Verzuipt/ Valt in put
Verzuipt/ Valt in put
Hallo ik heb een mbk club
ik heb deze wat opgedaan en motorisch wat aangepast. Ik zat eerst met een airsal 70 cc 17mm dellorto carbu en sportluchtfilter en een giannelli uitlaat, maar omdat deze 70cc toch wat te snel ging heb ik een doppler 50 cc gestoken. Heb dan nieuwe bougie gestoken en beginnen zoeken naar de juiste sproeier voor de afstelling van mijn carbu. Dit leverd nu toch wel wat problemen op. Hij draait perfect in rolantie maar eenmaal ik vertrek, na de eerste 5km/u valt hij in een enorme put of verzuipt hij, hij zou uitvallen. Ik versta mij er helemaal niet aan. Ik heb met stuk of 15 hoofdsproeiers geprobeerd. Nu zit er een sproeier 78 in deze werkt best tot nu toe, bougiekleur is niet koffiebruin maar heb er ook nog niet echt mee kunnen rijden de kleur schommeld tussen zilver en donker grijs. Maar krijg de put niet weg zo kan ik er ook niet mee rijden is redelijk extreem. Misschien hebben er enkele van jullie dit probleem ooit al eens voorgehad.
Dus ter verduidelijking mijn setup: doppler 50cc, giannelli uitlaat, dellorto 17mm carb met 78 sproeier, sportluchtfilter
de ontsteking is onlangs nog perfect gezet en er zit een nieuwe bougie op een 7
ik heb deze wat opgedaan en motorisch wat aangepast. Ik zat eerst met een airsal 70 cc 17mm dellorto carbu en sportluchtfilter en een giannelli uitlaat, maar omdat deze 70cc toch wat te snel ging heb ik een doppler 50 cc gestoken. Heb dan nieuwe bougie gestoken en beginnen zoeken naar de juiste sproeier voor de afstelling van mijn carbu. Dit leverd nu toch wel wat problemen op. Hij draait perfect in rolantie maar eenmaal ik vertrek, na de eerste 5km/u valt hij in een enorme put of verzuipt hij, hij zou uitvallen. Ik versta mij er helemaal niet aan. Ik heb met stuk of 15 hoofdsproeiers geprobeerd. Nu zit er een sproeier 78 in deze werkt best tot nu toe, bougiekleur is niet koffiebruin maar heb er ook nog niet echt mee kunnen rijden de kleur schommeld tussen zilver en donker grijs. Maar krijg de put niet weg zo kan ik er ook niet mee rijden is redelijk extreem. Misschien hebben er enkele van jullie dit probleem ooit al eens voorgehad.
Dus ter verduidelijking mijn setup: doppler 50cc, giannelli uitlaat, dellorto 17mm carb met 78 sproeier, sportluchtfilter
de ontsteking is onlangs nog perfect gezet en er zit een nieuwe bougie op een 7
Re: Verzuipt/ Valt in put
Hallo Messine, of misschien liever bonjour?
Controleer je compressie en de afdichting langs de krukas (vilebrequin).
Verder is het belangrijk je ontsteking te controleren 2.5 mm voor bdp, point mort haute
Zit er niet teveel olie in je benzine?
Mocht je franstalig zijn wallon, dan kun je ook terecht op forum tobeconline of forum motobecane club de france.
succes md
Controleer je compressie en de afdichting langs de krukas (vilebrequin).
Verder is het belangrijk je ontsteking te controleren 2.5 mm voor bdp, point mort haute
Zit er niet teveel olie in je benzine?
Mocht je franstalig zijn wallon, dan kun je ook terecht op forum tobeconline of forum motobecane club de france.
succes md
Re: Verzuipt/ Valt in put
Interessant allmaal ik wil mijn eeg ook wel wat harder laten lopen,
Re: Verzuipt/ Valt in put
Heren, Messine heeft het over een Mobylette met AV10 motor. 2,5mm lijkt me erg vroeg. Ik zou 1,5mm proberen, maar ik denk, dat Messine dat wel weet. En die 7 bougie (NGK?) lijkt me de juiste. En tja, de AV10 motor is hier in Holland nooit verkocht, dus er is niet veel ervaring mee. Ik neem aan, dat je een Dell'Orto PHBG gebruikt. Als je Engels goed genoeg is, is dit episteltje van Dell'Orto zelf goed leesvoer. Als de bougie zilver of donkergrijs is, lijkt het me toch te schraal. Wat gebeurd er, als je groter gaat dan sproeier 78? Heb je dan hetzelfde effect na vijf kilomteter?
