Discussie montagerichting olie keerring
- Franky
- Berichten: 6197
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Discussie montagerichting olie keerring
Mijn oude regel was, binnen 20 seconden op de 60km/h zitten is nodig om met het moderne verkeer mee te komen. Ik heb wat met de 99z in het moderne verkeer gereden maar dat is niet erg verantwoord. Dus dat valt tegen. Het ding is verreweg het beste in langzaam rijden. Dat gaat echt fantastisch. Dus misschien maar net zoals met de AV50 altijd op het fietspad rijden.
Zoals ik al typte, meer snelheid heeft geen prioriteit. Eerst maar eens alles perfect afstellen en het maximale eruit halen wat er nu in zit Mogelijk kan ik er nog wat meer uithalen door de overbrengingsverhouding te veranderen. 99z blokken hebben een hekel aan hoge toeren. Daarom wil hij ook niet sneller. Als je van een helling afgaat gaat het ding zelfs nauwelijks sneller. Dat zegt wel iets. Misschien dat ik ooit een kleiner achtertandwiel erop zet ofzo. Maar dat is allemaal voor later
Zoals ik al typte, meer snelheid heeft geen prioriteit. Eerst maar eens alles perfect afstellen en het maximale eruit halen wat er nu in zit Mogelijk kan ik er nog wat meer uithalen door de overbrengingsverhouding te veranderen. 99z blokken hebben een hekel aan hoge toeren. Daarom wil hij ook niet sneller. Als je van een helling afgaat gaat het ding zelfs nauwelijks sneller. Dat zegt wel iets. Misschien dat ik ooit een kleiner achtertandwiel erop zet ofzo. Maar dat is allemaal voor later
Re: Discussie montagerichting olie keerring
Als je sneller wilt dan 45 km ga dan lekker je motor rijbewijs halen en koop een motor. Toen ik 16+ was moest het ook altijd sneller. zundapp opvoeren en onverantwoord snel rijden. Brommers zijn ook niet ontworpen voor 100 km/h. Met mijn 18e het motorrijbewijs gehaald en op een Suzuki 750 de wereld onveilig gemaakt. Op de 1 of andere manier vind ik dat snelle rijden helemaal niet leuk meer en vind ik 45 km/h heerlijk om lekker ontspannend door de natuur te tuffen.
dus Franky lekker sparen voor een motorfiets.
Groet, Lolle
dus Franky lekker sparen voor een motorfiets.
Groet, Lolle
- Franky
- Berichten: 6197
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Discussie montagerichting olie keerring
Hahaha. Denk je dat ik nog 16 ben ofzo?
Ik heb lange tijd gereden op een moderne scooter. Die ging iets van 70km/h. Ik reed dit echter nooit. Mij gaat het niet om hard rijden, maar wel om de mogelijkheid tot. Ik heb 37000km gereden met die scooter in druk stadsverkeer in Arnhem. Ik heb nul aanrijdingen gehad en ben geen enkele keer gevallen. Waarom? Ik had de mogelijkheid om op 50km/h nog heel vlot te accelereren naar meer. Dit heeft mij een aantal keren gered uit hele nare situaties doordat automobilisten me niet zagen en zomaar de weg op reden. Dan ben je heeeeel erg blij dat je er nog voorlangs kan scheuren om jezelf te redden. Met de mobylette zou ik er vol tegenaan geklapt zijn. De weg was te kort om te remmen.
Dus daar is het mij om te doen. En natuurlijk om op laag toerental 50km/h te kunnen rijden. Lekker comfortabel
Motor rijbewijs komt er bij mij nooit. Als je jezelf niet dood rijdt met de motor, doet een ander dat wel voor je. Ik heb genoeg gezien op de bromfiets. 50km/h is snel zat.
Ik heb lange tijd gereden op een moderne scooter. Die ging iets van 70km/h. Ik reed dit echter nooit. Mij gaat het niet om hard rijden, maar wel om de mogelijkheid tot. Ik heb 37000km gereden met die scooter in druk stadsverkeer in Arnhem. Ik heb nul aanrijdingen gehad en ben geen enkele keer gevallen. Waarom? Ik had de mogelijkheid om op 50km/h nog heel vlot te accelereren naar meer. Dit heeft mij een aantal keren gered uit hele nare situaties doordat automobilisten me niet zagen en zomaar de weg op reden. Dan ben je heeeeel erg blij dat je er nog voorlangs kan scheuren om jezelf te redden. Met de mobylette zou ik er vol tegenaan geklapt zijn. De weg was te kort om te remmen.
