Even nagezocht op het werk. De bus van de bovenstaande link is veel te zacht. Dus dat is geen optie.Franky schreef: Edit:
1 bus gevonden. Hij is te dik, te hoog maar heeft wel de goede binnendiameter. 55 shore zegt mij zo niks (ik weet dat het de hardheid is). Moet ik op mijn werk even bekijken.
https://www.verpas.nl/m-trillingsdemper ... -55-shore/
Maarja, is dit nou zoveel beter dan een zundapp bus?
Verder heb ik vandaag met de maak specialist van mijn werk gesproken over het oplassen van de klinkverbinding. Hier kreeg ik een negatief advies over. Het lassen smelt waarschijnlijk teveel materiaal rond het ringetje weg. Aangezien het ringetje het dragende deel is wil je dat goed ondersteund hebben. Na lassen is het de vraag of dat nog lukt. Daarnaast is het de vraag of het materiaal door het lassen niet te hard wordt om daarna nog te klinken. Erg veel bezwaren dus.
Ik ga een andere oplossing uitwerken. Wat ik in gedachten heb is een aluminium bus waar aan de buitenkant 1 of 2 O-ringen ingelegd zijn om rammelen tegen te gaan. De aluminium bus zal de kracht overdragen aangezien ik geen ringen meer kan klinken. De aluminium bus wordt verlijmd op de pin. De keuze voor aluminium en niet kunststof is vanwege de kracht die erop komt te staan. Ik vertrouw kunststof niet in deze applicatie.
Dus dat is mijn huidige plan. Testen zullen volgen om de haalbaarheid van de oplossing te onderzoeken. Maakbaarheid is geen probleem. Dit is relatief simpel.