Carburateur Mobylette AV50

JoukeRodenhuis
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:45
Woonplaats: DORDRECHT

Carburateur Mobylette AV50

Ongelezen bericht door JoukeRodenhuis » 17 aug 2018, 14:08

Hallo,

Dit is mijn eerste plaatsing op dit forum. Ik heb een klein beetje zitten rondneuzen, maar ik heb nooit direct kunnen vinden welke carburateur er precies op mijn mobylette hoort. Ik heb al heel vaak hierin een fout gemaakt, dus vandaar dat ik heel graag een letterlijk antwoord zou willen hebben voordat ik weer mijn hardverdiende geld de deur uitgooi voor niets.. :?


Spoiler:
Mijn oom heeft dit ding ooit ergens opgepikt voor heel weinig tot geen geld (in het laatste geval van de vuilnisbelt) maar dat verhaal is me allemaal niet meer zo duidelijk, het is al lang geleden. De carburateur is altijd al slecht geweest en mijn vader heeft nog wat zitten prutsen om het te verbeteren, en heeft het probleem alleen maar vervangen voor een nieuwe als het verhaal me nog goed bij staat. Er moet dus een nieuwe op!

Ik ben dan wel niet bekend met Mobylette's, maar wel met Kreidler. Ik heb zelf een Kreidler Florett 1968 helemaal opgeknapt en ik ga er ieder jaar mee naar Duitsland, een maat van me bezoeken. Loopt lekker!! :lol:

Mijn vraag
Wat is de precieze naam van de carburateur die origineel op de mobylette AV50 (zie bijlage) hoort? Ik weet dat het een gurtner is maar ik ben een beetje bang de verkeerde te pakken. Op de cillinder zit een typeplaatje en dat luidt als volgt: 9943916 AV7 DCL (of DOL)

Ik hoop op een spoedig antwoord, in ieder geval bedankt :D

Groetjes, Jouke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Carburateur Mobylette AV50

Ongelezen bericht door brommerskieken » 17 aug 2018, 14:53

op die van mij staat AR2 12 729
er onder staat C4 /72 dit is het jaar van productie
dus een 12 millimeter

gr harold

JoukeRodenhuis
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:45
Woonplaats: DORDRECHT

Re: Carburateur Mobylette AV50

Ongelezen bericht door JoukeRodenhuis » 17 aug 2018, 15:08

Kijk! Precies het antwoord waarop ik hoopte. Nu weet ik dat ik alleen maar moet checken of er bij mij een 10 of een 12 op zit. Bedankt!!

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Carburateur Mobylette AV50

Ongelezen bericht door brommerskieken » 17 aug 2018, 15:13

een 10 millimeter kan ook hoor
kan soms even goed zijn


gr harold

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Carburateur Mobylette AV50

Ongelezen bericht door AGB » 17 aug 2018, 20:38

ook welkom op het forum,
veel plezier met je av50s

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Carburateur Mobylette AV50

Ongelezen bericht door Franky » 18 aug 2018, 09:37

Je carburateur type verschilt ook nog per type spruitstuk. Het korte rechte spruitstuk heeft een ander nummer carb erop zitten als het grote lange 90 graden bocht spruitstuk. Dit zit hem in het voorbeeld van brommerskieken en de 729 codering.

Plaats reactie