Demontage voorvork

Pim
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:14
Locatie: Kasterlee

Demontage voorvork

Ongelezen bericht door Pim » 13 feb 2011, 20:21

Gegroet allen,

Ik ben momenteel bezig mijn G50 te schuren zodat ik deze kan spuiten. Nu heb ik alle onderdelen al gedaan behalve de voorvork.

Rond deze voorvork hangen een soort van "schilden" die het schuren verhinderen en later ook het spuiten.
Weet iemand hoe deze eraf te halen zijn? Er zitten wat schroeven op de voorvork, heb ze losgedraaid maar kwam niet veel beweging in.
Ik durf ook niet te hard te trekken voor ik weet dat ik echt wel alles losgevezen heb.

Groeten,
Pim

Moto - Le Poney
Berichten: 375
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Demontage voorvork

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 13 feb 2011, 22:31

Hallo Pim,

Als ik het goed heb dan zit er een boutje en moertje halfverwege het schild wat om de voorvork zit op het plaats waar een klemmetje om de voorvorkpoot zit, dit klemmetje iets open buigen.
En dan aan de onderzijde van de poot zit een wartelmoer door deze los tedraaien dan komt het schild daar ook los en dan moet je het er zo af kunnen halen.

Succes en groetjes Carl

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Demontage voorvork

Ongelezen bericht door Harrie » 13 feb 2011, 22:52

Hallo Pim en Carl,

Bij sommige modellen worden de platen vastgezet met de dikke smeernippel van de voorvork.
Groet,
Harrie

Pim
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:14
Locatie: Kasterlee

Re: Demontage voorvork

Ongelezen bericht door Pim » 14 feb 2011, 23:23

Oké alvast bedankt. Ik ga volgend weekend proberen en desnoods ook wat foto's maken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten,
Pim

Moto - Le Poney
Berichten: 375
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Demontage voorvork

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 26 feb 2011, 10:04

Pim schreef:Oké alvast bedankt. Ik ga volgend weekend proberen en desnoods ook wat foto's maken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten,
Pim
Is het nog gelukt :?: om de voorvork te demonteren.
Zet desnoods nog even de foto op het forum erbij dan kan iedereen het zien hoe het moet ;)

Groetjes Carl

Plaats reactie