Carburateur Cady

etienne
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2013, 18:28

Carburateur Cady

Ongelezen bericht door etienne » 14 sep 2016, 07:32

Hallo allen ,
Zou het kunnen dat de carburateur van een Cady van bjr 1969 die een aanzuiging heeft vlak naast de uitlaat en die via een inlaatbuisje vlak naast de cylinder loopt nooit goed kan werken omdat bij een extra warme motor de inlaatlucht te warm wordt aangeleverd ?
Vriendelijke groet
Etienne

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Carburateur Cady

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 14 sep 2016, 09:33

Hoi Etienne,

In dit (viewtopic.php?f=32&t=3697&p=33832&hilit=Koppel#p33832) topic is daar uitgebreid over gesproken.

Het lijkt er dus op dat dit bewust is gedaan.
Lees het maar eens door, dan wordt het wellicht duidelijk.

Gr.
Marco

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Carburateur Cady

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 14 sep 2016, 20:51

etienne schreef:Hallo allen ,
Zou het kunnen dat de carburateur van een Cady van bjr 1969 die een aanzuiging heeft vlak naast de uitlaat en die via een inlaatbuisje vlak naast de cylinder loopt nooit goed kan werken omdat bij een extra warme motor de inlaatlucht te warm wordt aangeleverd ?
Vriendelijke groet
Etienne
Mijn M3prts loopt perfect bij koud en warm weer.De heren/dames van motobecane hebben dat wel goed uitgedacht, volgens mij is alles goed in ballans bij zo'n blokje. Start goed en trekt lekker snel op. Heeft een top van 42 echte km, dat is ook snel zat want dan begint alles wel te trillen. 36 is een mooie toer snelheid.

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Carburateur Cady

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 10 jun 2017, 19:02

Tijdens het schoonmaken van de carburateur zag ik dat het "pinnetje" bij de gasschuif er uitgevallen is. Bij carburateurs van een cady heeft de gasschuif een sleuf en het carburateurhuis een pennetje om het draaien van de gasschuif tegen te gaan. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een ar-2 carb waar een nokje aan de gasschuif zit.
Hoelang het pennetje al weg is weet ik natuurlijk niet maar ik hoop en verwacht dat ie naar buiten is gevallen en niet de motor ingezogen is. De brommer liep op zich goed maar begon de laatste tijd wel veel te viertakten of dit de oorzaak is weet ik niet. Ook bleef de brommer stationair een veel te hoog toerental maken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie