Zadel Mobylette

mobylettje
Berichten: 145
Lid geworden op: 15 sep 2014, 10:16
Locatie: Omgeving Breda

Zadel Mobylette

Ongelezen bericht door mobylettje » 17 apr 2015, 16:34

Hoi,

Er zit links achter scheur in mijn zadel van mijn AV50S.
Deze is van onder doorgescheurd naar boven over de naad, dus ook al een stukje op het zitgedeelte.
Hoe kun je dit maken?
Is het een veel voorkomend probleem dat ze doorscheuren op een gegeven moment?

Heeft wellicht iemand een dergelijk zadel in goede staat liggen?

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Zadel Mobylette

Ongelezen bericht door Franky » 17 apr 2015, 16:48

Ik heb een sterk vermoede welk zadel jij bedoeld. Plaats even een foto om duidelijkheid te verschaffen.
Als je inderdaad het zelfde zadel hebt als ik heb dan scheuren die altijd. Er is er niet een die niet gescheurd is. Een niet gescheurde zal je dan ook niet vinden. Hoever is hij gescheurd?

mobylettje
Berichten: 145
Lid geworden op: 15 sep 2014, 10:16
Locatie: Omgeving Breda

Re: Zadel Mobylette

Ongelezen bericht door mobylettje » 17 apr 2015, 16:58

Franky schreef:Ik heb een sterk vermoede welk zadel jij bedoeld. Plaats even een foto om duidelijkheid te verschaffen.
Als je inderdaad het zelfde zadel hebt als ik heb dan scheuren die altijd. Er is er niet een die niet gescheurd is. Een niet gescheurde zal je dan ook niet vinden. Hoever is hij gescheurd?
Zoals hierop zit.
Hij is aan de zijkant, van onder naar boven gescheurd. Halve cm over de naad op het zitgedeelte.
Dit zit links achter bij de vlakbij de "kruising" linkerzijde en achterkant.

Moet ik hem dan gewoon naaien ofzo?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Zadel Mobylette

Ongelezen bericht door Franky » 17 apr 2015, 17:09

Ja, die zadels scheuren altijd. Al klinkt het alsof die van jou wel erg ver gescheurd is. Die van mijn is hoogstens een centimeter ingescheurd.
Ik heb wel eens wat lijm gedaan, maar dat bleef niet zitten. Uiteindelijk heb ik het zadel aan de kant gelegd omdat het voor geen meter zit. Liever een niet origineel zadel dat goed zit, dan een slecht zittend origineel.

mobylettje
Berichten: 145
Lid geworden op: 15 sep 2014, 10:16
Locatie: Omgeving Breda

Re: Zadel Mobylette

Ongelezen bericht door mobylettje » 17 apr 2015, 17:38

Franky schreef:Ja, die zadels scheuren altijd. Al klinkt het alsof die van jou wel erg ver gescheurd is. Die van mijn is hoogstens een centimeter ingescheurd.
Ik heb wel eens wat lijm gedaan, maar dat bleef niet zitten. Uiteindelijk heb ik het zadel aan de kant gelegd omdat het voor geen meter zit. Liever een niet origineel zadel dat goed zit, dan een slecht zittend origineel.
Ik vind het zadel erg fijn met die interne vering.
Wil hem er liever niet af :(

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Zadel Mobylette

Ongelezen bericht door AGB » 17 apr 2015, 17:54

Er is heele sterke rubber kit/lijm
Wordt ook gebruikt bij houwden boten op het dek , als dat is uit gehardt dan lijkt het net op
Fietseband rubber ik weet zo de naam niet , aan staande dinsdag kom ik weer op de botter dan
Zal ik eens kijken wat er op de verpaking staat als daar belangstelling voor is

mobylettje
Berichten: 145
Lid geworden op: 15 sep 2014, 10:16
Locatie: Omgeving Breda

Re: Zadel Mobylette

Ongelezen bericht door mobylettje » 17 apr 2015, 20:29

AGB schreef:Er is heele sterke rubber kit/lijm
Wordt ook gebruikt bij houwden boten op het dek , als dat is uit gehardt dan lijkt het net op
Fietseband rubber ik weet zo de naam niet , aan staande dinsdag kom ik weer op de botter dan
Zal ik eens kijken wat er op de verpaking staat als daar belangstelling voor is
Kijk maar even.

Als er andere oplossing zijn hoor ik het ook graag!

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Zadel Mobylette

Ongelezen bericht door AGB » 23 apr 2015, 18:40

Ben weer terug van de botter en heb op geschreven wat voor rubber kit? Ze in de naden doe op het dek
Dat is sikaflex 290 matriaal voor behandelen /schoon maken ?met aceton
Voor de hechting
Heb zelf nog sikaflex 415 ip sikapower aleen dat is zo taai dat het met volle 10 bar er uit gaat
Mischen eerst irn warm water voor een uur ?

, ze zijn wel wat jaartjes over de datum maar zijn nog dicht :D
Ik weet niet wat 415 doet op zadels maar 290 dat is net rubber als het ook tegen brandstof kan
Dan kan men ook zelf rubberen afdichtingen maken of model proppen , trillings dempers en zo
Dom :oops: net voor een maand terug 24 volle tubes 415 weg gedaan van wat moet ik er mee stond wat
In de weg jaren ik doe niet gauw wat weg maar doe ik wat weg dan kun je er op wachten ,

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Zadel Mobylette

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 03 mei 2015, 22:36

Apart om te horen dat die dingen altijd scheuren. Van de 3 die ik gehad heb was er maar 1 gescheurd. 1 ongescheurde heb ik verkocht, de andere zit op een van m'n moby's :)

Plaats reactie