Dus daar is het mij om te doen. En natuurlijk om op laag toerental 50km/h te kunnen rijden. Lekker comfortabel
Motor rijbewijs komt er bij mij nooit. Als je jezelf niet dood rijdt met de motor, doet een ander dat wel voor je. Ik heb genoeg gezien op de bromfiets. 50km/h is snel zat.
Re: Discussie montagerichting olie keerring
met Frank eens 40 a45 km rijden met een moby op een drukke 50 weg ,is gevaarlijk dan zijn er van die gekken die doen de
gekste dingen om voorbij te kommen ,ik rij dan ook liever met mijn eeg een stuk op het fietspad dan plat gereden te worden,
er zijn 25 km scooter die harder gaan dan mijn eeg op het fietspad , daarom kan ik mij wel voorstellen dat wat meer snelheid en kracht
soms wat beter uit komt, koop een motor het heeft alle bij zo zijn voor en na delen, maar laten we wachten hoe het af loopt
met de keringen daar ging het toch om
gekste dingen om voorbij te kommen ,ik rij dan ook liever met mijn eeg een stuk op het fietspad dan plat gereden te worden,
er zijn 25 km scooter die harder gaan dan mijn eeg op het fietspad , daarom kan ik mij wel voorstellen dat wat meer snelheid en kracht
soms wat beter uit komt, koop een motor het heeft alle bij zo zijn voor en na delen, maar laten we wachten hoe het af loopt
met de keringen daar ging het toch om
- Franky
- Berichten: 6197
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Discussie montagerichting olie keerring
Klopt, we dwalen wat af Ik heb de vraag omtrent de keerringen in Frankrijk gelegd. Ik ben zelf ondertussen ook wat kennis rijker omtrent de keerringen. Ik heb twee motorblokken uit elkaar gehaald en dat zijn niet dezelfde motorblokken en dus kan daar ook weer een verschil in zitten.
99z blok: keerringen normaal gemonteerd
EV50 blok: keerring omgekeerd gemonteerd
Het vraagstuk ligt nu in Frankrijk. Ik laat jullie weten wanneer ik een antwoord heb.
99z blok: keerringen normaal gemonteerd
EV50 blok: keerring omgekeerd gemonteerd
Het vraagstuk ligt nu in Frankrijk. Ik laat jullie weten wanneer ik een antwoord heb.
- Franky
- Berichten: 6197
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Discussie montagerichting olie keerring
Hierbij de reactie die ik kreeg van een Fransman
Kennelijk is er aan mijn EV50 motorblok ook gerotzooid Daar zaten ze dus verkeerd om.
Opvallend is dat ik tot nu toe ook geen olie lekkage meer zie bij de 99z. Mogelijk kwam de olie nog uit de tijd van de keuring van de bromfiets. Toen heb ik de uitlaat volledig dichtgemaakt om de bromfiets onder 45km/h te krijgen. Hierdoor zal de druk in het carter toegenomen zijn.
Dus gewoon op de normale manierThe spiral gaskets have to be mounted just like a standard AV7 engine (spring opposite the krankshaft). I never had any problem
Kennelijk is er aan mijn EV50 motorblok ook gerotzooid Daar zaten ze dus verkeerd om.
Opvallend is dat ik tot nu toe ook geen olie lekkage meer zie bij de 99z. Mogelijk kwam de olie nog uit de tijd van de keuring van de bromfiets. Toen heb ik de uitlaat volledig dichtgemaakt om de bromfiets onder 45km/h te krijgen. Hierdoor zal de druk in het carter toegenomen zijn.
- australman
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
- Locatie: oostwold oldambt
Re: Discussie montagerichting olie keerring
spring opposite the krankshaft.Ook niet echt duidelijk.Ben benieuwd hoe die fransman het op zijn frans zou
verwoorden.
Hans
verwoorden.
