Motorblok hangt niet recht

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door Franky » 29 apr 2017, 08:50

Dat geloof ik best ja.
Ik krijg echter wel heel erg de neiging om dit gereedschap zelf te gaan maken op een draaibank. Zoveel moeite is dat niet. Dit is super simpel spul!

candyrod
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 okt 2016, 14:58
Woonplaats: Belgie

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door candyrod » 30 apr 2017, 18:14

Harrie schreef:
Franky schreef:Wat een prijzen overigens voor zo'n simpel stuk gereedschap :shock:
Als dit gereedschap goed gemaakt is ( ze hebben het over intensief professioneel gebruik) , kost het gewoon het dubbele of driedubbele van een stuk gereedschap, dat van pisbakkenstaal is gemaakt. Als het goed is hebben ze het materiaal veredeld of gebruiken ze een gelegeerde gereedschapsstaalsoort.
Als je er 5.000 zou afnemen dan kan de prijs gigantisch dalen.
H.
Als het goedgemaakt is en identiek als het origineel zoals ze zelf zeggen dan is de prijs wel ok

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door MobyJoost » 30 apr 2017, 19:19

Dat zal zeker waar zijn, voor een origineel exemplaar van VAR, maar meerdere sites verkopen deze sets, met uiteenlopende prijzen, waarvan niet te achterhalen is, anders dan door ervaring, of ze goed of slecht zijn. Op het Britse forum loopt momenteel een draadje over dit onderwerp. Een forumlid heeft een set van Mopedland, overigens een erg goeie site en Danny is een integere vent. De set glijd scheef, bij het aanspannen. Ik heb zelf een set, die er precies zo uitziet, volgens mij gekocht bij LaMobylette.net, jaren geleden. De set die daar nu aangeboden wordt, ziet er heel anders uit. Die oude van mij doet het prima, maar het is erg lastig te zeggen, welke nu echt goed zijn.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door Harrie » 30 apr 2017, 21:03

Scheefglijden?
Dan zit er misschien geen kamer in.
H.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door MobyJoost » 30 apr 2017, 23:38

Ik denk, dat de grootste binnendiameter te groot is, waardoor hij wegglijd op de lip van de silentbloc houder.

candyrod
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 okt 2016, 14:58
Woonplaats: Belgie

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door candyrod » 01 mei 2017, 14:01

MobyJoost schreef:Dat zal zeker waar zijn, voor een origineel exemplaar van VAR, maar meerdere sites verkopen deze sets, met uiteenlopende prijzen, waarvan niet te achterhalen is, anders dan door ervaring, of ze goed of slecht zijn. Op het Britse forum loopt momenteel een draadje over dit onderwerp. Een forumlid heeft een set van Mopedland, overigens een erg goeie site en Danny is een integere vent. De set glijd scheef, bij het aanspannen. Ik heb zelf een set, die er precies zo uitziet, volgens mij gekocht bij LaMobylette.net, jaren geleden. De set die daar nu aangeboden wordt, ziet er heel anders uit. Die oude van mij doet het prima, maar het is erg lastig te zeggen, welke nu echt goed zijn.
Hopelijk kom ik eens zo een originele VAR tegen, voor deze 'namaak' sets...iemand zal ze eens moeten testen denk ik om te zien of ze goed zijn

candyrod
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 okt 2016, 14:58
Woonplaats: Belgie

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door candyrod » 06 jun 2017, 17:18

Heb die tool van VSX voor de silent-blocs gekocht en getest en ben tevreden, voor iemand zoals mij met amper ervaring ging dit vlot en voor dat ik het wist zaten de silentblocs op de juiste plaats perfect uitgelijnd met de rand van de kader.
Te ver of niet ver genoeg was niet mogelijk, dus een aanrader
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door MobyJoost » 06 jun 2017, 17:34

Goeie review, candyrod. Er worden meerdere versies aangeboden, en over sommige heb ik al negatieve berichten gezien.Fijn, dat je een foto plaatst van het geleverde product. Ziet er erg netjes uit. goeie info!

candyrod
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 okt 2016, 14:58
Woonplaats: Belgie

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door candyrod » 06 jun 2017, 17:41

