Comfortabel zadel

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door loe » 01 jun 2018, 08:30

Hoi frank.ben je inmiddels geslaagd met je zoektocht naar een goed /beter zadel?.of zit je nog op de denfield.ik ben zelf ook nog zoekende.ik heb op de originele zadel een dekje van traagschuim ..dat zit al wat beter .maar lykt helemaal nergens op.heb nu een zadel die ik ga monteren van een peugeot 103.ik zag deze week ook een foto van iemand die ook zo n zadel erop heeft.maar weet niet meer wie.
image_132914.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door Mobygek » 01 jun 2018, 10:05

Dat is die van mij :wave:

vrgr gerard

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door loe » 01 jun 2018, 10:07

Ah kyk..enneh hoe zit dat? Ik heb deze in frankryk gekocht.zag later dat ze ook wel in nl werden aangeboden..deze heeft wel een veersysteem.een vlakke plaat met een stuk celschuim erop.en een dikke soepele rubber hoes er over..ik ben benieuwd .

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door AGB » 01 jun 2018, 10:38

Henk had er destijds een zadel bij Joost uit Zwartsluis gehaald en wat verandert , het is wel wat groter dan een normaal,
brommer zadel maar heeft ook meer draag vlak, voor grote afstanden is een goed zadel onmisbaar, het is maar net hoe,
gevoelig je er voor bent,
Frank rijd meer op zijn zware moby dan op zijn AV 50 of er komt nog een moby bij?

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door loe » 01 jun 2018, 11:19

Dat zadelverhaal van henk heb ik ook met grote belangstelling gevolgd..dat was ook niet zomaar ff plug and play :D .veren veranderen en andere aanpassingen.weet ook nog steeds niet of t project geslaagd is .of dat t in de bak voor "later" is beland.

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door Mobygek » 01 jun 2018, 13:05

loe schreef:
01 jun 2018, 10:07
Ah kyk..enneh hoe zit dat? Ik heb deze in frankryk gekocht.zag later dat ze ook wel in nl werden aangeboden..deze heeft wel een veersysteem.een vlakke plaat met een stuk celschuim erop.en een dikke soepele rubber hoes er over..ik ben benieuwd .
Prima, echt, als ik ritten rij met Polle en Joost is 180 a 225 kilometers niet abnormaal.
bevalt mij heel goed. :thumbup:

vrgr gerard

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door loe » 01 jun 2018, 15:53

Goed om te weten gerard.ik heb m vanmiddag gemonteerd.maar de weergoden zyn zeer opstandig vandaag.ik denk dat ik eens een opvoedkundig gesperkje moet gaan houden met odin wodan en thor. :evil:

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door Franky » 01 jun 2018, 16:51

AGB schreef:
01 jun 2018, 10:38
Frank rijd meer op zijn zware moby dan op zijn AV 50 of er komt nog een moby bij?
Owja. Is dat zo? :P Dat is nog steeds niet het geval hoor. De AV50 is en blijft mijn werkpaartje 8-)
Ik rij nog steeds rond met het Denfeld zadel. Ik ben daarover niet geheel tevreden. De scharnierpunten zijn uit aan het slijten. Hierdoor wiebelt het zadel een beetje. Ik ben het ondertussen zo gewend dat ik het niet merk. Als je weer eens op een strak zadel zit weet je het verschil pas. Het is net of je bromfiets niet stabiel onder je zit. Verder vind ik het zitcomfort voldoende. Mijn benen geven het eerder op dan mijn zitvlak :P Het Denfeld zadel blijft er bij mij voorlopig gewoon opzitten.

Mijn 99z heeft tegenwoordig ook een zadel. Zo'n origineel AV50 zadel. Wat een drama is dat :lol: De bromfiets ziet er ook echt niet uit :mrgreen: De buddyseat is nog in revisie.

MarcovdB
Berichten: 500
Lid geworden op: 27 mar 2015, 22:33
Locatie: Arnhem

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door MarcovdB » 01 jun 2018, 18:41

Het enige wat comfortabel is aan mijn brommert is Hey knoopzadel.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door loe » 01 jun 2018, 18:45

Zeldzaam item.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door PantinNL » 04 jun 2018, 15:21

loe schreef:
01 jun 2018, 11:19
Dat zadelverhaal van henk heb ik ook met grote belangstelling gevolgd..dat was ook niet zomaar ff plug and play :D .veren veranderen en andere aanpassingen.weet ook nog steeds niet of t project geslaagd is .of dat t in de bak voor "later" is beland.
Dat zadel is getest tijdens de ritten:
- Nederland naar Santiago de Compostela
- Helmond - Langres (bron van de Maas)
Het zadel voldeed prima door zijn grote oppervlakte. Vering in het zadel is minder belangrijk, want onze moby's hebben meestal voor- en achtervering.
Het zadel is kwalitatief op allerlei punten voor verbetering vatbaar. Zo hebben we extra schuim verwerkt zodat het zadel beter aansloot op het zitvlak.
Op dit moment zijn we tevreden en is het project afgesloten.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door loe » 04 jun 2018, 16:33

Aha..en wat is dit voor n merk zadel henk?..ik heb zelf de peugeotzadel gemonteerd.maar de zithouding is anders.en ik vind er veels te weinig schuim in zitten.wordt vervolgd.duss.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door PantinNL » 04 jun 2018, 17:55

Lycett-zadel (klein model) te koop bij Joost uit Zwartsluis, die daar een motorzaak heeft. Mooi stadje en de moeite van een omweg waard.
Je hebt verder nog een zadelbuisklem nodig, een boemerang plaat, klemplaat onder de drager, 4 borstbussen voor de spiraalveren en geschikt opvulmateriaal zoals harde rubberplaat voor de spiraalveren. Tenslotte moet je nog wat zacht NASA-traagschuim of schuimrubber onder het zadeldek aanschaffen. Ongetwijfeld zijn er vele oplossingen om een dergelijk zadel mooi en op de juiste positie te bevestigen. Onze benadering staat onder:
viewtopic.php?f=31&t=3861&hilit=Zwartsl ... =25#p37391

Henk

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door loe » 04 jun 2018, 18:26

Ik vind het zadel van jou er prima uit zien henk.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door PantinNL » 04 jun 2018, 19:23

Dank je wel Loe,
Stan en ik zijn ook tevreden met het resultaat; het was bovendien een leuk onderzoek.
Er loopt alleen nog een test voor een buddy seat verbreder met speciaal schuim.
Een verbreder werkt goed, maar de lucht moet niet allemaal kunnen ontsnappen.
Theoretisch zou een vloeistof of gel gevuld zadel ideaal zijn; mits de vorm past bij de rijder.
In de praktijk klopt dat meestal niet en vallen de resultaten tegen.
Henk

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Comfortabel zadel

Ongelezen bericht door MobyJoost » 04 jun 2018, 20:55

De ene bil is de andere niet, zeg maar. M'n MobyClub heeft een standaard Kaptein zadel uit mid '60 er jaren en geeft me al jaren geen problemen, boven de, pakweg, 170 km rijden. M'n favoriet is het oudere, standaard EEG zadel. het wat afgerondere model, met rubber dek. Heerlijk breed, gemaakt voor de spreekwoordelijke "Hollandse r..t". In ieder geval de mijne. Een Harley Liberator zou er jaloers op zijn.

Plaats reactie