remblokjes

ovee
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:02

remblokjes

Ongelezen bericht door ovee » 07 okt 2012, 22:27

Als ik rem met mij EEG´tje dan maken de remblokjes een ontzettend hard knarsend geluid.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zijn er remblokjes te krijgen die niet een ongelooflijke herrie maken tijdens het remmen?

Gr. Onne

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: remblokjes

Ongelezen bericht door Harrie » 07 okt 2012, 22:54

Beste Onne,
Monteer gewoon Mountainbike blokjes met een asje van 6mm gebruiken . Ziet er wel niet zo origineel uit, maar remt beter.
Misschien heeft HaagseHans of een ander forumlid nog goede originele liggen. Het rubber moet dan wel soepel zijn.
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
haagsehans
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 okt 2011, 21:15
Woonplaats: Duitsland
Locatie: Oberpfalz-Bayern/Beieren

Re: remblokjes

Ongelezen bericht door haagsehans » 07 okt 2012, 23:19

Ik heb inderdaad nog een paar echte originele Franse remblokjes liggen, die niet piepen of een oorverdovend lawaai maken.
Om een oordeel te kunnen vellen, kan je wellicht een foto laten zien van de huidige situatie, misschien ligt het aan iets anders. Je kan natuurlijk ook de raad van Harrie opvolgen die goedkoper is.

ovee
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:02

Re: remblokjes

Ongelezen bericht door ovee » 09 okt 2012, 15:05

Hallo

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb foto''s toegevoegd van de remblokjes die nu op mijn Moby zitten en de remblokjes (Hema) die er op zaten.
Beide blokjes maken een ontzettend hard geluid bij het remmen.
Harrie je zei dat ik Mountainbike blokjes moet gebruiken omdat die beter remmen. Het gaat mij niet om het beter remmen. Beide blokjes die op de foto staan, remmen heel goed. Mijn probleem is dan ook dat hoge knarsend geluid. Iedereen kijkt verschrikt om als ik rem.
Die blokjes van de Hema, die ik op de foto heb, zijn volgens mij ook voor de mountainbike?

Haagsehans ik zou best die blokjes van jou willen kopen, als ik maar zeker weet dat ze niet zo hard piepen en knarsen tijdens het remmen. Of is er nog een andere mogelijkheid?


Gr. Onne
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
haagsehans
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 okt 2011, 21:15
Woonplaats: Duitsland
Locatie: Oberpfalz-Bayern/Beieren

Re: remblokjes

Ongelezen bericht door haagsehans » 09 okt 2012, 19:18

Dat knarsen en piepen kan meerdere oorzaken hebben, zit er speling in de wielas, of de rembeugels zitten niet goed vast, of de blokjes staan niet goed ingesteld t.o.v. de velg of één van de twee remblokjes moet al het werk doen en als laatste natuurlijk de toestand van de blokjes.
Schrijf me maar een PB !

ovee
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:02

Re: remblokjes

Ongelezen bericht door ovee » 26 okt 2012, 11:50

Hallo

Ik heb de remblokjes er op gezet en nu rem ik gelukkig zonder lawaai. Dus het ligt dan blijkbaar toch aan het soort remblokje.
Haagsehans nog bedankt hiervoor.

Gr. Onne

Plaats reactie