En heren, alsjeblieft, als je iemand verwijst naar een site, stop er de link bij, dat scheelt een hoop zoeken.
Forum Tobeconline: http://forum.tobeconline.fr/index.php
Maar misschien vindt je hier wat meer gerichte kennis: http://www.mobcustom.com/forum/
En heren, alsjeblieft, als je iemand verwijst naar een site, stop er de link bij, dat scheelt een hoop zoeken.
Forum Tobeconline: http://forum.tobeconline.fr/index.php
Maar misschien vindt je hier wat meer gerichte kennis: http://www.mobcustom.com/forum/
Re: Verzuipt/ Valt in put
de ontsteking heeft iemand vorig week perfect gezet een oud mbk verdeler dus die weet wel hoe hij moet staan dus daar ben ik gerust in.mobydilz schreef:Hallo Messine, of misschien liever bonjour?
Controleer je compressie en de afdichting langs de krukas (vilebrequin).
Verder is het belangrijk je ontsteking te controleren 2.5 mm voor bdp, point mort haute
Zit er niet teveel olie in je benzine?
Mocht je franstalig zijn wallon, dan kun je ook terecht op forum tobeconline of forum motobecane club de france.
succes md
Maar zou inderdaad wel kunnen dat er teveel olie in mijn benzine zit. Zal hem eens laten leeglopen en verse 2takt maken ervoor. 2% is voldoende normaal
Dus teveel olie zou kunnen een oorzaak zijn? en het type maakt niet veel uit zeker half synthetisch of volledig synthetisch, toch niet naar de prestaties toe ?
Re: Verzuipt/ Valt in put
is idd een av10 motor.MobyJoost schreef:Heren, Messine heeft het over een Mobylette met AV10 motor. 2,5mm lijkt me erg vroeg. Ik zou 1,5mm proberen, maar ik denk, dat Messine dat wel weet. En die 7 bougie (NGK?) lijkt me de juiste. En tja, de AV10 motor is hier in Holland nooit verkocht, dus er is niet veel ervaring mee. Ik neem aan, dat je een Dell'Orto PHBG gebruikt. Als je Engels goed genoeg is, is dit episteltje van Dell'Orto zelf goed leesvoer. Als de bougie zilver of donkergrijs is, lijkt het me toch te schraal. Wat gebeurd er, als je groter gaat dan sproeier 78? Heb je dan hetzelfde effect na vijf kilomteter?
En heren, alsjeblieft, als je iemand verwijst naar een site, stop er de link bij, dat scheelt een hoop zoeken.
Forum Tobeconline: http://forum.tobeconline.fr/index.php
Maar misschien vindt je hier wat meer gerichte kennis: http://www.mobcustom.com/forum/
bougie is ngk 7 en carbu Dell'Orto PHBG.
Als ik groter ga dan 78 is het helemaal omzeep draait gewoon mooi in rollantie maar kan zelf niet vertrekken verzuipt direct bougie was zelf al wat nat na 5 min te laten draaien heb dit voor gehad met sproeier 80. Vind het allemaal heel bizar, heb eerlijkgezegd nog nooit zoveel problemen gehad bij het afstellen en zeker niet dit probleem.
Heb er nog geen 5 km mee gereden om eens te testen en te kijken wat de bougiekleur daarachter is want mijn cilinder is totaal nog niet gerodeerd misschien 1 km mee gereden, ben een beetje bang om een vastloper te hebben want het voelt niet zo gezond aan als ik er mee in min straat rijd
Bedankt voor de sites maar mijn frans is niet bepaald goed ...
Laatst gewijzigd door Messine op 05 jan 2016, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verzuipt/ Valt in put
Is het een av10 motor met contactpuntjes of elektronisch ?
Anders eens terug afstellen.
Zuigt misschien ergens valse lucht aan.
Gr Polle
Anders eens terug afstellen.
Zuigt misschien ergens valse lucht aan.
