Bougie vast in cilinder

Moto - Le Poney
Berichten: 378
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Bougie vast in cilinder

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 17 okt 2010, 12:33

Wie heeft er een goede oplossing om de bougie die supervast zit ( waarschijnlijk vast geroest ) in de cilinderkop op een normale manier los te maken.

groeten Carl

Moto - Le Poney
Berichten: 378
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Bougie vast in cilinder

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 17 okt 2010, 18:37

Vanmiddag heb ik er wd40 opgespoten, en vanavond de cilinderkop vast gezet in de bankschroef.
Daarna de bougiesleutel er op gezet met daardoor een flinkestaaf plus/minus 50 cm en kracht gezet tot dat de bougie los kwam.
Dus het is al opgelost.

groeten Carl

Moto - Le Poney
Berichten: 378
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Bougie vast in cilinder

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 28 nov 2010, 22:51

Nu heb ik weer een ander probleempje, ik heb twee metalentankje met metalen dop die supervast zitten.
Wie o wie weet hier een oplossing voor ????
Deze week zal ik deze weleens inspuiten met WD40 en dan laten inweken en wie weet komt de dop los.

groetjes Carl

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6325
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bougie vast in cilinder

Ongelezen bericht door MobyJet » 28 nov 2010, 23:38

Moto - Le Poney schreef:Nu heb ik weer een ander probleempje, ik heb twee metalentankje met metalen dop die supervast zitten.
Wie o wie weet hier een oplossing voor ????
Deze week zal ik deze weleens inspuiten met WD40 en dan laten inweken en wie weet komt de dop los.

groetjes Carl
Als hij vacuüm is gezogen, kun je een gaatje boren in je dop zodat je hem los kunt draaien. Of ervoor zorgen dat er vanaf de onderkant lucht in kan (benzinekraantje eraf draaien).
Maar beter inderdaad eerst proberen met wd40/kruipolie en grof (maar subtiel) geweld.

Moto - Le Poney
Berichten: 378
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Bougie vast in cilinder

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 29 nov 2010, 21:05

Vanavond 1 van de twee tankjes open kunnen krijgen met WD40 en een beetje subtiel geweld door aan het tankje te draaien en de dop tegen te houden in de bankschroef, nadien alles bekeken en geen schade nu de tweede nog een keer maar daar heb ik nu geen haast mee nu ik er 1 open heb.
Zo zie je WD40 is echt een supermiddel.

groetjes Carl

Plaats reactie