Spaarschijf van Leertouwer

Frans
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 dec 2012, 18:55

Spaarschijf van Leertouwer

Ongelezen bericht door Frans » 15 jul 2016, 18:54

Uh...ik bedoelde dus SNAARSCHIJF.........Twee weken geleden kocht ik een hagelnieuwe snaarschijf voor mijn EEGtje bij de Fa. Leertouwer omdat de oude niet meer te redden was. Nadat ik de zwarte snaarschijf zilvergrijs had gespoten, monteerde ik de schijf zonder probleem. Meteen bij het eerste proefritje bleek mijn EEG niet meer vooruit te branden, er liep iets zwaar aan. Bleek dat het opstaande randje tegen het vliegwiel aanliep. Hierop dit randje zonder probleem er af geslepen en de zaak liep weer als een zonnetje. Vanmiddag maakte ik weer een fijn ritje tot er plotseling een knoerthard getik van onder kwam, iets knalde hardtegen de beplating. Bleek dat de de verbindingstrip van het fietsmechaniek naar de draaihandel op het snaarwiel los was gegaan. Dit zit vast met een bout en moer op het vliegwiel. Dit was gewoon losgelopen en die waren natuurlijk langs de weg niet meer terug te vinden. Terug in mijn werkplaatsje waar ik de oude schijf nog had liggen, kon ik daar de speciale bout en moer van af halen en die overzetten, waarna de zaak weer gepiept was, ging met de sleutels 17 en 13. Was wel een hoop gekloot al liggend op de grond, want ik wilde nu niet weer de hele santenkraam uit elkaar halen. Mocht iemand dus een spaarschijf bij o.a. de Fa. Leertouwer kopen, slijp dan het dunne randje aan de buitenzijde van de schijf af voor het z. grijs spuiten en borg de moer van het fietstechniekje extra met een nogal platte veerring. Er gaat dus niet boven een originele! Groeten! Frans.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Spaarschijf van Leertouwer

Ongelezen bericht door Franky » 15 jul 2016, 20:13

Ik heb ook een keer een zwarte snaarschijf gekocht. Excentrisch dat dat ding was :shock: Niet te geloven. Klaar voor de vuilnisbelt. Dus hierbij nog een negatief verhaal :(

Plaats reactie