Koppeling AV41
-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 02 apr 2017, 19:39
- Woonplaats: Beveren leie Belgie
- Locatie: Beveren leie
Koppeling AV41
Weet iemand van jullie of er op een AV41 ook een variokoppeling kan geplaatst worden zonder aanpassingen?
Bedankt voor de info
Bedankt voor de info
Re: Koppeling AV41
Neen want het motorblok zit vast aan het frame en kan niet schommelen met de vario.
Gr Polle
Gr Polle
-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 02 apr 2017, 19:39
- Woonplaats: Beveren leie Belgie
- Locatie: Beveren leie
Re: Koppeling AV41
Beste,
Ik heb me blijkbaar vergist van naam het gaat hier over een type 41A.
Zie foto
Kan men hier een variatorkoppeling op plaatsen?
Ik heb me blijkbaar vergist van naam het gaat hier over een type 41A.
Zie foto
Kan men hier een variatorkoppeling op plaatsen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Franky
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Koppeling AV41
Je carb gaat tegen je frame aan botsen. Dat is nu al idioot krap. Kijk maar eens hoe je gas en choke kabel uit je carb komen. Dat wringt heel erg met het frame.
Als je de carb en spruitstuk vervangt moet het wel kunnen. Overigens heb je ook een ander achtertandwiel nodig. Anders heb je niks aan je variateurtje.
Als je de carb en spruitstuk vervangt moet het wel kunnen. Overigens heb je ook een ander achtertandwiel nodig. Anders heb je niks aan je variateurtje.
Re: Koppeling AV41
Vanwaar dat laatste? Ik zit er namelijk ook aan te denken.
Welk spruitstuk heb je nodig? Ik heb de versie recht op het blok zonder bocht. Past de vario zo op de motor?
Welk spruitstuk heb je nodig? Ik heb de versie recht op het blok zonder bocht. Past de vario zo op de motor?
- Franky
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Koppeling AV41
De vario gaat de poelie op je motor veel groter maken in diameter terwijl je rijdt. Met je huidige overbrenging gaat je vario pas werken vanaf de 40km/h ofzoiets. Dan heb je verdraaid weinig aan het bereik van je vario. Het grootste deel gebruik je niet. Je overbrenging moet je zo kiezen dat je het volle bereik van de vario kan gebruiken.
Je moet inderdaad het spruitstuk nodig dat recht op je blok staat.
Je moet inderdaad het spruitstuk nodig dat recht op je blok staat.
Re: Koppeling AV41
Het motortje heeft nu ruimte genoeg om te kantelen.
Met de huidige overbrenging loopt ie wel 80 of niet?
Met de huidige overbrenging loopt ie wel 80 of niet?
- Franky
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Koppeling AV41
Als je het vermogen daar voor had wel ja
Met de aangepaste overbrengingsverhouding haal ik de 60 ook nog wel zonder echt in de overtoeren te belanden. Een vario is daarom vooral ook heerlijk om plankgas mee te toeren. Je motorblok maakt op topsnelheid gewoon minder toeren. Dat rijdt erg prettig De bromfiets rijdt overigens geen 60 zonder hulp van externe invloeden
Met de aangepaste overbrengingsverhouding haal ik de 60 ook nog wel zonder echt in de overtoeren te belanden. Een vario is daarom vooral ook heerlijk om plankgas mee te toeren. Je motorblok maakt op topsnelheid gewoon minder toeren. Dat rijdt erg prettig De bromfiets rijdt overigens geen 60 zonder hulp van externe invloeden
Re: Koppeling AV41
Hallo goede mensen in dit forum.
bij mijn peugeot 103 moest ik een andere krukas gebruiken om van gewone koppeling naar vario te gaan..
Heb ik dat bij mijn motobecane niet nodig?
bij mijn peugeot 103 moest ik een andere krukas gebruiken om van gewone koppeling naar vario te gaan..
Heb ik dat bij mijn motobecane niet nodig?
- Franky
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Koppeling AV41
Nee. Dit hebben de handige jongens van Motobecane gestandaardiseerd
Re: Koppeling AV41
Ok bedankt franky