Verzuipen

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Verzuipen

Ongelezen bericht door Polle » 23 mei 2016, 18:34

Ik denk niet dat je op het oog kan zien of deze goed staat.
hiervoor heb je materiaal nodig.
Zelfs een kenner gebruikt altijd hulpmiddelen.

Gr Polle

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Verzuipen

Ongelezen bericht door Franky » 23 mei 2016, 19:18

We hebben primitieve hulpmiddelen gebruikt. De ontsteking stond wel ongeveer goed. Zal niet erg veel schelen. ;)

MarcovdB
Berichten: 500
Lid geworden op: 27 mar 2015, 22:33
Locatie: Arnhem

Re: Verzuipen

Ongelezen bericht door MarcovdB » 27 mei 2016, 07:56

Polle schreef:Ik denk niet dat je op het oog kan zien of deze goed staat.
hiervoor heb je materiaal nodig.
Zelfs een kenner gebruikt altijd hulpmiddelen.

Gr Polle
Je bedoeld een vloeitje, stelplaatjes en m10 bout/moer? Of mis ik speciaalgereedschap naast een nokkentrekker?

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Verzuipen

Ongelezen bericht door Mobygek » 27 mei 2016, 13:47

Ja je kunt er maar om denken, ik lekker rijden, in eens ploffen en knallen/inhouden, tijden weer goed, uit het niets weer ploffen inhouden.
had na comp. revisie ontsteking geen 2800km gereden.
toen afgemonteerd met vespa condensator en Novi-contactpuntjes.
Toch de Vespa condensator vervangen met originele contactpuntjes (iets ingebrand, niks bijzonders).
Contactpunten geheel gecontroleerd en inderdaad: contactpuntjes oppervlakte geheel een aanslag op, matte kleur.
(nooit op gelet eigenlijk, (info brief ontstekingen Patin gelezen).
Puntjes geheel gereinigd/gecontroleerd en alles opgebouwd en afgesteld.
2mm voorontsteking i.v.m. 1.5mm i.v.m. vario.
Motortoerental stat. iets bijgesteld naar beneden vanwege iets vervroeging ontsteking.
Rijd echt weer als vanouds, trekt vlot naar de 60km/uur.
Ik ga voortaan voor montage dit goed controleren deze zaken.
vrgr gerard

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Verzuipen

Ongelezen bericht door loe » 27 mei 2016, 17:18

Het zelfde geklier hebbik ook gehad.zomaar uit het niets begon het.kheb xe condensor de punten en een nieuw niet onstoorde bougiekap geplaatst.klaar.mooi dattie van jou t weer doet

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Verzuipen

Ongelezen bericht door MobyJoost » 27 mei 2016, 19:25

@ Mobygek: ik zou, met jouw setup, eerder gaan voor 1,5mm voorontsteking. Vanuit het idee, dat motortjes mét variateur en ook nog met een pittiger cylindersetje, al snel naar de 1,5 mm gaan. Maar meer cc's geven misschien een vroegere voorontsteking aan. Wat een giswerk!

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Verzuipen

Ongelezen bericht door Harrie » 27 mei 2016, 19:30

Het kan tijden goed gaan en ineens knalt het. Dat is ook niet voor 100% te voorkomen.
Een connector die prima verbonden is kan door resonantie kapot trillen, een geborgde schroef gaat loszitten, een ontsteking verloopt, een bougiekap raakt door de hitte beschadigd, een bougie zegt: " Bekijk het maar" of een kabel schuurt zijn isolatie tegen een scherpe rand.
Preventief kan je veel doen om dergelijke storingen te voorkomen, maar je zult er altijd rekening mee moeten houden dat die trillende tweetakt voor problemen zorgt.
Als je lange ritten rijdt, leer het wel op den duur om een complete ontstekingsset mee te nemen.
H.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Verzuipen

Ongelezen bericht door Harrie » 27 mei 2016, 19:32

MobyJoost schreef:@ Mobygek: ik zou, met jouw setup, eerder gaan voor 1,5mm voorontsteking. Vanuit het idee, dat motortjes mét variateur en ook nog met een pittiger cylindersetje, al snel naar de 1,5 mm gaan. Maar meer cc's geven misschien een vroegere voorontsteking aan. Wat een giswerk!
Bij een grotere verbrandingsruimte duurt het langer voordat het verbrandingsfront zich heeft verplaatst. Ik kan me voorstellen dat de grootte invloed heeft.
H.

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Verzuipen

Ongelezen bericht door Mobygek » 27 mei 2016, 20:26

MobyJoost schreef:@ Mobygek: ik zou, met jouw setup, eerder gaan voor 1,5mm voorontsteking. Vanuit het idee, dat motortjes mét variateur en ook nog met een pittiger cylindersetje, al snel naar de 1,5 mm gaan. Maar meer cc's geven misschien een vroegere voorontsteking aan. Wat een giswerk!
Ik snap je punt, ik zie het eerst even aan, start en rijd goed, klinkt ook goed.
Kan hem altijd nog terug zetten.
Zal wel even het kleurtje van de bougie checken.
Vrgr gerard

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Verzuipen

Ongelezen bericht door MobyJoost » 27 mei 2016, 21:00

Ik snap Harrie's punt ook, groter volume, meer afstand voor een verbrandings front, om zich te verplaatsen, misschien vroeger ontsteken niet eens zo gek. Maar inderdaad, rijden geeft de beste impressie. Was ik maar een tweetakt wizard.

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Verzuipen

Ongelezen bericht door Mobygek » 27 mei 2016, 22:02

Ach schei toch is uit man, je heb er zat verstand van.
Maar inderdaad een wizzard, nou goed een kleintje dan... :lol:
Vrgr Gerard.
Ik zal mijn kennis ( tweetakttuner) ook is vragen.

Plaats reactie