Vervanging ar 2 87 naar een ar 2 10, is dat verstandig?
Vervanging ar 2 87 naar een ar 2 10, is dat verstandig?
Beste allen,
Toen ik 16 jaar geleden mijn EEG kocht, was deze uitgerust met een Gurtner ar2 87 carb. De standaard voor Nederlandse brommertjes geloof ik. Hij was dus ook niet vooruit te branden. Daarnaast heb ik eigenlijk altijd wel gezeik met die carb gehad. Ik ben de hele brommer weer aan het aanpakken. Ik heb het forum afgezocht maar kon niet echt een helder en eenduidend antwoord vinden, vandaar toch weer een topic over carbs. Excuses daarvoor.
Ik zou graag willen dat de brommer wat sneller van zijn plek komt, en een top heeft die mee kan met het verkeer binnen de bebouwde kom. Ik ben een keer aangehouden toen de regels veranderd werden zodat we ook deels op de weg moeten rijden i.p.v. fietspad. Dat kwam omdat ik zo langzaam van mijn plek kwam. Ik vond het ook erg onveilig. Men zei toen 'ja koop dan een andere brommer'. Natuurlijk een opmerking waar ik niets mee kan .
Ten slotte, ondanks dat ik er een stationairstelschroef op heb, was het stationair toerental te hoog, de koppeling pakte al aan. Dit terwijl de stationairschroef ten verste was uitgedraaid. Overigens, ik heb toen ook gezien dat er geboord was in de carb, met name in het luchtaanzuigkanaal. Niet handig.
Mijn vraag na dit ellenlange verhaal, kom ik met een nieuwe Gurtner ar2 10 carb tegemoet aan de eisen die ik heb? Ik heb overigens een spruitstuk van 13mm binnendiameter. En moet ik dan nog sproeier maten inde gaten houden?
Dank alvast mensen en grote groet!
Christiaan
Toen ik 16 jaar geleden mijn EEG kocht, was deze uitgerust met een Gurtner ar2 87 carb. De standaard voor Nederlandse brommertjes geloof ik. Hij was dus ook niet vooruit te branden. Daarnaast heb ik eigenlijk altijd wel gezeik met die carb gehad. Ik ben de hele brommer weer aan het aanpakken. Ik heb het forum afgezocht maar kon niet echt een helder en eenduidend antwoord vinden, vandaar toch weer een topic over carbs. Excuses daarvoor.
Ik zou graag willen dat de brommer wat sneller van zijn plek komt, en een top heeft die mee kan met het verkeer binnen de bebouwde kom. Ik ben een keer aangehouden toen de regels veranderd werden zodat we ook deels op de weg moeten rijden i.p.v. fietspad. Dat kwam omdat ik zo langzaam van mijn plek kwam. Ik vond het ook erg onveilig. Men zei toen 'ja koop dan een andere brommer'. Natuurlijk een opmerking waar ik niets mee kan .
Ten slotte, ondanks dat ik er een stationairstelschroef op heb, was het stationair toerental te hoog, de koppeling pakte al aan. Dit terwijl de stationairschroef ten verste was uitgedraaid. Overigens, ik heb toen ook gezien dat er geboord was in de carb, met name in het luchtaanzuigkanaal. Niet handig.
Mijn vraag na dit ellenlange verhaal, kom ik met een nieuwe Gurtner ar2 10 carb tegemoet aan de eisen die ik heb? Ik heb overigens een spruitstuk van 13mm binnendiameter. En moet ik dan nog sproeier maten inde gaten houden?
Dank alvast mensen en grote groet!
Christiaan
Re: Vervanging ar 2 87 naar een ar 2 10, is dat verstandig?
Hallo Christiaan,
Op mijn EEGtje heb ik een originele Gurtner AR2-12 met een 12 mm spruitstuk zitten. Die zijn gewoon te koop bij B2B. Hij rijdt daarmee als de brandweer.
Op mijn EEGtje heb ik een originele Gurtner AR2-12 met een 12 mm spruitstuk zitten. Die zijn gewoon te koop bij B2B. Hij rijdt daarmee als de brandweer.
Re: Vervanging ar 2 87 naar een ar 2 10, is dat verstandig?
Hoi Hans,
Dank voor je reactie. 12 vind ik misschien wat veel, ik neig eerder naar de 10. Ik ben er nog niet uit .
Groet!
Chris
Dank voor je reactie. 12 vind ik misschien wat veel, ik neig eerder naar de 10. Ik ben er nog niet uit .
Groet!
Chris
-
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
- Woonplaats: ergens op de wereld
- Locatie: friesland
Re: Vervanging ar 2 87 naar een ar 2 10, is dat verstandig?
Met een 12 mm er op kan de eeg wel de 60 halen
Heb er ook 12 mm op zitten
Heb er ook 12 mm op zitten
Re: Vervanging ar 2 87 naar een ar 2 10, is dat verstandig?
Neem een 10 mm .dat rydt zowiezo beter als de 8.7 .
Ik ben geen fan van 12 mm gurtner .
De kans is groot dat de 12 te groot is en de brom verzuipt.
Als je een beetje handing ben.kun je de 8.7 op boren naar 10 mm. Dit rydt perfeckt..
Ik heb t zelf ook gedaan .
Ik ben geen fan van 12 mm gurtner .
De kans is groot dat de 12 te groot is en de brom verzuipt.
Als je een beetje handing ben.kun je de 8.7 op boren naar 10 mm. Dit rydt perfeckt..
Ik heb t zelf ook gedaan .
Re: Vervanging ar 2 87 naar een ar 2 10, is dat verstandig?
klopt op de tomtom van Paul MZ reed ik vorige keer in Friesland 58km (op dat brede asfaltdeel langs de dijk)
Paul trouwens ook met zijn EEG.
Paul trouwens ook met zijn EEG.
Re: Vervanging ar 2 87 naar een ar 2 10, is dat verstandig?
Als de stationair schroef niet reageerd op je toeren tal is of je gaskabel te strak.of hy trekt valse lucht .
Re: Vervanging ar 2 87 naar een ar 2 10, is dat verstandig?
Zucht Al wat gevangen in het kanaal?