Aanradingen voor timing tools
Aanradingen voor timing tools
Dag allemaal!
Vermits ik nog geen bericht vond hierover, stel ik ze zelf:
Ik heb een AV7 Motobécane 50V.
ZIjn er aanradingen voor timing tools?
Mijn brommer heeft 6000 km gehaald en moet misschien eens een onderhoudje krijgen van de motor, maar ik durf dit niet te doen zolang ik niet weet dat ik de timing terug goed krijg erna.
Alvast bedankt!
Vic
Vermits ik nog geen bericht vond hierover, stel ik ze zelf:
Ik heb een AV7 Motobécane 50V.
ZIjn er aanradingen voor timing tools?
Mijn brommer heeft 6000 km gehaald en moet misschien eens een onderhoudje krijgen van de motor, maar ik durf dit niet te doen zolang ik niet weet dat ik de timing terug goed krijg erna.
Alvast bedankt!
Vic
Re: Aanradingen voor timing tools
Hoi Vic,
Voor wat betreft timing van de ontsteking, zou ik aanraden:
-een voelermaatje, voor het meten van de maximale afstand tussen de onderbrekerpunten (contactpunten), deze zogeheten lichthoogte moet 0,35 mm zijn,
-een klein meetgereedschap voor het meten van de afstand tot het bovenste dode punt (b.d.p.) van je zuiger, bijvoorbeeld een Buzzetti. Omdat er weinig ruimte is tussen bougiegat en tank bij de AV50 (50V), moet dit tooltje liefst niet te groot zijn.
-een Mobylette noktrekker om, als het nodig is, je voorontsteking te wijzigen (dus vermoedelijk naar 2,5 mm voor b.d.p. voor een 50V).
Verder natuurlijk alle benodigde gereedschap om bij je ontsteking te kunnen komen: o.a. een sleutel met vierkant 10 mm x 10 mm voor demontage vliegwiel en standaard gereedschappen zoals een kleine platte schroevendraaier en steeksleutels.
Verder bestaat er ook de z.g.n. " Frankytool" waarmee je kunt meten of je punten open danwel dicht staan, zonder dat je het vliegwiel hoeft te demonteren. Maar eerst maar eens op de "ouderwetse manier" controleren.
Groet,
Rudolf
Voor wat betreft timing van de ontsteking, zou ik aanraden:
-een voelermaatje, voor het meten van de maximale afstand tussen de onderbrekerpunten (contactpunten), deze zogeheten lichthoogte moet 0,35 mm zijn,
-een klein meetgereedschap voor het meten van de afstand tot het bovenste dode punt (b.d.p.) van je zuiger, bijvoorbeeld een Buzzetti. Omdat er weinig ruimte is tussen bougiegat en tank bij de AV50 (50V), moet dit tooltje liefst niet te groot zijn.
-een Mobylette noktrekker om, als het nodig is, je voorontsteking te wijzigen (dus vermoedelijk naar 2,5 mm voor b.d.p. voor een 50V).
Verder natuurlijk alle benodigde gereedschap om bij je ontsteking te kunnen komen: o.a. een sleutel met vierkant 10 mm x 10 mm voor demontage vliegwiel en standaard gereedschappen zoals een kleine platte schroevendraaier en steeksleutels.
Verder bestaat er ook de z.g.n. " Frankytool" waarmee je kunt meten of je punten open danwel dicht staan, zonder dat je het vliegwiel hoeft te demonteren. Maar eerst maar eens op de "ouderwetse manier" controleren.
Groet,
Rudolf
Re: Aanradingen voor timing tools
Dank u wel, ik denk dat ik daarmee verder kan.
Ik heb nog een vliegwiel trekker liggen die ik heb gebruikt om mijn koppeling te vervangen. Kan ik deze ook gebruiken voor de ontsteking?
Ik heb nog een vliegwiel trekker liggen die ik heb gebruikt om mijn koppeling te vervangen. Kan ik deze ook gebruiken voor de ontsteking?
Re: Aanradingen voor timing tools
Dat zal niet lukken.
Paul
Paul
Re: Aanradingen voor timing tools
Er zijn ook trekkers die je aan 2 kanten kunt gebruiken.
Re: Aanradingen voor timing tools
Als het een dubbele trekker is met M26 x1 en M24 x 1 schroefdraad kan dat wel.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Aanradingen voor timing tools
Ah dan heb ik geluk, want ik heb er zo een!
Dank u wel!
Dank u wel!
Re: Aanradingen voor timing tools
Nog een klein ongevraagd advies: draai de trekker zo diep als het kan in de nok, want als je hem te ondiep hebt, trek je zo de draad kapot, de nok kan en hoort namelijk flink vast te zitten.