Ik ben op mijn gemak bezig met het opknappen van mijn Mobylette EEG (1967). Ik heb al mijn te spuiten frame onderdelen in de spuitplamuur staan en eigenlijk al zo goed als spuit klaar. Om de kosten van het projectje te beperken (er moet ook nog een kenteken op) ben ik van plan om het brommertje zelf van zijn originele grijze metallic kleur te voorzien. Nu zijn er al meerder opties langs gekomen zoals rollen, spuiten en poedercoaten. Nu ben ik benieuwd of er nog andere moby knutselaars zijn die ervaring hebben met het kleuren van hun moby en die wat tips voor mij hebben. Wat zal de makkelijkste en beste manier zijn om hem van een mooi laklaagje te voorzien. Het hoeft niet perfect te zijn maar het moet een mooie vintage look hebben.
Bij voorbaat dank!!
Een kleurtje er op
-
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
- Woonplaats: ergens op de wereld
- Locatie: friesland
Re: Een kleurtje er op
Poeder coaten Kan maar wat het kost weet ik niet
spuiten ja dat doe ik maar dan moet je wel een
compressor hebben met een spuitbus nu dat vind ik maar niets
met goede verf en een goede temperatuur kan je misschien wel met de roller aan de gang heb wel eens een auto zo gedaan en was nog redelijk mooi
Gr harold
spuiten ja dat doe ik maar dan moet je wel een
compressor hebben met een spuitbus nu dat vind ik maar niets
met goede verf en een goede temperatuur kan je misschien wel met de roller aan de gang heb wel eens een auto zo gedaan en was nog redelijk mooi
Gr harold
- australman
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
- Locatie: oostwold oldambt
Re: Een kleurtje er op
Hoi,
Tegenwoordig kun je ook spuitbussen met 2K lak op kleur laten maken .Daarmee krijg je een professioneel resultaat.
Wel informeren of die over de gebruikte spuitplamuur kan.
In het verleden heb ik diverse bromfiets en motorfietsframes laten poedercoaten,heel sterk maar uiteindelijk slaat
ook hier de roest toe.
Harold,ik heb ooit mijn fiat 127 in de open lucht gebroken wit gerold,als het niet plotseling was gaan regenen was
het vast heel mooi geworden.Nu leek het er meer op dat hij met sierpleister bewerkt was.
Hans
Tegenwoordig kun je ook spuitbussen met 2K lak op kleur laten maken .Daarmee krijg je een professioneel resultaat.
Wel informeren of die over de gebruikte spuitplamuur kan.
In het verleden heb ik diverse bromfiets en motorfietsframes laten poedercoaten,heel sterk maar uiteindelijk slaat
ook hier de roest toe.
Harold,ik heb ooit mijn fiat 127 in de open lucht gebroken wit gerold,als het niet plotseling was gaan regenen was
het vast heel mooi geworden.Nu leek het er meer op dat hij met sierpleister bewerkt was.
Hans
Re: Een kleurtje er op
Ik heb mijn Baarda-Kaptein Transport gespoten met rustoleum. Dunne laagjes over elkaar spuiten binnen de voorgeschreven tijd. dunne laagjes voorkomt lopers. het mooie van rustoleum is dat als je de lagen binnen een uur overspuit in elkaar oplossen. Hou je aan de voorschriften op de bus anders gaat het mis. Het aantal kleuren is beperkt maar ik kon met zwart en zilver uit de voeten. Er zijn verschillende kleuren grijs maar ik weet niet of de juiste er bij is. Poedercoaten of professioneel spuiten is misschien mooier maar ook veel duurder of je moet het zelf kunnen of een goede kennis hebben die het voor je doet.
Succes.
Succes.
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 15:10
- Woonplaats: Drechterland
- Locatie: West Friesland
Re: Een kleurtje er op
Tegenwoordig spuit ik vrijwel alles; van fiets- en bromfietsonderdelen tot en met allerlei gebruiksvoorwerpen. Zodoende bouw je ook ervaring op.
Voor universele toepassing gebruik ik acryl-spuitlak van de Action; zowel de "gewone"verf als de metalic verf. De laatste uiteraard met deklagen transparant.
De kwaliteit doet niet onder voor de "merkbussen". Twee tips: zorg dat de ondergrond is ontdaan van de klassieke verf/lak. Spuit in dunne lagen liefst bij kamertemperatuur.
Succes,
Wijnand.
Voor universele toepassing gebruik ik acryl-spuitlak van de Action; zowel de "gewone"verf als de metalic verf. De laatste uiteraard met deklagen transparant.
De kwaliteit doet niet onder voor de "merkbussen". Twee tips: zorg dat de ondergrond is ontdaan van de klassieke verf/lak. Spuit in dunne lagen liefst bij kamertemperatuur.
Succes,
Wijnand.