carburator AV7 motor

wbtuning
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2017, 19:39
Woonplaats: Beveren leie Belgie
Locatie: Beveren leie

carburator AV7 motor

Ongelezen bericht door wbtuning » 24 okt 2017, 19:16

Beste forumleden,

Heeft iemand de ervaring bij het plaatsen van een carburator met aangepaste inlaatpijp van het type SHA15/15 van dell'orto op een AV7 motor?

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: carburator AV7 motor

Ongelezen bericht door Franky » 24 okt 2017, 19:22

Ja, Dat heb ik. Wat is je vraag?
Afbeelding
Foto van mijn AV50

wbtuning
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2017, 19:39
Woonplaats: Beveren leie Belgie
Locatie: Beveren leie

Re: carburator AV7 motor

Ongelezen bericht door wbtuning » 24 okt 2017, 19:35

Ik heb de carburator geplaatst bij iemand en die zegt me dat de brommer sneller optrekt maar waarschijnlijk de topsnelheid niet haalt. Zou dit kunnen kloppen?
Mvg Wouter

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: carburator AV7 motor

Ongelezen bericht door Franky » 24 okt 2017, 19:48

Als je de carb verkeerd afstelt wel ja :P Anders niet. Tenzij je iets anders fout hebt gedaan. Welke dempingskap zit erop bij jou?
Op een origineel AV7 blokje zoals bij mij gaat deze carb niet sneller dan de 12mm Gurtner. Je mag dan ook dezelfde topsnelheid verwachten als bij de 12mm Gurtner.

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: carburator AV7 motor

Ongelezen bericht door Mobygek » 25 okt 2017, 08:17

Ik ben bezig om een 16mm SHA met een goed passend spruitstuk te plaatsen.
Wel ga ik met mijn kennis de flow aanpassen op het 62 cc cilindertje.
kan mij niet voorstellen dat een 15 mm bij jouw Franky geen invloed heeft dan de 12 mm.
dan moet er iets aan de hand zijn lijkt mij.
Kan mij wel voorstellen dat de trek-kracht gelijk /iets beter is i.v.m. tragere gasstroom, zeg maar het op gang komen van, maar eindsnelheid niet.
Wat voor dempingskap/luchtfilter zit er bij jouw op en waarom?, lawaai misschien.

vrgr gerard

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: carburator AV7 motor

Ongelezen bericht door Franky » 25 okt 2017, 08:22

Kennelijk is bij mijn motorblok de 12mm gurtner niet limiterend geweest voor de topsnelheid. De motor is kennelijk ergens ander begrenst. Ik zou zeggen spoelpoorten en uitlaat. Het spruitstuk is een stuk groter dan de inlaat van de cilinder :mrgreen:
Ik merk geen verschil in trekkracht tussen Gurtner en SHA. Dit is sowieso moeilijk te voelen natuurlijk. Uitermate subjectief allemaal.

Ik rij inderdaad niet met de standaard kap op de SHA. Die is idioot luid! Ik rij met een stillere kap die je gewoon kan kopen. Helaas zorgt deze stillere kap ervoor dat je carb niet meer werkt waardoor ik de stillere kap ook weer aangepast heb. De lucht ingang van de stille kap was te ver afgeknepen waardoor de carb niet meer werkte.
Laatst gewijzigd door Franky op 25 okt 2017, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: carburator AV7 motor

Ongelezen bericht door Mobygek » 25 okt 2017, 08:30

Franky schreef:Kennelijk is bij mijn motorblok de 12mm gurtner niet limiterend geweest voor de topsnelheid. De motor is kennelijk ergens ander begrenst. Ik zou zeggen spoelpoorten en uitlaat. Het spruitstuk is een stuk groter dan de inlaat van de cilinder :mrgreen:
Ik merk geen verschil in trekkracht tussen Gurtner en SHA. Dit is sowieso moeilijk te voelen natuurlijk. Uitermate subjectief allemaal.

Ik rij inderdaad niet met de standaard kap op de Gurtner. Die is idioot luid! Ik rij met een stillere kap die je gewoon kan kopen. Helaas zorgt deze stillere kap ervoor dat je carb niet meer werkt waardoor ik de stillere kap ook weer aangepast heb. De lucht ingang van de stille kap was te ver afgeknepen waardoor de carb niet meer werkte.
je bedoelt voor de SHA 15mm? Franky..Tja als de inlaat al kleiner is dan het spruitstuk komt het nooit tot zijn recht natuurlijk.
Weerstand in je gasstroom.

vrgr gerard

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: carburator AV7 motor

Ongelezen bericht door Franky » 25 okt 2017, 08:43

Ehh sorry. Inderdaad SHA ;)
Ik heb geen foto's. Dit zal ik wel gebouwd hebben voordat ik een digitale camera had :P

wbtuning
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2017, 19:39
Woonplaats: Beveren leie Belgie
Locatie: Beveren leie

Re: carburator AV7 motor

Ongelezen bericht door wbtuning » 25 okt 2017, 18:45

bij deze die ik geplaatst heb zit de originele luchtfilter nog geplaatst, houd idd. meer lawaai maar dat moet kunnen ;-)

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: carburator AV7 motor

Ongelezen bericht door paulmz » 25 okt 2017, 19:29

Wat is nou eigenlijk die naam WBtuning waard?
Je vragen moeten voor een tuner toch gesneden koek zijn.

Paul

wbtuning
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2017, 19:39
Woonplaats: Beveren leie Belgie
Locatie: Beveren leie

Re: carburator AV7 motor

Ongelezen bericht door wbtuning » 28 okt 2017, 14:14

Die naam komt nog uit vorig verleden toen ik bezig was met boosters en toestanden, moderner materiaal.

Plaats reactie