AV7 Revisie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5172
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: AV7 Revisie

Ongelezen bericht door Harrie » 17 apr 2017, 12:59

Hallo Leden,
Laatste aanpassing:
De gemeten druk van de standaardkop viel wat tegen 7 Bar. Dus hebben we uiteindelijk toch een hogedrukkop gemonteerd.
De eerste kop lekte bij de zitting van de klep. Naslijpen met pasta hielp niet en hier moet dus een speciale klepfrees aan te pas komen.
Een tweede kop voldeed wel en de gemeten drukwaarde kwam zelfs boven de 10 Bar uit.
Met de hand draaien gaf veel compressieweerstand en de klep was mooi dicht. Ik test dat altijd met een natte vinger bij de ontluchtingsopening in de uitlaatpoort.
De motor gaat straks onder de brommer en dus nog even afwachten hoe het allemaal loopt.
H.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

JanmobyEvert
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: AV7 Revisie

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 17 apr 2017, 14:14

Dat ziet er goed uit. Dat is een mooie kop!

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5172
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: AV7 Revisie

Ongelezen bericht door Harrie » 17 apr 2017, 15:00

Hallo EJ,
Inderdaad een mooie grote kop, die mooi bij de cilinder past en meer koppel geeft.
Op beurzen en veilingsites kijk ik altijd uit naar die koppen. De koppen voor de SP98 hebben overigens een andere ophanging.
H.

MobyJoost
Berichten: 3281
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: AV7 Revisie

Ongelezen bericht door MobyJoost » 17 apr 2017, 15:02

Deze kop heeft inderdaad aanzienlijk meer uitstraling.

Mobygek
Berichten: 1304
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: AV7 Revisie

Ongelezen bericht door Mobygek » 17 apr 2017, 17:19

Prachtig blokkie met een mooi koppie..

vrgr gerard

JanmobyEvert
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: AV7 Revisie

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 17 apr 2017, 17:50

Harrie schreef:Hallo EJ,
Inderdaad een mooie grote kop, die mooi bij de cilinder past en meer koppel geeft.
Op beurzen en veilingsites kijk ik altijd uit naar die koppen. De koppen voor de SP98 hebben overigens een andere ophanging.
H.
Ik blijf ook zoeken naar zoiets. Is ook een mooi onderdeel vd hobby!

ruudk
Berichten: 1538
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Eppenhuizen

Re: AV7 Revisie

Ongelezen bericht door ruudk » 17 apr 2017, 19:24

Wauw, nog nooit gezien zo'n dikkop.
Gelukkig is het sleutelen voor jou (Harrie) ook af en toe nog gewoon natte vingerwerk;)
Ruud

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5172
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: AV7 Revisie

Ongelezen bericht door Harrie » 18 apr 2017, 00:11

ruudk schreef:Wauw, nog nooit gezien zo'n dikkop.
Gelukkig is het sleutelen voor jou (Harrie) ook af en toe nog gewoon natte vingerwerk;)
Ruud
Hallo Ruud,
Die "dikkoppen" zitten op de meeste zware toermobylettes.
Wat het "natte vingerwerk" betreft: soms heb je al je zintuigen nodig om een lastig probleem op te lossen.
Achteraf is de oplossing meestal simpel.
H.

wbtuning
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 apr 2017, 19:39
Woonplaats: Beveren leie Belgie
Locatie: Beveren leie

Re: AV7 Revisie

Ongelezen bericht door wbtuning » 19 mei 2017, 20:31

Beste Forumleden,

Om nog eens terug te keren op de montage van de krukaslagers.

Ik heb zelf een pers gemaakt met wat U profielen en 4 draadstangen en een potkrik. Hiermee kan je zonder moeite de lagers op de krukas persen zonder opwarmen.
De krukas in de diepvries en persen maar. Ik heb een metalen onderzetter met een gleuf erin om de krukaswangen te ondersteunen, ook eigen fabrikaat.
Al menig motor samengesteld en nog nooit problemen mee gehad.
Als de lagers op de krukas zitten verwarm ik wel de carterhelften met een warme luchtblazer weliswaar niet op volle vermogen. Om de krukas te centreren in de carterhelften gebruik ik gewoon
een puntslag, dit werkt ook perfect in het afgeschuinde gat van de krukas.

Nog een vraag ivm met de lagers. Ik ben een racemotor aan het samenstellen en heb bijna al mijn onderdelen verzameld, nu twijfel ik nog welke lagers ik moet gebruiken. Ik heb vroeger nog problemen gehad
met lagers met stalen kooi en betrouw het niet om voor deze lagers te kiezen. Nu is de vraag naar jullie wat de ervaringen zijn met deze lagers.

Ik werk in bijberoep en heb een BTW nummer, hierdoor kan ik via via veel informatie krijgen over de lagers van SKF. Ik ben reeds gecontacteerd geweest van iemand van SKF en heb de technische info/tekening gekregen van die lagers met
afwijkende afmetingen voor MBK. Ik wacht nu nog op de kostprijs van mijn groothandel en hopelijk kan ik er aan een prijsje aankopen. Ik heb wel al gezien dat enkel FAG lagers maakt met een polyamide kooi. Hier ben ik nog mee bezig
om meer info te verzamelen.

Marco
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 dec 2010, 20:46
Woonplaats: Middle of nowhere

Re: AV7 Revisie

Ongelezen bericht door Marco » 19 mei 2017, 22:29

Voor mijn Yamaha blokjes die iets harder lopen gebruik ik skf c4 lagers.
Dat draait makkelijk 10.000tpm nog nooit problemen gehad met kapotte lagers.

Of je gebruikt nt9 lagers met kunstof kooi als je het niet vertrouwt.

MobyJoost
Berichten: 3281
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: AV7 Revisie

Ongelezen bericht door MobyJoost » 19 mei 2017, 22:40


Plaats reactie