AV7 motor

candyrod
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 okt 2016, 14:58
Woonplaats: Belgie

AV7 motor

Ongelezen bericht door candyrod » 19 feb 2017, 16:20

Goeiemiddag allemaal,

Enkele maanden geleden een motobecane gekocht en met behulp van forum leden op dit mobylette forum in orde aan het zetten want alleen zou ik er niet veel van bakken (merci allemaal !).
Nu wil ik een motorblok kopen om zelf eens compleet uit elkaar te halen om bij te leren, zou wel een motor willen die als reserve motor kan dienen voor mijn moby.
Zag deze staan van een av68, av88 (motor zit niet vast, verdere werking is onbekend). Is deze motor te gebruiken op een av89 of spr50? Zijn er verschillen?
Motobecane is nieuw voor mij dus raad is altijd welkom

Merci

Koen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door candyrod op 20 feb 2017, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: AV7 motor

Ongelezen bericht door Polle » 19 feb 2017, 18:01

Het onder blok is hetzelfde als de av 89 de sp50 heeft een ouder model van onder blok.
Maar kan ook dienen.
De variateur die op het blokje van de foto staat kan je niet gebruiken omdat deze voor een smalle riem is, de av89 heeft een brede riem.
De cilinderkop is niet bruikbaar voor de avv89 en sp50 omdat de ophanging te laag staat

Ik heb nog een gereviseerd blok zonder ontsteking en koppeling liggen voor een av89 er zit een goede krukas in en nieuwe lagers alle pakkingen en bougie
er kan eventueel een ontsteking opgezet worden deze heeft de juiste cilinderkop voor de av89 .

Gr Polle

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: AV7 motor

Ongelezen bericht door Franky » 19 feb 2017, 20:25

De variateur is natuurlijk wel vrij eenvoudig om te bouwen naar de bredere riem. Je moet enkel de vaste poelie vervangen voor het type voor de bredere snaar :)

candyrod
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 okt 2016, 14:58
Woonplaats: Belgie

Re: AV7 motor

Ongelezen bericht door candyrod » 19 feb 2017, 21:31

Polle schreef:Het onder blok is hetzelfde als de av 89 de sp50 heeft een ouder model van onder blok.
Maar kan ook dienen.
De variateur die op het blokje van de foto staat kan je niet gebruiken omdat deze voor een smalle riem is, de av89 heeft een brede riem.
De cilinderkop is niet bruikbaar voor de avv89 en sp50 omdat de ophanging te laag staat

Ik heb nog een gereviseerd blok zonder ontsteking en koppeling liggen voor een av89 er zit een goede krukas in en nieuwe lagers alle pakkingen en bougie
er kan eventueel een ontsteking opgezet worden deze heeft de juiste cilinderkop voor de av89 .

Gr Polle
Nu zie ik duidelijk dat de ophanging van de cilinderkop te laag zit, heb nochtans een schoon voorbeeld staan om dit te zien he.
Kan ik de juiste koppeling nog vinden? En wat vraag je voor het blok incl. ontsteking?

Koen
Laatst gewijzigd door candyrod op 20 feb 2017, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

candyrod
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 okt 2016, 14:58
Woonplaats: Belgie

Re: AV7 motor

Ongelezen bericht door candyrod » 19 feb 2017, 22:00

Franky schreef:De variateur is natuurlijk wel vrij eenvoudig om te bouwen naar de bredere riem. Je moet enkel de vaste poelie vervangen voor het type voor de bredere snaar :)
Bedankt voor de info Franky, wil een extra motor voor mijn spr50 om ervan te leren en kan dan ook als reserve dienen, het huidige blok dat draait laat ik als beginneling liever zo

Plaats reactie