Gr Polle
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
- Woonplaats: Leeuwarden
- Locatie: Drachten (Friesland)
Re: Verzuipt/ Valt in put
Zonde zonde, als je deze set up te snel vindt gaan, waarom begrens je je dan de gasschuif niet zodat deze niet geheel opent.Messine schreef:Hallo ik heb een mbk club
ik heb deze wat opgedaan en motorisch wat aangepast. Ik zat eerst met een airsal 70 cc 17mm dellorto carbu en sportluchtfilter en een giannelli uitlaat, maar omdat deze 70cc toch wat te snel ging heb ik een doppler 50 cc gestoken. Heb dan nieuwe bougie gestoken en beginnen zoeken naar de juiste sproeier voor de afstelling van mijn carbu. Dit leverd nu toch wel wat problemen op. Hij draait perfect in rolantie maar eenmaal ik vertrek, na de eerste 5km/u valt hij in een enorme put of verzuipt hij, hij zou uitvallen. Ik versta mij er helemaal niet aan. Ik heb met stuk of 15 hoofdsproeiers geprobeerd. Nu zit er een sproeier 78 in deze werkt best tot nu toe, bougiekleur is niet koffiebruin maar heb er ook nog niet echt mee kunnen rijden de kleur schommeld tussen zilver en donker grijs. Maar krijg de put niet weg zo kan ik er ook niet mee rijden is redelijk extreem. Misschien hebben er enkele van jullie dit probleem ooit al eens voorgehad.
Dus ter verduidelijking mijn setup: doppler 50cc, giannelli uitlaat, dellorto 17mm carb met 78 sproeier, sportluchtfilter
de ontsteking is onlangs nog perfect gezet en er zit een nieuwe bougie op een 7
Je kan ook je doorstroming uitlaat aanpassen.
Goed ,je heb deze weg gekozen, Kun je ook je gasnaald-stand aanpassen? zet hem lager en kijk of dat resultaat geeft.
Ben benieuwd.
vrgr gerard
Re: Verzuipt/ Valt in put
volgens my moet je eerst maar es de originele sproeier van de 17 mm dellortho,terug doen,en dan proberen zonder luchtfilter, de originele filter ,en daarna de originele filter met resrictie,bv een stuk tape eroverheen,dan merk je gelyk het verschil?zit er ook niet een luchtsproeier dan op de sha?
Re: Verzuipt/ Valt in put
de eeg harder laten lopen is makkelyk,AEG,gewoon een grotere carb er onder hangen
Re: Verzuipt/ Valt in put
Zal eens kijken wat er nu onder zit
- Franky
- Berichten: 6198
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Verzuipt/ Valt in put
Ik weet niets van AV10 motoren. Maar ik plaats toch even een ander gedachtegang hier. Is een 17mm niet veel te groot voor een 50cc? Moet je niet gewoon kleiner gaan qua carb? Of is dit normaal voor een AV10?
Re: Verzuipt/ Valt in put
zou je welles gelyk in kunnen hebben franky,misschien krygt de 50 cc teveel voor zn kiezen,50 cc is namelyk niet veel meer als 49,9 cc,?
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
- Woonplaats: Leeuwarden
- Locatie: Drachten (Friesland)
Re: Verzuipt/ Valt in put
Ik heb ze wel gezien met een 22 mm carburateur met een 50cc, maar ja dat was geen mobylette .Franky schreef:Ik weet niets van AV10 motoren. Maar ik plaats toch even een ander gedachtegang hier. Is een 17mm niet veel te groot voor een 50cc? Moet je niet gewoon kleiner gaan qua carb? Of is dit normaal voor een AV10?
Misschien heb je wel gelijk hoor Franky, een 15mm kan het ook prima doen.
Ik denk dat het beste is, als de rest verder goed is, ik herhaal, de rest is verder goed: de gehele 17mm carburateur terug zetten in zijn basisafstelling.
Dus de juiste sproeier(s), naald etc. en vandaar uit gaan testen.
vrgr gerard
Re: Verzuipt/ Valt in put
Mijn ervaring is ook dat een te grote carburateur averechts werkt. Hou het origineel ( 12 mm ? ) of een klein beetje groter, dus 13 of 14 mm.
Re: Verzuipt/ Valt in put
Er zit een Doppler cylinder op. Die kan wel wat meer aan, dan een miezerige 17mm.