Verzuipen
Re: Verzuipen
Ik denk niet dat je op het oog kan zien of deze goed staat.
hiervoor heb je materiaal nodig.
Zelfs een kenner gebruikt altijd hulpmiddelen.
Gr Polle
hiervoor heb je materiaal nodig.
Zelfs een kenner gebruikt altijd hulpmiddelen.
Gr Polle
- Franky
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Verzuipen
We hebben primitieve hulpmiddelen gebruikt. De ontsteking stond wel ongeveer goed. Zal niet erg veel schelen.
Re: Verzuipen
Je bedoeld een vloeitje, stelplaatjes en m10 bout/moer? Of mis ik speciaalgereedschap naast een nokkentrekker?Polle schreef:Ik denk niet dat je op het oog kan zien of deze goed staat.
hiervoor heb je materiaal nodig.
Zelfs een kenner gebruikt altijd hulpmiddelen.
Gr Polle
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
- Woonplaats: Leeuwarden
- Locatie: Drachten (Friesland)
Re: Verzuipen
Ja je kunt er maar om denken, ik lekker rijden, in eens ploffen en knallen/inhouden, tijden weer goed, uit het niets weer ploffen inhouden.
had na comp. revisie ontsteking geen 2800km gereden.
toen afgemonteerd met vespa condensator en Novi-contactpuntjes.
Toch de Vespa condensator vervangen met originele contactpuntjes (iets ingebrand, niks bijzonders).
Contactpunten geheel gecontroleerd en inderdaad: contactpuntjes oppervlakte geheel een aanslag op, matte kleur.
(nooit op gelet eigenlijk, (info brief ontstekingen Patin gelezen).
Puntjes geheel gereinigd/gecontroleerd en alles opgebouwd en afgesteld.
2mm voorontsteking i.v.m. 1.5mm i.v.m. vario.
Motortoerental stat. iets bijgesteld naar beneden vanwege iets vervroeging ontsteking.
Rijd echt weer als vanouds, trekt vlot naar de 60km/uur.
Ik ga voortaan voor montage dit goed controleren deze zaken.
vrgr gerard
had na comp. revisie ontsteking geen 2800km gereden.
toen afgemonteerd met vespa condensator en Novi-contactpuntjes.
Toch de Vespa condensator vervangen met originele contactpuntjes (iets ingebrand, niks bijzonders).
Contactpunten geheel gecontroleerd en inderdaad: contactpuntjes oppervlakte geheel een aanslag op, matte kleur.
(nooit op gelet eigenlijk, (info brief ontstekingen Patin gelezen).
Puntjes geheel gereinigd/gecontroleerd en alles opgebouwd en afgesteld.
2mm voorontsteking i.v.m. 1.5mm i.v.m. vario.
Motortoerental stat. iets bijgesteld naar beneden vanwege iets vervroeging ontsteking.
Rijd echt weer als vanouds, trekt vlot naar de 60km/uur.
Ik ga voortaan voor montage dit goed controleren deze zaken.
vrgr gerard
Re: Verzuipen
Het zelfde geklier hebbik ook gehad.zomaar uit het niets begon het.kheb xe condensor de punten en een nieuw niet onstoorde bougiekap geplaatst.klaar.mooi dattie van jou t weer doet
Re: Verzuipen
@ Mobygek: ik zou, met jouw setup, eerder gaan voor 1,5mm voorontsteking. Vanuit het idee, dat motortjes mét variateur en ook nog met een pittiger cylindersetje, al snel naar de 1,5 mm gaan. Maar meer cc's geven misschien een vroegere voorontsteking aan. Wat een giswerk!
Re: Verzuipen
Het kan tijden goed gaan en ineens knalt het. Dat is ook niet voor 100% te voorkomen.
Een connector die prima verbonden is kan door resonantie kapot trillen, een geborgde schroef gaat loszitten, een ontsteking verloopt, een bougiekap raakt door de hitte beschadigd, een bougie zegt: " Bekijk het maar" of een kabel schuurt zijn isolatie tegen een scherpe rand.
Preventief kan je veel doen om dergelijke storingen te voorkomen, maar je zult er altijd rekening mee moeten houden dat die trillende tweetakt voor problemen zorgt.
Als je lange ritten rijdt, leer het wel op den duur om een complete ontstekingsset mee te nemen.
H.
Een connector die prima verbonden is kan door resonantie kapot trillen, een geborgde schroef gaat loszitten, een ontsteking verloopt, een bougiekap raakt door de hitte beschadigd, een bougie zegt: " Bekijk het maar" of een kabel schuurt zijn isolatie tegen een scherpe rand.
Preventief kan je veel doen om dergelijke storingen te voorkomen, maar je zult er altijd rekening mee moeten houden dat die trillende tweetakt voor problemen zorgt.
Als je lange ritten rijdt, leer het wel op den duur om een complete ontstekingsset mee te nemen.
H.
Re: Verzuipen
Bij een grotere verbrandingsruimte duurt het langer voordat het verbrandingsfront zich heeft verplaatst. Ik kan me voorstellen dat de grootte invloed heeft.MobyJoost schreef:@ Mobygek: ik zou, met jouw setup, eerder gaan voor 1,5mm voorontsteking. Vanuit het idee, dat motortjes mét variateur en ook nog met een pittiger cylindersetje, al snel naar de 1,5 mm gaan. Maar meer cc's geven misschien een vroegere voorontsteking aan. Wat een giswerk!
H.
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
- Woonplaats: Leeuwarden
- Locatie: Drachten (Friesland)
Re: Verzuipen
Ik snap je punt, ik zie het eerst even aan, start en rijd goed, klinkt ook goed.MobyJoost schreef:@ Mobygek: ik zou, met jouw setup, eerder gaan voor 1,5mm voorontsteking. Vanuit het idee, dat motortjes mét variateur en ook nog met een pittiger cylindersetje, al snel naar de 1,5 mm gaan. Maar meer cc's geven misschien een vroegere voorontsteking aan. Wat een giswerk!
Kan hem altijd nog terug zetten.
Zal wel even het kleurtje van de bougie checken.
Vrgr gerard
Re: Verzuipen
Ik snap Harrie's punt ook, groter volume, meer afstand voor een verbrandings front, om zich te verplaatsen, misschien vroeger ontsteken niet eens zo gek. Maar inderdaad, rijden geeft de beste impressie. Was ik maar een tweetakt wizard.
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
- Woonplaats: Leeuwarden
- Locatie: Drachten (Friesland)
Re: Verzuipen
Ach schei toch is uit man, je heb er zat verstand van.
Maar inderdaad een wizzard, nou goed een kleintje dan...
Vrgr Gerard.
Ik zal mijn kennis ( tweetakttuner) ook is vragen.
Maar inderdaad een wizzard, nou goed een kleintje dan...
Vrgr Gerard.
Ik zal mijn kennis ( tweetakttuner) ook is vragen.