rem kabels mobylette

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

rem kabels mobylette

Ongelezen bericht door AGB » 26 okt 2016, 12:33

welke dikte is de goede
op mijn av 50 achter zit 2mm dikte voor 1.5 mm , de eeg zit 1.5 mm dikte zowel voor als achter deze dikte gebruikt men ook voor fietsen zal wel sterk zijn maar toch het blijven wel je remmen , zet ze al wel op mijn lijst ,voor de beurs in NH
,

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: rem kabels mobylette

Ongelezen bericht door Harrie » 26 okt 2016, 13:02

Hallo AGB,
Alle kabels in kleur grijs zijn verkrijgbaar.
H.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: rem kabels mobylette

Ongelezen bericht door AGB » 26 okt 2016, 15:29

gaat om de staalkabel dikte denk dat van een brommer toch dikker is dan van een fiets , van een av50 en eeg dan en zo.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: rem kabels mobylette

Ongelezen bericht door Harrie » 26 okt 2016, 19:32

Gewoon bromfietskabels.
Bij de EEG gebruikte ze soms belachelijk dikke kabels van 2,2 mm dikte waaraan je een paard kunt ophangen.
H.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: rem kabels mobylette

Ongelezen bericht door MobyJoost » 26 okt 2016, 21:23

kwaliteit is ook belangrijk, maar 1,8mm kabels lijkt me een goede dikte. Ik heb veel kabels liggen, de meeste van Cableshop ( http://www.cable-shop.nl/ ). Ik gebruikte 1,5 mm remkabels, maar die breken beangstigend snel. en altijd net achter de vaste (peer)nippel. Ze zijn erg goedkoop, maar misschien toch niet goed genoeg. Omdat ik mijn werkplaats moest verlaten, zijn mijn onderdelen wat verspreid geraakt. belangrijk gereedschap, onderdelen en vetten/onderhoudsmiddelen heb ik thuis, behalve binnen en buitenkabels. Laatst brak weer eens zo'n remkabel en, zonder mijn voorrad, liep ik binnen bij een lokaal fietsenmakertje, op goed geluk. Die verkocht, voor €3,99 (slik!), RVS remkabels van Slurf, met een speciaal stelmechanisme( heb je niet nodig, maar is wel een mooi ding. ). Die kabel is 1, 8 dik en bevalt erg goed. Elders, via internet, te bestellen voor €2,75. Erg tevreden over deze kabel.

Plaats reactie