MobyJoost schreef:Goeie review, candyrod. Er worden meerdere versies aangeboden, en over sommige heb ik al negatieve berichten gezien. goeie info!
Blocs vervangen ging moeiteloos zonder kracht te moeten gebruiken, niet scheeftrekken en toen ik niet verder kon draaien zaten de blocs op hun plaats...dus als ik het met deze tool kan moet het iedereen wel lukken.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door Harrie » 06 jun 2017, 19:04

Het ziet eruit of het machinestaal is dat veredeld is.
De prijs lijkt me dan wel in orde.
H.

candyrod
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 okt 2016, 14:58
Woonplaats: Belgie

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door candyrod » 29 okt 2017, 17:55

Na een heerlijke zomer begin ik nu pas terug aan de sp50.
Om de motor in lijn met de poulie te brengen heb ik deze heel wat moeten opschuiven.
Zal dus 2 opvul bussen moeten maken om dit verschil aan te passen
Zie de 5 rondellen samen +- 8mm die ik gebruikt heb om de motor in lijn te brengen, dit verschil lijkt me toch wel veel t.o.v de fabrieks uitlijning? Of gebeurt dit vaker?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door MobyJoost » 29 okt 2017, 18:28

Het ligt er maar aan, of je de motor uitlijnt, met de variateur in ruststand, of geheel opgeschakeld. Omdat er maar één schijf van de variateur beweegt, verschuift ook de snaar, tijdens het opschakelen.

candyrod
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 okt 2016, 14:58
Woonplaats: Belgie

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door candyrod » 01 nov 2017, 20:15

MobyJoost schreef:Het ligt er maar aan, of je de motor uitlijnt, met de variateur in ruststand, of geheel opgeschakeld. Omdat er maar één schijf van de variateur beweegt, verschuift ook de snaar, tijdens het opschakelen.
Uitgelijnd in ruststand, zo moet het denk ik?

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door Franky » 01 nov 2017, 20:31

Ik probeer altijd halverwege. Niet dat je dat altijd lukt.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door MobyJoost » 01 nov 2017, 22:25

Als je er logisch over nadenkt, is de ruststand de stand, die tijdens gebruik, het minst zal voorkomen, en dan nog meestal, als je stilstaat en er weinig/geen krachten spelen in het aandrijfsysteem. Franky's idee is een goeie.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door loe » 01 nov 2017, 22:57

Heb even gekeken op de site voor zo'n vsx trekker.de prys viel Me wat tegen.en ook dat er geen taaloptie is by die fransen.gek word ik daarvan.

candyrod
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 okt 2016, 14:58
Woonplaats: Belgie

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door candyrod » 02 nov 2017, 20:21

loe schreef:Heb even gekeken op de site voor zo'n vsx trekker.de prys viel Me wat tegen.en ook dat er geen taaloptie is by die fransen.gek word ik daarvan.
Die trekker is van goede kwaliteit en heb hem al meermaals moeten gebruiken (2 keer bij eigen brommers en een brommer of 5 van vrienden) dus een goede aankoop voor mij, je hoeft hem ook maar 1 keer aan te kopen want hij gaat een leven lang mee. En ik zou niet weten hoe je het anders moet oplossen? Met een zelfgemaakte tool waarschijnlijk maar of die de klus op 5 minuten kan klaren?

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door AGB » 02 nov 2017, 20:29

de draad wel goed in het vet houden dan gaat hij ook wat langer mee :D ik heb er zelf een gemaakt op de draaibank,

candyrod
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 okt 2016, 14:58
Woonplaats: Belgie

Re: Motorblok hangt niet recht

Ongelezen bericht door candyrod » 02 nov 2017, 20:30

MobyJoost schreef:Als je er logisch over nadenkt, is de ruststand de stand, die tijdens gebruik, het minst zal voorkomen, en dan nog meestal, als je stilstaat en er weinig/geen krachten spelen in het aandrijfsysteem. Franky's idee is een goeie.
Ga het nog eens bekijken, bij de spr was de uitlijning in een paar minuten geregeld met de originele afstandsbussen van 41 mm en 4 mm, de silentblocs op de juiste plaats en de motor hangt recht. De sp50 zal nog even zoeken worden...

Plaats reactie