brandstoffilter AV 50

Gebruikersavatar
JonathanC
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 apr 2013, 13:43
Locatie: Sint -Truiden

brandstoffilter AV 50

Ongelezen bericht door JonathanC » 14 mei 2013, 00:40

Welke filters kan ik gebruiken voor mijn brandstof te filteren voor hij van de tank naar de carburateur gaat?
alles is standaard : gurtner carburateur.

Dank!

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: brandstoffilter AV 50

Ongelezen bericht door Harrie » 14 mei 2013, 12:03

In de carburateur zit al een filter; maar een schone tank is vele malen belangrijker.
Door veel brandstoffilters glippen de roestdeeltjes gewoon door.
Harrie

Gebruikersavatar
JonathanC
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 apr 2013, 13:43
Locatie: Sint -Truiden

Re: brandstoffilter AV 50

Ongelezen bericht door JonathanC » 14 mei 2013, 21:51

Denk wel dat die ok is :-) sffs eens aflaten en zien of ik iets vind... plaats hem toch , je weet maar nooit! Ben al eens stil gevallen in the middle of nowhere ( met de bravo ) door een vuiltje in de bougie... :?

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: brandstoffilter AV 50

Ongelezen bericht door Franky » 15 mei 2013, 09:49

Wat noem jij een vuiltje op de bougie? Zaten er koolstof sculpturen op? Dan is de bougie namelijk te koud ;) Moet je een warmere bougie erin stoppen. Bougies horen zichzelf schoon te branden.

Een voorbeeld van een te koude bougie. Het blokje waar deze bougie in zat werkte op een moment ook niet meer zo goed....... :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: brandstoffilter AV 50

Ongelezen bericht door Harrie » 15 mei 2013, 10:21

Jakkie bah :D

Gebruikersavatar
JonathanC
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 apr 2013, 13:43
Locatie: Sint -Truiden

Re: brandstoffilter AV 50

Ongelezen bericht door JonathanC » 16 mei 2013, 19:33

Franky schreef:Wat noem jij een vuiltje op de bougie? Zaten er koolstof sculpturen op? Dan is de bougie namelijk te koud ;) Moet je een warmere bougie erin stoppen. Bougies horen zichzelf schoon te branden.

Een voorbeeld van een te koude bougie. Het blokje waar deze bougie in zat werkte op een moment ook niet meer zo goed....... :P
Afbeelding


met een vuiltje bedoelde ik gewoon echt een klein stukje vuil , geen idee wat dat tussen de punten van de bougie instak , gewoon met een kartonnetje ertussen uitgeduwd en twas in orde :) daarom dak een filtertje heb gestoken.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: brandstoffilter AV 50

Ongelezen bericht door AGB » 16 mei 2013, 20:32

Is dat niet de bekende parel aan de bougie .?

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: brandstoffilter AV 50

Ongelezen bericht door MobyJoost » 16 mei 2013, 20:40

En ik kan me niet herinneren, wanneer ik dat voor het laatst had.

svec
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 aug 2011, 14:25
Locatie: Hasselt België

Re: brandstoffilter AV 50

Ongelezen bericht door svec » 21 mei 2013, 14:43

Het belang van een schone tank heb ik ook ervaren bij mijn fietomatic, na vele korte testritten met amper benzine in de tank toch de tank volgedaan met oog op een langere rit. Niet veel later staken de problemen de kop op. Sterk verminderende prestaties tot het opeens helemaal uit was... Bougie gedemonteerd, niets abnormaal, sproeier gereinigd en het probleem was opgelost, voor heel even. Vervolgens de hele carb gereinigd en weer was het probleem weg en kwam het heel snel terug. Vervolgens carb er weer af, helemaal gedemonteerd alle kleine en grote kanaaltjes gereinigd. Tank eerst helemaal gevuld tot de rand en dan laten leeglopen door een koffiefilter (een niet gebruikte :-) ). In de filter zag je de kleine deeltjes zitten, misschien wel kleien restanten roest of zo ? Vervolgens de tank nog enkel malen gevuld en laten leeglopen door een filter en alles terug gemonteerd samen met een benzine filtertje voor de zekerheid (netjes achter de beplating). Nu gaat ie weer als vanouds.

sven

Plaats reactie