

Bedankt voor jullie reacties.
die link naar gerritsen is zeer zeker interessant! kiala verzenden heen en terug kost iets van 15€ dus dit is wel doenbaar. (Voor mn volgende project zal ik daar zeker mijn licht opsteken. Ik denk er trouwens over om mn wielen op te sturen naar http://www.de2wieler-hobbyist.nl/ op deze manier. )

Nu, ik heb gisteren alle onderdelen binnengedaan bij de carrossier en verwacht ze Vrijdag terug.
ik heb een (gemengd) kleurstaal op de voorvork laten zetten, dit 1000x bekeken en 100x herbekeken, en die man is er toch verschrikkelijk goed in geslaagd om dat originele kleur te bepalen :D

dus Grondlaag, opschuren, kleurlaag, en eindlaag (soort glans/verharder) voor een goeie 120€ (zonder zandstralen wel te verstaan)

Dit weekend is dus al volgepland met sleutelen :) als ik eraan raak post ik nog een foto van een van mn nieuw gelakte onderdelen.

Groeten!

Boltak
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 feb 2012, 19:13
Locatie: Kortrijk

Re: Au42 - kleur? - kost herspuiten? - waarop letten?

Ongelezen bericht door Boltak » 12 okt 2014, 11:39

een eind later dan beloofd, maar hier is hij dan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Rinosaure
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 sep 2014, 12:05

Re: Au42 - kleur? - kost herspuiten? - waarop letten?

Ongelezen bericht door Rinosaure » 12 okt 2014, 19:31

Ziet er wel heel gaaf uit ! Ik krijg steeds meer zin om mijn Moby de komende winter nu ook eens helemaal te gaan aanpakken.
Welke kleur heb je er nu opzitten ? Code o.i.d. ?

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Au42 - kleur? - kost herspuiten? - waarop letten?

Ongelezen bericht door ruudk » 12 okt 2014, 21:00

Heel mooi geworden, Boltak!
Het midden- en achterstuk van de uitlaat kunnen eventueel ook nog in dezelfde kleur, deze zijn meestal bijpassend aan de framekleur.
Groeten Ruud

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6325
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Au42 - kleur? - kost herspuiten? - waarop letten?

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 okt 2014, 18:01

Mooi ding!

Lijkt dezelfde kleur als die ik voor die van mij heb gehaald (vorige eigenaar heeft hem ergens ingezet, wat de lak heeft aangetast.. dus moet hem opnieuw spuiten.. maar dat is ook een lange-termijn-project ;)).

Boltak
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 feb 2012, 19:13
Locatie: Kortrijk

Re: Au42 - kleur? - kost herspuiten? - waarop letten?

Ongelezen bericht door Boltak » 04 nov 2014, 21:07

Bedankt voor de reacties. leuk dat jullie hem mooi vinden! :)

@rino: kleurcode heb ik niet want de verf werd door iemand 'op zicht' gemengd.. ik had eerst een eind gezocht op internet maar de originele kleurcode van de AU42S is blijkbaar nergens gekend..
moet je zeker doen deze winter! :)

@ruudk: wat bedoel je precies met 'Het midden- en achterstuk van de uitlaat' :) ? dat beugeltje rond de uitlaat?
Indien je de uitlaat zelf bedoelt, brandt de verf er niet af door de hitte?

@Mobyjet: :) is idd een lange-termijn projectje intussen... en nog niet helemaal perfect.. motor moet nog eens open doordat ik ergens heel veel vermogen verlies.. dus nu op zoek naar nieuwe pakkingen en cylinder-ringen. dus ik kan er nog even aan sleutelen :)

groeten.

Plaats reactie