Sproeier aanpassen

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Sproeier aanpassen

Ongelezen bericht door MobyJoost » 27 dec 2016, 14:20

Op het Britse forum was er ook een discussie over sproeiers, met een interessante theotie over de maatvoering, maar ook, aan het eind, een interessante aanpassing van een standaard sproeier, naar een verstelbare, met behulp van een stationair schroef van een Gürtner.
http://mobylette.proboards.com/thread/4 ... llTo=45702

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Sproeier aanpassen

Ongelezen bericht door Harrie » 27 dec 2016, 14:40

Dat is inderdaad een goed idee; de onderdelen zijn ruim voorradig en daarmee kan je veel sproeierproblemen mee oplossen.
Ik ga er ook eentje maken als test.


Afbeelding
H.

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Sproeier aanpassen

Ongelezen bericht door Mobygek » 27 dec 2016, 15:48

Prachtig een verstelbare sproeier, gevaar is alleen dat bij verstelling dat uiteindelijk het mengsel te arm wordt, je motor veel te heet en mogelijk vastlopen, vooral afstellen onder het rijden, je moet wel weten wat je doet.
Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat bij juiste afstelling een schaalverdeling afleesbaar moet zijn voor de juiste maat sproeier.
Dat scheelt een hoop tijd, ik weet niet of zo iets ook bestaat, het idee is goed. :idea: toch?

vrgr Gerard

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Sproeier aanpassen

Ongelezen bericht door loe » 27 dec 2016, 16:34

Dat is wat my betrefd een Super oplossing.geen geklooi meer met losse sproeiers .en net juist die ene die je niet hebt nodig bent.ben bang dat dit wel lekker lekken wil .ik heb ook al aanpassingen voorby zien komen.met van die kleine bing sproeiertjes.gewoon de boor door de gurtner sproeier.draad in tappen.sproeiertje derop klaar.

Plaats reactie