Ongelezen bericht
door MobyJoost » 19 mei 2011, 20:25
Staat je vlotter te hoog, dan is er de kans, dat de benzine bij stilstand, met geopende benzine kraan, langzaam blijft lopen. Dat wordt een vieze bende. Bij een te laag afgestelde vlotter, staat het benzine-niveau in de sproeier ook te laag en moet er dus harder aan gezogen worden (door de erlangs stromende lucht). De carburateur kan niet harder of zachter zuigend ingesteld worden, dus het effect is, dat je minder benzine per luchthoeveelheid krijgt, oftewel een armer mengsel. Ook dit wordt dan een rommeltje, maar dan pas, als je motor dit arme mengsel niet meer aankan en vastloopt.
Harder lopen door het benzineniveau in je sproeier te verhogen gebeurt niet. Hij krijgt allen maar meer benzine te verwerken. Die verbrandt niet geheel (of helemaal niet, als het zoveel is, dat je motor direct verzuipt) en je motor en uitlaat koeken dicht.
Als je het benzineniveau verhoogt en daarmee snelheid wint, kan je denken, dat je je brommer hebt opgevoerd, maar eigenlijk was hij daarvoor zo slecht afgesteld, dat hij de constructie-snelheid niet haalde.Groet, Joost.