We zijn weer een paar weken verder. Het spul zit weer in mekaar.
Via het Solexforum iemand gevonden die korund op de rol kan maken. Een Moby-rol had hij al jaren niet meer hoeven te doen, maar het kan dus nog steeds als iemand met dit probleem zit. Hij moest er wel een nieuwe mal voor maken, die maar eenmalig te gebruiken was, euro 5 extra.
Het spul in mekaar gezet en ja hoor, altijd op het laatst als je bijna klaar bent loop je weer ergens tegenaan.
Door het coaten is alles net iets dikker geworden, dus kon ik de poelie net niet helemaal aandraaien, die raakte de koppen van de inbusboutjes.
Origineel zitten daar klinknagels die veel platter zijn.
Dat had ik dus ff niet in de gaten gehad. Ik heb een revet die precies om de as past aan de buitenring net zover afgeslepen tot die binnen het gat viel en dus op de binnenring van de lager rust. De poelie heeft bij het gat een hoge en een lage ring. De hoge ring hoort aan de binnenkant en rust nu dus op die revet. De revet draait gewoon mee want die zit dus klem tussen de poelie en het lager.
Poelie erop, borgmoer linkse draad erop, klaar. De borgmoer haalt het net niet tot de laatste schroefdraadgang, maar dat maakt niet uit want die draait alleen maar strakker. Alles draait soepel. Weer een stukske verder, maar nog een lange weg te gaan. Gr Henk.
rsz_aandrijfrol_en_frame_bg_025.jpg
rsz_aandrijfrol_en_frame_bg_030.jpg
rsz_aandrijfrol_en_frame_bg_031.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.