KRUKASDICHTINGEN

wbtuning
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2017, 19:39
Woonplaats: Beveren leie Belgie
Locatie: Beveren leie

KRUKASDICHTINGEN

Ongelezen bericht door wbtuning » 27 mei 2017, 17:40

Beste forumleden,

Ik vroeg me af hoe het komt dat bij de oude MBK motoren de krukasdichtingen geplaatst moeten worden met de
open zijde naar buiten. Bij de meeste motoren is dit toch omgekeerd?

Wat als je ze met de veer naar de krukas monteerd?

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: KRUKASDICHTINGEN

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 27 mei 2017, 18:26

Daar is op het forum al is over geschreven. Ik weet het niet precies. In elk geval kun je ze in de "oude" situatie makkelijk verwijderen. Als je ze andersom monteerd zijn ze moeilijker te demonteren.
Gr J E

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: KRUKASDICHTINGEN

Ongelezen bericht door Franky » 27 mei 2017, 19:32

Het is inderdaad een drama om ze er uit te halen als ze verkeerd om gemonteerd zijn. Ik moet nog steeds een of ander haakje kopen om het een keer te proberen.

De richting van de afdichting wordt in zeker zin bepaald door het grootste drukverschil. Je hebt je in carter wisselend een onderdruk en een overdruk. Het verschil tussen die twee zal niet heel groot zijn. Dus het maakt allemaal niet zo veel uit (los van demonteren).

Ik heb destijds bij mijn 99z blok met een bijna 100% verstopt uitlaat wel de druk in het carter zo hoog gekregen dat ik olie door de afdichtingen heen blies. Maar dan hebben we het over een motorblok met een vrij hoge carterdruk in combinatie met een obscure maatregel om de snelheid te drukken voor een keuring :mrgreen:

Plaats reactie