decompresseur

henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

decompresseur

Ongelezen bericht door henksleuteld » 15 sep 2017, 20:54

rsz_1decompresseur-kopje_004.jpg
Goeiedag. Ik wil dit kopje gebruiken, maar heb via 't zoekeiland gelezen dat er bij het klepje ook 2 ringetjes ergens horen te zitten. Dit is alles wat er bij is, mist hier wat? Ik heb ook nog een ander kopje, en daar zitten ook geen ringetjes bij.
Zit hier verschil in wat dat betreft? Groet Henk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: decompresseur

Ongelezen bericht door MobyJoost » 15 sep 2017, 22:16

Dat zijn waarschijnlijk nrs. 14987 en 14897 op het plaatje. Bij nieuwe setjes zitten ze soms los. Het bovenste ringetje is metaal, het onderste is hitte bestendig rubber. Eerst gaat het rubber ringetje erin, dan het metalen. het metalen ringetje wordt flink aangedrukt en vastgezet, door de rand van het gat on de bout plaatselijk naar binnen te dwingen. Bij jouw gebruikte setje zit het er al in, gezien de gleufjes in de boutkop. Door het rubberen ringetje onder druk vast te zetten, wordt de binnen diameter ervan iets kleiner, waardoor het strak om de steel van het klepje zit en wat extra afsluit.

Afbeelding

henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

Re: decompresseur

Ongelezen bericht door henksleuteld » 16 sep 2017, 22:29

OK, bedankt MobyJoost. Dus als ik het goed begrijp zit dat rubberen ringetje in die bout met die 3 gleufjes, en komt het metalen ringetje daar bovenop?
De steel van het klepje heeft ook geen speling, maar glijd goed.
Dat metalen ringetje heeft zeker speciale afmetingen, of kun je dat zelf maken?
Groet henk.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: decompresseur

Ongelezen bericht door MobyJoost » 17 sep 2017, 00:01

Ja, die drie gleufjes zijn van het vast zetten van het metalen ringetje. Zijn die ringetjes er dan uit, bij jouw setje?

wbtuning
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2017, 19:39
Woonplaats: Beveren leie Belgie
Locatie: Beveren leie

Re: decompresseur

Ongelezen bericht door wbtuning » 17 sep 2017, 19:49

Beste,
Bij de originele spare parts van motobecane bestaat die bout idd. uit de bout, een rubber dichting en een kleine vloot. Die bout moet
dus nog zelf samengesteld worden (vandaar die 3 gleufjes)

Bij de aftermarket setjes voor een decompressor is die bout reeds samengesteld.

Grtz Wouter

henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

Re: decompresseur

Ongelezen bericht door henksleuteld » 17 sep 2017, 21:17

Vandaag weer eens goed gekeken met vergrootglas. Nu zag ik het pas. Ik wist niet dat het eigenlijk 3 losse delen zijn, maar alles zit er in.
Nog een vraag over het klepje. De diameter van het vlakje wat je ziet in de cilinderkop, zijn die bij Moby allemaal hetzelfde? Het lijkt of het klepje er zo ver in valt. Bij een ander kopje wat ik heb is tie mooi vlak in de holte. Groet henk.

Plaats reactie