Geleiden kabels van S3

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Geleiden kabels van S3

Ongelezen bericht door ruudk » 27 sep 2010, 08:37

Meteen nog maar een berichtje, Ik ben in het bezit van een prachtige Kaptein S3 uit 1955. Alleen de kabels (gas, startsproeier en decompresseur) worden met behulp van een spuuglelijke groene slangeklem langs de dikke framebuis geleid. Nu zie je dat toch niet, omdat de mooie dikke tank eroverheen zit, maar het idee alleen al dat daar zo'n monsterlijke slangeklem zit, vind ik onprettig. Mijn vraag is dan ook: weet iemand op welke manier de kabels langs de framebuis geleid horen te worden? Er zitten geen klemhaakjes onder de buis, en ook geen tekenen van afgebroken klemhaakjes...

Ik ben benieuwd wie dit weet!

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Geleiden kabels van S3

Ongelezen bericht door Harrie » 29 sep 2010, 23:04

Ruud,
Je zou alles in een oliekous kunnen stoppen dat ziet er rustiger uit. Oliekous wordt in de autotechniek gebruikt om slangen en kabels te geleiden.
Groet,
Har

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Geleiden kabels van S3

Ongelezen bericht door ruudk » 30 sep 2010, 21:37

Een oliekous zou kunnen, idd mooier dan een slangenklem. Inmiddels heb ik de kabels al naar tevredenheid kunnen leiden. Er zit namelijk een metalen bruggetje bovenop de twee dunne framestangen, dichtbij het stuur. Dit bruggetje dient als tanksteun, maar is ook te gebruiken om de kabels onderdoor te leiden, er passen precies drie kabels en een lichtsnoertje onderdoor. Omdat er verder geen (afgebroken) klemhaken te vinden zijn, ga ik er vanuit dat dit de originele manier is.

Groeten,
Ruud

Plaats reactie