Tank cure advies

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Tank cure advies

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 18 sep 2017, 22:50

Frank, ik lees het ook nu pas. Spannende klus. Ben je tevreden met het resultaat uiteindelijk ? Hoor het anders wel in Woerden ! Gr. Joop

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Tank cure advies

Ongelezen bericht door Franky » 19 sep 2017, 19:21

Hoi Joop!
Of ik tevreden ben is moeilijk te zeggen ;) Ik heb wat brandstof in de tank zitten. Die moest ik even kwijt :mrgreen: Maar sinds ik er brandstof in heb gedaan heb ik niet meer in de tank gekeken. Ik heb ook nog steeds geen enkele meter gereden met de opnieuw gecoate tank. Ik was even druk met wat anders.
Volgend jaar zomer hoop ik de bromfiets toch eens wat serieuzer in te gaan zetten. Dit typ ik volgens mij elk jaar :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Tank cure advies

Ongelezen bericht door Lolle » 20 okt 2017, 21:36

Ik ga volgende week de tank van de S50 behandelen met tankcure. Vandaag een voorbehandeling gedaan met natuur azijn. Nog niet het gewenste resultaat maar al flink schoner.
ik zit even te knoeien met de tankdop, dit is een metalen draaidop met bajonet sluiting met beluchting. Door er een plasticzakje om te doen is het probleem verholpen.
Ik vraag mij af of tankcure het zakje ook oplost en dat ik straks met een tankdop vol tankcure zit, of valt dit mee? Heeft iemand ervaring met plastic en tankcure?

Groet, L :lol: LLe

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Tank cure advies

Ongelezen bericht door Franky » 20 okt 2017, 21:47

De tankcure zelf zal geen plastic oplossen lijkt me :)

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Tank cure advies

Ongelezen bericht door paulmz » 20 okt 2017, 22:23

Je hebt je plastic zakje alleen maar nodig tot het moment dat de Tankcure op begint te stijven, kortom na het opstijven kan het plastic zakje verdwijnen.
Tip: spoel de boel v.t.v. met ordinaire thinner en laat dat goed uitdampen, is veel effectiever als azijn.

Paul

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Tank cure advies

Ongelezen bericht door Lolle » 20 okt 2017, 23:00

paulmz schreef:Je hebt je plastic zakje alleen maar nodig tot het moment dat de Tankcure op begint te stijven, kortom na het opstijven kan het plastic zakje verdwijnen.
Tip: spoel de boel v.t.v. met ordinaire thinner en laat dat goed uitdampen, is veel effectiever als azijn.

Paul
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb de complete set van tankcure gekocht, dus ontvetter, ontroester (fosforzuur) en tankcure. Ik ga het volgens de spelregels doen maar omdat er zoveel roest in de tank zat heb ik wat voorwerk gedaan. In eerste instantie grind en benzine en schudden tot de gaten er in vielen. vervolgens de gaten dicht gelast. Na het vullen met natuurazijn ontdekte ik nog een paar plekjes die zweten. Tancure lijkt mij dus hier op zijn plaats. Ik hoop dit klusje komende week te klaren.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Tank cure advies

Ongelezen bericht door Polle » 21 okt 2017, 06:39

Hallo Lolle

Denk vooral aan de temperatuur .
Als je een ruimte hebt die je kan verwarmen lekker warm stoken alsook de tank zorgen dat ze lekker warm is.
Erg belangrijk.
Ik heb ondertussen 7 tanks gedaan en allen succesvol.
Ook niet te snel willen gaan en ook het uitharden zijn tijd geven.

Gr Polle

Plaats reactie