boostbottle

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

boostbottle

Ongelezen bericht door loe » 12 jul 2017, 14:47

Tydens het surfen op y tube.kwam ik de boostbottle tegen.na wat filmpjes te hebben gekeken is myn nieuwsgierigheid groot.t schynt dat de boostbottle de overdruk/blowback van de carter opvangt en weer terug geeft.wat resulteerd in beter en zuiniger lopen van de 2 taktmotor.iemand hier ervaring mee?

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: boostbottle

Ongelezen bericht door paulmz » 12 jul 2017, 15:38

Ik ken iemand, die ook zo enthousiast was en die heeft het geprobeerd op zijn MZ 250.
Als ik ernaar vroeg kreeg ik als antwoord, dat het experimenteel was en korte tijd later verdween het systeempje omdat het niets meer bracht.
Vroeger lijmde ze ook kurk in zuigers enz, lees maar eens het boek van Ulrich Pohl.

Paul

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: boostbottle

Ongelezen bericht door loe » 12 jul 2017, 16:23

Ja dat van die volle krukwangen Ken ik.ik heb t boek gelezen.maar de boostbottle is nieuw voor my

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: boostbottle

Ongelezen bericht door Franky » 12 jul 2017, 16:40

Hier is reeds al een topic over geweest. Kijk ook vooral naar dat filmpje dat ik poste. Daar wordt uitgelegd hoe een boostbottle werkt.
viewtopic.php?f=26&t=366&start=0&hilit=boost+bottle

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: boostbottle

Ongelezen bericht door loe » 12 jul 2017, 21:41

Dit topic hebbik gemist.was toen nog geen lid.bedankt voor t linkje.t doet dus niks .of byna niks.jammer

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: boostbottle

Ongelezen bericht door Franky » 12 jul 2017, 22:50

Het idee dat je voor 30 euro iets kan kopen dat beter werkt dan velen duizenden euro's aan onderzoek van de fabrikant heeft opgeleverd is stupide.
Een dergelijke opmerking kwam ik ergens tegen over de boostbottles :mrgreen:

Maus
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 feb 2011, 22:58
Locatie: Rotterdam Overschie

Re: boostbottle

Ongelezen bericht door Maus » 12 jul 2017, 22:57

...Maar er is 40 jaar ervaring bijgekomen, en de fabrikant heeft keuzes gemaakt tussen extra kosten of iets meer vermogen.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: boostbottle

Ongelezen bericht door Franky » 13 jul 2017, 17:28

Dat klopt ;)
De opmerking sloeg ook meer op de moderne motoren waarop mensen dit soort onzin monteren :)

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: boostbottle

Ongelezen bericht door paulmz » 13 jul 2017, 17:36

Na roterende en membraaminlaten gevolgd door mechanische uitlaat power valve,s was bij de racetweetakten de grens bereikt en restte er nog 1 optie en dat was elektronisch gestuurde in/uitlaten en varaiabele onstekingen of een samenspel daarvan.

Paul

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: boostbottle

Ongelezen bericht door Mobygek » 13 jul 2017, 22:52

tweetakten zijn nog niet uitgerangeerd, in de motorcross komt de tweetakt weer terug nu met injectiesystemen erop.
al die viertakten ploffen uit elkander en zijn te zwaar en duur, met goede olie halen ze makkelijk de huidige emissie eisen.

vrgr gerard

Maus
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 feb 2011, 22:58
Locatie: Rotterdam Overschie

Re: boostbottle

Ongelezen bericht door Maus » 13 jul 2017, 23:37

Franky schreef:Dat klopt ;)
De opmerking sloeg ook meer op de moderne motoren waarop mensen dit soort onzin monteren :)

Ja soms kom je dingen tegen :roll:

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: boostbottle

Ongelezen bericht door Franky » 14 jul 2017, 19:45

Mobygek schreef:tweetakten zijn nog niet uitgerangeerd, in de motorcross komt de tweetakt weer terug nu met injectiesystemen erop.
al die viertakten ploffen uit elkander en zijn te zwaar en duur, met goede olie halen ze makkelijk de huidige emissie eisen.

vrgr gerard
Niet dat ik veel hier van weet, maar ik heb wel gelezen dat de fabrikant zelf al aan heeft gegeven dat dit geen oplossing is voor de toekomst. Aan de nieuwste nog in te treden milieu eisen voldoet hij niet. Wat ze ook doen, 2-takt brand olie en zal eruit gegooid worden.

Overigens wel leuk wat die fabrikant gedaan heeft. Als ik het me goed herinner heeft hij het injectiesysteem op transfer ports zitten (hoe heet dat ook alweer in het Nederlands?). Dit is niet ideaal, want je benzine loopt nog steeds de uitlaat in. Maar wat je hiermee wel kan is pas later brandstof injecteren zodat de lucht die uitlaat in vliegt nauwelijks benzine bevat.
Theoretisch ideaal zou brandstofinjectie in de verbrandingsruimte zijn zodra de uitlaatpoort gesloten is. Benzine heeft echter tijd nodig om te verdampen en als je zo laat brandstof injecteert heeft het weinig tijd te verdampen. Het goed mixen van brandstof en lucht zou ook wel eens lastig kunnen zijn.
Wat wel een leuk effect is van die brandstofinjectie is dat de benzine niet langer de olie verdunt waardoor de olie effectiever is. Ik meen me te herinneren dat ze de helft van de olie nog maar nodig hebben t.o.v. een conventionele 2-takt. Daar zit een deel van de emissie winst. Minder onverbrande benzine in de uitlaat is een andere deel van de winst.

Overigens vind ik wel dat brandstof injectie de kern van de 2-takt motor raakt. Een 2-takt motor is simpel. Als je zo moeilijk wil gaan doen kan je ook een 4-takt nemen.

Plaats reactie