Hans
- Franky
- Berichten: 6197
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Discussie montagerichting olie keerring
Vast heel anders ik ben al lang blij dat hij in het engels met mij wil communiceren. Normaal typt hij wel beter engels. Ik denk dat hij wat haast had.
Re: Discussie montagerichting olie keerring
Veer tegenover krukas............ m.i. word je daar niet wijzer van.
- Franky
- Berichten: 6197
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Discussie montagerichting olie keerring
Beetje cryptisch. De veer moet aan de niet krukas zijde zitten. Dus naar buiten toe
Re: Discussie montagerichting olie keerring
Lees voor krukas : krukwang. Dus van de krukwang af, dus naar buiten.
Re: Discussie montagerichting olie keerring
plaats een goede foto dan weten we hoe het zit
- Franky
- Berichten: 6197
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Discussie montagerichting olie keerring
Je gaat me toch niet vertellen dat je nog nooit een oliekeerring van dichtbij hebt gezien?
Re: Discussie montagerichting olie keerring
Waarom raadplegen jullie niet gewoon de Franse handleidingen?
Hierin staat geschreven - ik vertaal het maar even voor het gemak - De lippen van de keerringen moeten naar buiten gericht zijn, zodat
bij de decompressieslag geen stof wordt aangezogen.
Einde discussie hoop ik.....
H.
Hierin staat geschreven - ik vertaal het maar even voor het gemak - De lippen van de keerringen moeten naar buiten gericht zijn, zodat
bij de decompressieslag geen stof wordt aangezogen.
Einde discussie hoop ik.....
H.
Re: Discussie montagerichting olie keerring
olie kering wel maar hier was onduidelijk naar welke kant de afdichting op zou gaan
- australman
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
- Locatie: oostwold oldambt
Re: Discussie montagerichting olie keerring
Gewoon doen wat de fabrikant voorschrijft lijkt mij zinvol.
Hans
Hans
Re: Discussie montagerichting olie keerring
Inderdaad Hans,
Bij twijfel, gewoon doen wat de fabrikant aangeeft.
AB: het veertje komt dus aan de buitenkant. Monteren is gemakkelijk, omdat je op het stalen gedeelte kracht kunt uitoefenen om de ring in te persen.
Demontage is ook niet lastig: gewoon tot 120 graden verwarmen en eruit kloppen. Lukt dat niet dan gebruik je een drijver of oude schroevendraaier.
Het is een van de gemakkelijkste klussen die ik ken.
H.
Bij twijfel, gewoon doen wat de fabrikant aangeeft.
AB: het veertje komt dus aan de buitenkant. Monteren is gemakkelijk, omdat je op het stalen gedeelte kracht kunt uitoefenen om de ring in te persen.
Demontage is ook niet lastig: gewoon tot 120 graden verwarmen en eruit kloppen. Lukt dat niet dan gebruik je een drijver of oude schroevendraaier.
Het is een van de gemakkelijkste klussen die ik ken.
H.
- Franky
- Berichten: 6197
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Discussie montagerichting olie keerring
Helaas, geen einde discussieHarrie schreef:Waarom raadplegen jullie niet gewoon de Franse handleidingen?
Hierin staat geschreven - ik vertaal het maar even voor het gemak - De lippen van de keerringen moeten naar buiten gericht zijn, zodat
bij de decompressieslag geen stof wordt aangezogen.
Einde discussie hoop ik.....
H.
Ik kreeg nog een correctie doorgestuurd van de Fransman. Ik had hier nog niets moeten plaatsen voordat die conversatie afgerond is. Dus ik ga hier nog op terug komen. Maar je raadt het al, ze moeten bij sommige blokken wel degelijk verkeerd om gemonteerd worden. Maar ik ga nu eerst alles duidelijk krijgen voordat ik het hier post.
Ik houd jullie op de hoogte.
Re: Discussie montagerichting olie keerring
geeft niet het houd ons van de straat
- australman
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
- Locatie: oostwold oldambt
Re: Discussie montagerichting olie keerring
Hoi,
Laten we het voor de duidelijkheid niet meer hebben over 'omgekeerde' montage ,maar b.v. veertje aan binnenkant /buitenkant blok.
Hans
Laten we het voor de duidelijkheid niet meer hebben over 'omgekeerde' montage ,maar b.v. veertje aan binnenkant /buitenkant blok.
Hans