Verschillende blokjes

SluusHenk
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2018, 21:03
Woonplaats: Langeveen

Verschillende blokjes

Ongelezen bericht door SluusHenk » 26 jan 2018, 14:43

Ik heb twee vragen voor jullie.
weten jullie of blokjes van andere modellen op andere frame's kunnen?
Ik kan mijn blok niet los krijgen, alle bouten zijn los. de ontstekingsnok zit er nog op maar ik zou denken dat ik hem dan wel via de andere kant los zou kunnen krijgen. ik kan de blokdelen wel een klein stukje draaien maar ik krijg ze niet uit elkaar.

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door SluusHenk op 26 jan 2018, 14:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1860
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: Verschillende blokjes

Ongelezen bericht door mobydilz » 26 jan 2018, 14:47

In het algemeen wel. muv Cady-blokjes is tussen 1950 en 1980 veel uitwisselbaar. gr md

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Verschillende blokjes

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 26 jan 2018, 15:54

Je bedoelt dat je het blok volledig wilt demonteren ter revisie, maar de carterdelen niet van elkaar af krijgt neem ik aan..?
De carters zitten natuurlijk strak om de krukaslagers heen, die weer op de krukas geperst zitten. Als je de carterbouten los haalt valt het blokje dus zeker niet zomaar uit elkaar.

Je zult de carters één voor één van buitenaf met een brandertje moeten verhitten, om het lager heen. Het metaal zet dan uit, waarna je de krukas uit het carter kan tikken met een rubberen of kunststof hamer.

Verder: om welk model bromfiets gaat het? Edit: Om een 140TL/AV40 zie ik in een ander topic.

Gr. Marco

SluusHenk
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2018, 21:03
Woonplaats: Langeveen

Re: Verschillende blokjes

Ongelezen bericht door SluusHenk » 26 jan 2018, 15:57

Bedankt ik dacht een motobecane 140TL

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Verschillende blokjes

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 26 jan 2018, 16:06

140TL zou voor Duitsland ook best de juiste benaming kunnen zijn hoor, dat weet ik zo niet. Maar in Nederland staat dat model beter bekend als AV40. Het motorblok wat daaronder hangt is trouwens van het type AV7. Zeer veel voorkomend een vrij veel aangeboden.
Maar uit ervaring kan ik zeggen dat het erg leuk en leerzaam is om je eigen motorblok te reviseren.

Gr. Marco

Plaats reactie