Monteren van de vario
Monteren van de vario
Mijn vario maakte een ''soort krakend geluid'', geluid is moeilijk te beschrijven...en plots zat de vario los op de krukas
Wat heb ik hier fout gedaan? De vario gaat erop met de 2 circlips, rondellen en roulement...
Vario av7 motor, motobecane spr50
Merci,
Koen
Wat heb ik hier fout gedaan? De vario gaat erop met de 2 circlips, rondellen en roulement...
Vario av7 motor, motobecane spr50
Merci,
Koen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door candyrod op 12 apr 2017, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Monteren van de vario
Je moet meestal toch erg je best doen om die circlips los te krijgen.
De kleine as-circlip is dus te ruim of de groef in de krukas-astap is uitgesleten.
Het geluid? Doet er niet toe. Gewoon de boel demonteren en schoonmaken, want er is al een tijd niet meer met die brommer gereden. Ik kijk wel vreemd tegen het spruitstuk aan met die Inbusbout. Zover ik weet zat er een H14 Gurtner op met tapeinden voor het spruitstuk.
H.
De kleine as-circlip is dus te ruim of de groef in de krukas-astap is uitgesleten.
Het geluid? Doet er niet toe. Gewoon de boel demonteren en schoonmaken, want er is al een tijd niet meer met die brommer gereden. Ik kijk wel vreemd tegen het spruitstuk aan met die Inbusbout. Zover ik weet zat er een H14 Gurtner op met tapeinden voor het spruitstuk.
H.
Re: Monteren van de vario
Ja inderdaad, wat een klus om die eruit te krijgen...Harrie schreef:Je moet meestal toch erg je best doen om die circlips los te krijgen.
De kleine as-circlip is dus te ruim of de groef in de krukas-astap is uitgesleten.
Het geluid? Doet er niet toe. Gewoon de boel demonteren en schoonmaken, want er is al een tijd niet meer met die brommer gereden. Ik kijk wel vreemd tegen het spruitstuk aan met die Inbusbout. Zover ik weet zat er een H14 Gurtner op met tapeinden voor het spruitstuk.
H.
Dit zijn 2 foto's van het internet ter illustratie, heb mijn fototoestel niet vandaag en een gsm met camera heb ik niet. Op de mijne zit het originele spruitstuk met de Gurtner H14.
Als die krukas-astap is uitgesleten heb ik vast wel een probleem...en de kleine as-circlip is een originele veronderstel ik? Een referentie om te zien of het de juiste is heb ik niet.
Ik lees wel met mijn vage kennis Frans op franse sites dat deze circlips een scherpe en afgeronde kant hebben en de rondellen een specifieke dikte, kan het hiermee te maken hebben?
Dit zijn foto's van de brommer en de H14 carbu
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Monteren van de vario
De kleine circlip is voor een as van 15mm en de binnenmaat is circa 14mm.
De circlip moet strak in de groef zitten.
H.
De circlip moet strak in de groef zitten.
H.
- Franky
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Monteren van de vario
Een spr50 met een 99z cilinder? Dat is ook weer eens wat anders.
Zet dat kleine circlipje maar eens op de krukas zonder de vario erop. Als dat circlipje er met de hand uit de groef trekt is er iets niet goed
Zet dat kleine circlipje maar eens op de krukas zonder de vario erop. Als dat circlipje er met de hand uit de groef trekt is er iets niet goed
Re: Monteren van de vario
Die eerste foto is er verkeerde foto, ga die verwijderen om verwarring te vermijden. Daaronder staan de juiste foto'sFranky schreef:Een spr50 met een 99z cilinder? Dat is ook weer eens wat anders.
Zet dat kleine circlipje maar eens op de krukas zonder de vario erop. Als dat circlipje er met de hand uit de groef trekt is er iets niet goed
Re: Monteren van de vario
Hallo Koen
Als ik je lager bekijk zijn er precies lager busjes krom dit hoort niet.
Trek eens een foto van het lager.
Gr Polle
Als ik je lager bekijk zijn er precies lager busjes krom dit hoort niet.
Trek eens een foto van het lager.
Gr Polle