Beste Forummers,
Ik heb een kunststofvlotter waarbij het kunsstofgedeelte zeer fractioneel groter is dan bij het metalen van de standaardvlotter; ik neem aan dat dat geen probleem is, want hij gaat perfect op en neer.
Het naaldgedeelte onder het kunstof is 2mm korter dan bij de originele vlotter. En dus 2 mm langer boven de vlotter. Heeft dat invloed op een goede loop van het motortje van de FOM ?
Metdank en groet, Joop
verstelbare vlotter
Re: verstelbare vlotter
Beste Joop,
De kunststof vlotter is instelbaar.
Door de vlotter hoger te schuiven is de benzinekolom in de vlotterkamer hoger.
Meer hydrostatische druk en meer benzine uit de sproeier is het gevolg.
Meestal is het onderste deel 6-9mm lang.
Als alles goed draait hoef je niets te veranderen.
De kunststof vlotter is instelbaar.
Door de vlotter hoger te schuiven is de benzinekolom in de vlotterkamer hoger.
Meer hydrostatische druk en meer benzine uit de sproeier is het gevolg.
Meestal is het onderste deel 6-9mm lang.
Als alles goed draait hoef je niets te veranderen.
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
- Locatie: Heinkenszand - Zeeland
Re: verstelbare vlotter
Beste Joop,
Als de lekkage van de carburateur is opgelost en jou Fiets-o-matic goed draaid zou ik er persoonlijk niet meer aan sleutelen en lekker afwachten wat het op langer termijn gaat doen.
Groetjes Carl
Als de lekkage van de carburateur is opgelost en jou Fiets-o-matic goed draaid zou ik er persoonlijk niet meer aan sleutelen en lekker afwachten wat het op langer termijn gaat doen.
Groetjes Carl
Re: verstelbare vlotter
Dank Carl en Henk voor reacties. Met de kunststofvlotter - die lager staat dan de metalen - heb ik minde power in de motor. Dus ik ga volgens redenering van Henk de kunststofvlotter op dezelfde hoogte stellen als de metalen, want daar rijdt hij prima mee. De kunststofvlotter geeft een betere afsluiting. Ben nu in Barcelona, dus dat wordt over een weekje. Groet, Joop