Spuiten frame

jacques2018
Berichten: 136
Lid geworden op: 01 sep 2018, 16:18
Woonplaats: Zaanstreek

Spuiten frame

Ongelezen bericht door jacques2018 » 08 sep 2018, 21:35

Heeft iemand ervaring met het laten poedercoaten en spuiten van een volledig frame. Wat zijn ongeveer de kosten?

Mvg
Jacques

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Spuiten frame

Ongelezen bericht door Mobygek » 08 sep 2018, 22:20

kwestie van rond bellen in je omgeving bij opzoek naar spuit/poedercoat bedrijf lijkt mij.
Blijft kostbaar.
prijsopgave's opvragen.

vrgr gerard

Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Re: Spuiten frame

Ongelezen bericht door Hans10 » 08 sep 2018, 23:17

Kijk maar eens op de site van Borgers vh Gerritsen in Nijkerk.
Die doen aan poeder coaten en geven per onderdeel aan wat dat kost.
Op het forum staan plaatjes van tevreden klanten.ik ga er misschien ook gebruik van maken zie topic over de AV 48.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Spuiten frame

Ongelezen bericht door Polle » 09 sep 2018, 06:55

Mijn av89 Sommet professioneel gespoten in 5 lagen 700€

Gr Polle

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Spuiten frame

Ongelezen bericht door ruudk » 10 sep 2018, 20:02

Hoi Jacques,

Ik ben toevallig ook aan het rondkijken, maar dan bij mij in de buurt in noord Groningen. Dit gebied is voor jou als Westzaner natuurlijk niet interessant, maar ik heb al wel wat informatie over de prijs hier. In Bedum zit bijvoorbeeld een vrachtwagen straal- en spuitbedrijf die ook oldtimers "doet". De zandstraalcabine kost 100 euro per uur, maar kleine hoeveelheden kleine onderdelen willen ze nog wel eens tegen een gering tarief meenemen bij een andere grote lading als dat zo uitkomt. Ze brengen ook, indien gewenst, een epoxyprimer aan. Dat vond ik wel handig, anders heb je na het zandstralen een hele tijd blank metaal dat waarschijnlijk snel weer roest voordat je zelf aan het gronden toekomt. Nu kan ik zonder kwaliteitsverlies aan het aflakken beginnen wanneer het mij past. Ik heb wat moeilijke onderdelen gebracht, zoals een bagagedrager (enorm lastig om zelf te schuren met al die kleine stangetjes) en smerige uitlaatdelen. Ik was op een gegeven moment zat van deze smerige klussen die iedere keer weer terugkomen (al dat stof in de longen en benzine/terpentinedampen). De eerste resultaten van het straalbedrijf zien er overigens goed uit. Voor kwetsbare delen zoals schroefdraad gebruiken ze straalbestendige tape die ze zelf keurig netjes aanbrengen na attendering hierop.

Heel kort samengevat dus: het stralen kost bij mij in de buurt 100 euro per uur.

Succes,
Ruud

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Spuiten frame

Ongelezen bericht door MobyJet » 16 sep 2018, 19:28

Een FS1 frame, achterbrug, balhoofd, standaard, kroonplaat en tellerplaat kost stralen en coaten ongeveer 175 euro.

Plaats reactie