Uitgelubberde band

MarcovdB
Berichten: 500
Lid geworden op: 27 mar 2015, 22:33
Locatie: Arnhem

Uitgelubberde band

Ongelezen bericht door MarcovdB » 07 okt 2015, 12:31

Alles moet een eerste keer hebben!

Gisteren liep "spontaan" mijn voorband van de velg. Nu was de band wat zacht en ik reed over een hobbeltje.
Wat ik ook probeerde, de band wilde niet terug op de velg blijven en het was dus een heel gezwoeg om thuis te komen.
Vandaag geprobeerd de band er weer op te krijgen, op twee velgen geprobeerd, maar zonder succes, na oppompen schiet hij er net zo snel weer af.
Check met een oude, originele, band gaf aan dat het probleem niet in de binnenband zit.

Toen herinnerde ik mij de zachte botsing bij het optrekken met een paaltje (donker, stortbui met onweer). Ook al is dat alweer twee maanden geleden zo'n beetje maar ik kan geen andere oorzaak bedenken waarom deze band nu de brui eraan geeft.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Uitgelubberde band

Ongelezen bericht door Franky » 07 okt 2015, 12:49

Hoe oud is die band?
Welk merk?

MarcovdB
Berichten: 500
Lid geworden op: 27 mar 2015, 22:33
Locatie: Arnhem

Re: Uitgelubberde band

Ongelezen bericht door MarcovdB » 07 okt 2015, 13:09

Een nieuwe oude was het, Vredenstein sprint, die al wat droogtescheurtjes vertoonde maar nu een maand of drievier in gebruik.

Ik heb nieuwe KKS10-WW conti's besteld. 30 euro per stuk met gratis levering. Dat noem ik nog eens een goeie deal!
Zit er op mijn barrel in ieder geval goeie sloffen :roll:

GROENEKAN
Berichten: 3767
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Uitgelubberde band

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 07 okt 2015, 15:53

ook ik heb ooit een Vredestein voorband gehad die er spontaan afliep tijdens rijden. Geen lolletje en vervangen door Schwalbe. groet, Joop

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Uitgelubberde band

Ongelezen bericht door Harrie » 08 okt 2015, 00:32

Een kennis van me ook mobyletteliefhebber had zich flink uitgesloofd voor iemand en als beloning kreeg hij twee originele 24 x 2 banden.
In die tijd erg zeldzaam, want de banden van de mountain bikes waren toen nog ongeschikt.
Na een half uurtje rijden op zijn Kaptein kwamen de roestige stalen draden uit zijn buitenband en was het einde verhaal.
Ik heb geen boodschap aan die oude meuk. Weg ermee, nieuwe buitenbanden, geen geplakte binnenbanden en vooral veilig rijden!
H.

loe
Berichten: 2640
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Uitgelubberde band

Ongelezen bericht door loe » 08 okt 2015, 23:08

helemaal mee eens harrie,na myn laatste lekke banden avontuurtje vorige week,gelyk dezelfde dag nog 2 nieuwe binnen en buitenbanden besteld,morrege ophalen,en zo snel mogelyk overzetten

Plaats reactie