Fietstassen Mauger moto

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Fietstassen Mauger moto

Ongelezen bericht door loe » 29 sep 2018, 17:06

Ziet er goed uit

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Fietstassen Mauger moto

Ongelezen bericht door MobyJoost » 29 sep 2018, 19:28

Mooie tassen, Franky. Ziet eruit, alsof het zo hoort. Als gekocht bij de dealer, bij de aankoop van de brommer. Zijn ze groter, dan zal het er al snel uitzien als té groot. Als je wil reizen, met meer spullen dan in die tassen past, kan je ze altijd vervangen door grotere fietstassen, of extra opslagruimte op de bagagedrager creëren. De brommer kan het wel aan. Vreemde geluiden uit je blok hoeft niet te betekenen, dat de motor niet goed werkt of onbetrouwbaar is. Ik heb jaren gereden, met een blokje, dat na het spoelen van het carter met benzine (héél lang geleden!), klonk als een koffiemolen. De dood van het blokje lag, uiteindelijk, niet in de, originele, krukaslagers, maar in de slijtage van de zuiger en zuigerveren. Weer een mooie les.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Fietstassen Mauger moto

Ongelezen bericht door Franky » 30 sep 2018, 09:50

Ik weet het Joost. Het blok zal echt niet zomaar mee stoppen. Ik vrees echter voor schade die ik mogelijk had kunnen voorkomen. Daarom wil ik het blok toch gaan splitsen.
Qua uiterlijk zijn deze fietstassen inderdaad van mooi formaat. Echt super praktisch is het niet. Gelukkig heb ik al een pakezel (de AV50) dus de 99z hoeft dat niet te zijn. Ik vind het goed zo :)

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Fietstassen Mauger moto

Ongelezen bericht door ruudk » 30 sep 2018, 20:56

Ja, die fietstassen staan heel mooi strak.
Ruud

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Fietstassen Mauger moto

Ongelezen bericht door PantinNL » 01 apr 2019, 16:51

Hallo allemaal,
Afgelopen jaren had ik tijdens de verschillende tochten van die mooie zwarte offers met metalen achterkant. De totale Inhoud bedroeg een schamele 22 liter. Mooi, maar er kan niet veel in.
Voor mijn fiets heb ik vorig jaar grote lompe fietstassen aangeschaft en tot mijn verbazing gaat daar 52 liter in. Leuk om te vullen met relatief lichte spullen zoals slaapzak, luchtbed, lichte tentdelen en kleding. Het grote voordeel is dat je als bromfietskampeerder niet op stap hoeft met een hoge bagagebult achterop. Overigens ga ik het dit jaar het gewicht nog beter aanpakken en elk bagage-object in kaart brengen. Vervolgens ga ik op zoek naar lichtere alternatieven. Dubbele zaken worden verwijderd en door tevens naar de functie van de objecten te kijken kan een aanzienlijk gewichtsreductie worden bereikt .
Sommige gereedschappen laat ik gewoon thuis, omdat ik ze gemakkelijk onderweg kan kopen. Het blijft een sport om alles zo optimaal te bepalen. Backpackers en fietsers zijn echte meesters in gewichtsbeperking, want zij voelen de pijn van elke kilogram die ze mee moeten sjouwen.
Groet,
Henk

Plaats reactie