koppelingsveertjes
Re: koppelingsveertjes
Mijn av 85 komt ook niet vooruit.
Heb alles al geprobeerd met de koppeling , niets helpt.
Gr Polle
Heb alles al geprobeerd met de koppeling , niets helpt.
Gr Polle
- Franky
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: koppelingsveertjes
Dat klinkt niet best Polle! Wat is er aan de hand met die bromfiets?
Re: koppelingsveertjes
Dat klinkt niet echt hoopvol
Re: koppelingsveertjes
Als filosoof van de koude grond zeg ik:Polle schreef:Mijn av 85 komt ook niet vooruit.
Heb alles al geprobeerd met de koppeling , niets helpt.
Gr Polle
"Als alles goed is... draait die brommer.
Hij doet het niet; dus is er iets fout."
Het probleem is dat je de fout niet kunt vinden.
Ik heb me ook wel eens de pleuris gezocht naar de oorzaak van een probleem.
Achteraf is het allemaal weer simpel en logisch.
Misschien staar je je blind op de koppeling en zit de fout ergens anders.
Hoe doorbreek je een dergelijke negatieve spiraal?
Ga vroeg naar bed, sta op normale tijd op. Drink een flinke kop koffie en ga uitgerust en onbevangen het probleem te lijf.
Meestal heb ik dan het "moeilijke" probleem binnen 5 minuten gevonden. Op de namiddag pak ik nooit ingewikkelde klussen aan, mijn intelligentie en inzicht dalen dan in een rap tempo.
Mocht dat bij jou niet werken, laat dan iemand anders even kijken; waarschijnlijk zie je iets over het hoofd.
H.
Re: koppelingsveertjes
Ik heb vandaag de condensator voor een nieuwe vervangen.en kon me toch niet inhouden.ik heb uityndelyk 3 gaatjes geboord inde hamers.begon met 2 mm.dat deej dus niet zoveel.ik heb er nu 6 mm gaatjes in in het dikke stuk.en heb ongeveer 8/9 gram weggeboord.er zaten al extra veertjes in.dus die doen ook meej.het resultaat.pakt nu op by 13/14 km .en loopt zodoende Super soepel.geen terugval niks.ook by gas minderen loopt hy soepeler.by de oude situatie.wilde hy by 10 km nog wel wat hakkelig ryden.
- Franky
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: koppelingsveertjes
Mooizo
Re: koppelingsveertjes
Hoi hans .ik ben de koppelingshamers niet nodig.toch bedankt voor het vriendelyke aanbod.groet loeaustralman schreef:hoi,
Loe,ik heb nog een paar nieuwe koppelingssegmenten liggen.Ik weet alleen niet of het de juiste zijn.
Op de verpakking staat 22400 en op de segmenten zelf 113.
Als je ze kunt gebruiken mag je ze hebben en hoef je niet te voorzichtig te zijn met je experimenteerwerk.
Hans
Re: koppelingsveertjes
Wat is t probleem by de brommer dan?Polle schreef:Mijn av 85 komt ook niet vooruit.
Heb alles al geprobeerd met de koppeling , niets helpt.
Gr Polle
Re: koppelingsveertjes
Veel te zware brommer en ook de koppelingsproblemen.
Gr Polle
Gr Polle
Re: koppelingsveertjes
Zit er wel een 12 mm op.of nog die lullige 8.7.anders moet je wat groter tand wiel achter zetten.die hamers lichter maken was voor My wel de oplossing
Re: koppelingsveertjes
Er zit inderdaad een 12 mm op en een groter tandwiel achter kan niet met de gesloten kettingkast.
Gr Polle
Gr Polle
- Franky
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: koppelingsveertjes
Hier worden we helaas niks wijzer van. Als je graag wil dat er meegedacht wordt zal je de problemen zo goed mogelijk moeten omschrijven. We weten nu niks dus we kunnen ook niet helpen.
Re: koppelingsveertjes
Inderdaad Franky hier heb je niks aan.
Als ICT-er heb ik ervaren , dat bij een project de probleemomschrijving zowat het allerbelangrijkste is.
Doe je dat goed, dan heb je de halve wereld gewonnen.
Sommige projecten werden zelfs afgeblazen, omdat uit de probleem-analyse bleek, dat het project geen bestaansrecht had.
Beste Polle als je dus advies wilt hebben, ben dan duidelijker in je omschrijving en geef vooral feiten.
H.
Als ICT-er heb ik ervaren , dat bij een project de probleemomschrijving zowat het allerbelangrijkste is.
Doe je dat goed, dan heb je de halve wereld gewonnen.
Sommige projecten werden zelfs afgeblazen, omdat uit de probleem-analyse bleek, dat het project geen bestaansrecht had.
Beste Polle als je dus advies wilt hebben, ben dan duidelijker in je omschrijving en geef vooral feiten.
H.
- Franky
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: koppelingsveertjes
Mosterd na de maaltijd voor Loe, maar ik post dit toch even.
Ik was wat aan het rommelen in een onderdelenbak en kwam wat koppelingshamers tegen. Valt jullie ook iets op?
Scheelt 5 gram per hamer. Ook Motobecane speelt hiermee
Overigens spelen ze ook met de positie van het frictiemateriaal.
Ik was wat aan het rommelen in een onderdelenbak en kwam wat koppelingshamers tegen. Valt jullie ook iets op?
Scheelt 5 gram per hamer. Ook Motobecane speelt hiermee
Overigens spelen ze ook met de positie van het frictiemateriaal.
Re: koppelingsveertjes
Het blijft allemaal gissen...
Hoe is het koppel bij lage toeren; ik vermoed laag, want hij trekt niet goed op.
Dat sluit niet uit dat het koppel bij hogere toerental veel beter is en dat hij dan wel over redelijk vermogen beschikt.
Bepaalde lekkages spelen bij laag toerental een grotere rol en hoe goed is de transmissie eigenlijk?
Misschien ligt de v-snaar te slap en slipt bij laag toerental. Allemaal niet te zien en het beste kan je de brommer eens laten zien aan een kenner.
Ik krijg regelmatig heel wat "perfect" materiaal onder ogen en constateer dan wel allerlei fouten en gebreken.
Wat je niet weet, herken je ook niet. Dat geldt overigens voor vele zaken.
H.
Hoe is het koppel bij lage toeren; ik vermoed laag, want hij trekt niet goed op.
Dat sluit niet uit dat het koppel bij hogere toerental veel beter is en dat hij dan wel over redelijk vermogen beschikt.
Bepaalde lekkages spelen bij laag toerental een grotere rol en hoe goed is de transmissie eigenlijk?
Misschien ligt de v-snaar te slap en slipt bij laag toerental. Allemaal niet te zien en het beste kan je de brommer eens laten zien aan een kenner.
Ik krijg regelmatig heel wat "perfect" materiaal onder ogen en constateer dan wel allerlei fouten en gebreken.
Wat je niet weet, herken je ook niet. Dat geldt overigens voor vele zaken.
H.
Re: koppelingsveertjes
Haha frankie .wat een mooie vonst.ze lyken wel wat op die van My nu.alleen de gaten zyn wat kleiner.ik heb er maar 9gr of zoiets af.maar dan heb ik de extra veertje er weer by.toch niet zo n extreme idee achteraf.als ze het by mbk verzinnen dan moet het wel goed zyn. ik ben zelf supertevreden met de aanpassing.en heb nog geen enkele x hoeven byfietsen.hy trekt nu weg als een modern brommertje.