rare sproeier
rare sproeier
Een week of wat geleden 2 sproeirs gekocht op marktplaats nieuwe nr 21.nou das mooi dacht ik.die heb ik nog niet inde verzameling.21staat gelyk aan 54 volgens de tabellen.wat schertst myn verbazing .ze zyn vernikkeld.geefd niks.maar ze passen niet in de carburateur.het boutje zal maar zeggen is geen 8 maar groter.maar ook weer geen sleutel 9.heel vreemd.ik heb t teruggeveild naar maat 8.nu past hy ook weer goed in de carb.iemand een idee wat voor rariteit dit is.peugeot misschien?en oh ja is t nu wel een maat 21 of iets heel anders.
Re: rare sproeier
zo een heb ik ook bij de brommer boer weg gehaald ging ook door voor een moby sproeier ook bij gewerkt en lekt nu,
maar met wat verwarming tape op de schuinte is hij dicht , gekocht om als test op te boren
maar met wat verwarming tape op de schuinte is hij dicht , gekocht om als test op te boren
Re: rare sproeier
Blyfd een vaag sproeiertje.duss.Chinese immi.?
- KapteinBeun
- Beheerder
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
- Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen
Re: rare sproeier
Ik denk niet dat het imitatiespul is.
Een tijdje geleden heb ik een handjevol sproeiers van de maat 185 gekregen. Die kwamen toen uit een NOS Motobécane zakje. Deze ben ik gaan gebruiken om zelf wat op te ruimen en zo te gaan kijken welke maat sproeier ik nodig dacht te hebben voor de SP93.
Ook bij deze sproeiers liep ik tegen bovenstaand probleem aan. De kop van de sproeier liep bij het monteren tegen het huis van de carburateur aan. Na wat bijvijlen pasten de sproeiers wel. Maar inderdaad: de originele maat was geen 8 mm, maar ook geen 9 mm.
Misschien weet iemand anders waarvoor maat 185 bijvoorbeeld standaard gebruikt werd. Ik denk dat het sproeiers voor eerdere typen carburateurs zijn dan de AR2-serie, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Gr.
Marco
Een tijdje geleden heb ik een handjevol sproeiers van de maat 185 gekregen. Die kwamen toen uit een NOS Motobécane zakje. Deze ben ik gaan gebruiken om zelf wat op te ruimen en zo te gaan kijken welke maat sproeier ik nodig dacht te hebben voor de SP93.
Ook bij deze sproeiers liep ik tegen bovenstaand probleem aan. De kop van de sproeier liep bij het monteren tegen het huis van de carburateur aan. Na wat bijvijlen pasten de sproeiers wel. Maar inderdaad: de originele maat was geen 8 mm, maar ook geen 9 mm.
Misschien weet iemand anders waarvoor maat 185 bijvoorbeeld standaard gebruikt werd. Ik denk dat het sproeiers voor eerdere typen carburateurs zijn dan de AR2-serie, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Gr.
Marco
Re: rare sproeier
Klopt.
Alle sproeiers kunnen fractioneel verschillend zijn. De series 18 / 200 / K / 50 enz. verschillen allemaal een klein beetje. En de lijst v.w.b. onderlinge uitwisselbaarheid is heel behulpzaam. Maar de ultieme test is m.i. of de brommer er goed op rijdt en de carburateur niet lekt.
Gr. Joop
Alle sproeiers kunnen fractioneel verschillend zijn. De series 18 / 200 / K / 50 enz. verschillen allemaal een klein beetje. En de lijst v.w.b. onderlinge uitwisselbaarheid is heel behulpzaam. Maar de ultieme test is m.i. of de brommer er goed op rijdt en de carburateur niet lekt.
Gr. Joop
Re: rare sproeier
Een beetje verschillend ok.maar deze passen ook gewoon niet inde sproeierbehuizing .waardoor je moet vijlen.dat vind ik kwalyke zaak.ze zyn ook echt anders .er zit nl ook geen gleuf in voor de schroevendraaier.ze zyn verchroomd.en er staat een soort code in geslagen .iets van .4 F.(by die van My dan).nou ja als t weer wat opknapt ga ik m wel testen.
Re: rare sproeier
Hallo Lou,loe schreef:Een beetje verschillend ok.maar deze passen ook gewoon niet inde sproeierbehuizing .waardoor je moet vijlen.dat vind ik kwalyke zaak.ze zyn ook echt anders .er zit nl ook geen gleuf in voor de schroevendraaier.ze zyn verchroomd.en er staat een soort code in geslagen .iets van .4 F.(by die van My dan).nou ja als t weer wat opknapt ga ik m wel testen.
Je kunt het de sproeier niet verwijten, dat hij voor een andere carburateur is gemaakt!
Is vijlen trouwens niet een leuk onderdeel van onze hobby?
H.
Re: rare sproeier
Haaaa.dus toch voor een andere carb gemaakt.en dan die rare steeksleutelmaat .is dat Engelse inch zeker.en tja dat vylen.is soms een noodzakelyk kwaad.niet echt een hobby.
Re: rare sproeier
Ik kijk heel anders tegen dat "noodzakelijk kwaad " aan.loe schreef:Haaaa.dus toch voor een andere carb gemaakt.en dan die rare steeksleutelmaat .is dat Engelse inch zeker.en tja dat vylen.is soms een noodzakelyk kwaad.niet echt een hobby.
Als de klus vervelend is heb je het verkeerde gereedschap
Ik heb een hele verzameling scherpe vijlen en dus vind ik vijlen tot op zekere hoogte leuk.
Van botte vijlen word je niet blij. Aangezien jij niet blij van vijlen wordt en het werkstuk klein is, heb je botte vijlen
Je weet nu wat je voor je verjaardag moet vragen.
H.
Re: rare sproeier
Dan heb je m.i. een sproeier die niet past bij je carburateur oftewel niet geschikt voor jouw carburateur. Dus andere sproeier m.i. opzoeken. Een niet goed passende en geschikte sproeier kan ook de schroefdraad en de zitting in de carburateur beschadigen. Gr. Jooploe schreef:Een beetje verschillend ok.maar deze passen ook gewoon niet inde sproeierbehuizing .waardoor je moet vijlen.dat vind ik kwalyke zaak.ze zyn ook echt anders .er zit nl ook geen gleuf in voor de schroevendraaier.ze zyn verchroomd.en er staat een soort code in geslagen .iets van .4 F.(by die van My dan).nou ja als t weer wat opknapt ga ik m wel testen.