Blokje AV55

Mobykees
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 aug 2017, 14:53
Woonplaats: Lommel
Locatie: Lommel

Blokje AV55

Ongelezen bericht door Mobykees » 26 okt 2017, 20:16

Dag Allen,

Kan iemand mij helpen?
Ik heb mij onder de rubriek 'leden' even voorgesteld. incl fotos van de mobylettejes die ik op het moment in mijn bezit heb.
Over laatst heb ik een Mobylette AV55 (denk ik) aangeschaft. Hier hing geen motorblokje onder. ik heb er wel twee bijgekregen(fotos)
De ene is van 1961, dus het lijkt mij dat deze er niet onder hoort, aangezien de mobylette van 1968 is (volgens de lijst van B nummers).
het andere blokje kreeg ik mee zonder cilinderkop. er zat er wel eentje bij, deze zit er nu op. maar deze past niet onder de moby.
heb er ook apart een uitlaat bij gekregen, deze hoort volgens mij wel bij de brommer
Wie kan mij helpen? Iemand een idee wat er precies onder moet? kan er een cilinderkop op met een andere, hogere, ophanging?

grt,
Maarten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Blokje AV55

Ongelezen bericht door Polle » 26 okt 2017, 20:54

Hallo Maarten

Het Kaptein blok hoort er zeker niet op thuis.
het andere blok is van een av 50 vermoed ik.
Je kan wel een hogere kop plaatsen op het onderste blok waardoor het wel past.
Ik heb nog een kop liggen met hogere ophanging.

Gr Polle

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Blokje AV55

Ongelezen bericht door ruudk » 27 okt 2017, 20:10

Hoi Maarten en Kees,
De uitlaat hoort er inderdaad wel onder, beide motorblokjes echter niet.
Wat je nodig hebt is een AV55 motorblok, deze heeft afneembare motorbevestigingsbeugels boven de cilinderkop, zeg maar net als op de groene EEG-tjes uit eind jaren zestig. De koelribben van cilinder en kop zijn al "modern" vierkant. Er zit bij de AV55 ook al een grijze plastic kap over het vliegwiel maar het vliegwiel is nog wel mooi verchroomd. De 8,7mm Gurtner carburateur zit ook op de AV55.
Groeten,
Ruud

Plaats reactie