Uitlaat loopt vol benzine

Gebruikersavatar
Adriaan
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 jul 2012, 09:29
Locatie: Kapelle, Zeeland

Re: Uitlaat loopt vol benzine

Ongelezen bericht door Adriaan » 09 nov 2012, 00:17

ok is dus toch wel belangrijk, had hem niet gemonteerd omdat ik dacht dat het toch niks deed en mijn mobylette ook hééél goedloopt. Start altijd, stotterd niet, 4 takten doet hij eigenlijk ook niet meer. Maargoed, ga hem morgen monteren. :)

peterl
Berichten: 265
Lid geworden op: 22 aug 2011, 00:53

Re: Uitlaat loopt vol benzine

Ongelezen bericht door peterl » 10 nov 2012, 01:16

De aarde draad zit er niet voor niets. De stroom moet wel een weg hebben naar het motorblok en als de aarde draad het niet doet dan kan de gaskabel wel de stroom geleiden met kans op het in de fik vliegen van je carburateur. Het is dus een veiligheid en daar sjoemel je nooit mee. Dus altijd monteren.

Peterl

Combinette
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jan 2012, 15:52
Locatie: Arendonk (B)

Re: Uitlaat loopt vol benzine

Ongelezen bericht door Combinette » 10 nov 2012, 21:57

Adriaan schreef:ok is dus toch wel belangrijk, had hem niet gemonteerd omdat ik dacht dat het toch niks deed en mijn mobylette ook hééél goedloopt. Start altijd, stotterd niet, 4 takten doet hij eigenlijk ook niet meer. Maargoed, ga hem morgen monteren. :)
De mijne liep ook altijd goed (nu niet want hij ligt uit elkaar) zonder aardedraad, maar toen ik hem een keer in het donker stationair liet lopen zag ik alemaal vonkjes bij de cilinderkop, de decompressiekabel deed dienst als aardedraad en vonkte.

Groeten,

Roelant.

Plaats reactie